Nauja paroda mados istoriko Aleksandro Vasiljevo gerbėjams

Parodoje eksponuojami XVII–XX a. 5-ojo dešimtmečio portretai iš vieno garsiausių mados istorikų ir kolekcininkų A. Vasiljevo sukauptos didžiulės portretų kolekcijos. Vien Vilniuje saugomoje A. Vasiljevo fondo portretų kolekcijoje yra per 1.000 kūrinių, keliaujančių į jo rengiamas parodas Lietuvoje ir užsienyje.
Seniausias eksponuojamas parodoje –1646 m. nutapytas didiko portretas, atspindintis baroko mados didingumą ir reprezentacinių portretų tradiciją. Lengvą, gyvenimo džiaugsmo kupiną rokoko stilių pristato keletas pastelės technika sukurtų portretų.
XIX a. pirmojo ketvirčio portretuose juntamas supaprastintų, natūralių formų siekis, susižavėjimas antikos mada ir daile. Romantizmo laikotarpio grožio idealas – trapi, kiek liguistai atrodanti moteris. XIX a. antrosios pusės madoje ir dailėje pastebimas gyvenimo pilnatvės, prabangos ir puošnumo siekis. XIX ir XX a. sandūroje susiformavusiame moderno stiliuje vyrauja gamtos formos, laisvai plaukiančios lanksčios linijos. XX a. trečiajam ir ketvirtajam dešimtmečiui būdingas masinės gamybos ir masinės kultūros formavimosi epochos pradžią žymintis art deco stilius, taip pat – moterų emancipacija. Panašios tendencijos išliko ir Antrojo pasaulinio karo metais. Tiesa, vis labiau buvo ilgimasi romantiškos moters idealo.
Dauguma parodoje eksponuojamų portretų sukurti prancūzų dailininkų. Ir ne tik todėl, kad Paryžius ilgą laiką buvo mados sostinė. 1982 m. iš Rusijos į Prancūziją emigravęs A. Vasiljevas čia sukaupė didžiąją dalį savo kolekcijos. Portretų autoriai yra profesionalūs, dailės akademijas baigę dailininkai, kolekcijoje nemažai yra ir plačiai žinomų ar net visame pasaulyje garsių dailininkų kūrinių.