Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 12:56
2025-08-07 20:20
2025-07-29 16:37
2025-07-04 15:01
2025-06-29 19:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Ko verti ju pažadai iki 2030m.?
Buvo planas, o planai keičiami priklausomai nuo aplinkybių.
Buvo pompa didelė
Priklauso kinams, CEO kinas. Tik ant svediskos istorijos is inercijos joja bet ilgai nuvalkioti neuztruks.
Tas tiesa... Gaila Volvo markės.
Kur Abim komentaras ?
John443 šizofrenijos priepoliai po kiekvienu straipsniu užtat.
Tikiuosi, kad ne visi gamintojai ir dyzelius palaidos.
Tai kas nutiko? Visi jau prisipirko elektromobilių ir niekam nebereik? Ar baigės visos paramos ir back to reality...
kiniečių reik klausti kas jiems nutiko, kad stabdo elektrifikaciją.
Prie ko čia kinai. Dauguma brandų vienas po kita keičia savo žaliuosius planus. Nes skaičiai nemeluoja.
Volvo priklauso kinams
Puikiai tai žinau. Mano komentaras, kad ne tik kinai keičia planus VDV/EV atžvilgiu.
Kinai kinijoje didina apsukas, nepanašu į keičiamus planus. Praėjusį mėnesį, tik per vieną mėnesį, pardavė 1 milijoną EV. 2023 metais visame pasaulyje per mėnesį buvo parduota po 1,17 milijono EV.
O gal pasidomėjote kodėl? Skirtingai nei perkant VDV, perkant EV Kinijoje nereikia po kelis metus laukti numerių (aka leidimo nusipirkti automobilį). Vat ir visa paslaptis to bumo.
Na dar yra tas dalykas, kad EV perkant, jo kaina Kinijoje jau mažesnė nei VDV be subsidijų kainai. O ilgainiui tiesiog kinai nebeleis naujų VDV registruoti iš viso, ir baigsis bėdos. O neleisti priežastis rimta - smogas. Alternatyva įperkamesnė yra.
tai kad jus nelabai skaitot. Jie pristabde planus iki 2030 buti EV only. nu gamins dyzeliukus 5 metais ilgiau. ot tai skirtumas.
Savo žodžio šeimininkai nori duoda nori atsiima
O tau skauda, ar kas? Visur tas pats. Lyg pats gyveni kažkaip kitaip.
Volvo dyzelių nebegamina :)
Kur abim? Pasakytų, kad čia feikas ir etc..
Susivokė, kad vartotojų dalis nenori ev, arba norinsenų gerų vdv. Labai gerai
Matau niekas neprisimenate Nokia. Svarstė apie išmanius telefonus, nutarė susikoncentruoti į gerinimą mygtukinių telefonų. Kuo baigėsi - žinome. Gal kinai tyčia nori užlenkti europinę gamybą, kad iš Kinijos galėtų vežti ir didinti priklausomybę, kas ten žino. Tuo tarpu EV pardavimai 2024 m. I pusmetį augo 20%, tai jei toks visų metų rezultatas, tai 2,8 milijono daugiau elektromobilių nei pernai. Baigėsi grietinėlės nugriebimo etapas, į kurį dauguma vėluojančių gamintojų tikėjosi spėti įšokti. Kai kas vos spėjo, kai kas nespėjo, dabar vyksta persigrupavimas ėjimui į masinę rinką. Sparčiai daugės ekonominių variantų. Ir čia taip yra su visais kada nors išėjusiais produktais per visą žmonijos istoriją, tik pastaruoju metu šių etapų perėjimo tempas stipriai išaugęs.
realiame pasaulyje vdv išliks labai ilgai, begalės žmonių gyvena atokiose vietovėse, ne tik Europoje, apie 2 milijardai neturi prieigos prie elektros, bet automobilis vienas kitas ten vis tiek yra.
Kaip nišiniai vdv?
Į atokią vietovę paprasčiau kartą atvežti saulės elementus/vėjo jėgainę, ar pastoviai vežti degalus? Afrikoje sparčiai vystosi decentralizuoti elektros tinklai, t.y. gyvenvietėse stovi saulės elementų grupė, ir elektrą turi tik dienos metu. O šiaip Afrika ir tos šalys, kur nėra elektros tinklų, tiek mažai CO2 išmeta, kad gal pirma pasirūpinkime industrializuotomis šalimis, kur yra ~98% emisijų.
Žmonėms transporto reikia, o jūs apie co2
Čia kuriems reikia transporto? Tiems Afrikoje, kurie neturi elektros tinklo ir degalus gabena kanistrais? Ar tiems, kurie elektrą turi vos ne visur? Abiems patogiau EV, ir pataps įperkamiau, net ir naudoti. O EV Afrikoje taps ir decentralizuotų tinklų stuburas, kad pakrautas dieną, galės užtikrinti elektros tiekimą ir naktį.
Kas patogiau vienam tas nepatogu kitam, kas čia per teisuoliškumas
Jeigu ir pirksiu Teslą, tai tik mechaniką ir dyzelį :) Automobilio pasirinkimas ne visiems yra racionalaus sprendimo reikalas, ne visi turi dideles pasirinkimo galimybes. Toje dalyje mūsų visuomenės, kuri renkasi iš naujų automobilių (~100k namų ūkių) galima ginčytis iki nukritimo. Bet kada įvedi atrankos kriterijus, tokius kaip būsto tipas (butas/namas), vidutinis įveikiamas atstumas per metus, ilgų kelionių (500km+ per parą) kiekis, galimybė įsirengti individualią įkrovos stotelę, (ne)buvimas gaminančių elektros vartotoju, tampa aišku, kad didžioji dalis nesutarimų kyla tarp žmonių su visiškai skirtingais poreikiais ir vartojimo prielaidomis. Prie dabartinio technologinio lygio yra nemažai žmonių, kuriems pirkti naują degalais varomą automobilį yra racionaliausias pasirinkimas. Yra ir priešingai. Manau Volvo teisingai pasirinko, stengdamasi atliepti platesnio vartotojų rato poreikius.
Dauguma, kurie ginčijasi, teigia apskritai, kad niekam tikę ir pateikinėja argumentus, kurie kiekvienas individualiai teisingi max 1% populiacijos. Ir dažnai dar ir į priešingą pusę. Pvz. daug važiuojantis, į metus po 100k km, kaip tik rinksis elektrinį, o ne VDV, nes nors ir galbūt kartais reikės praleisti per dieną 20 min ilgiau kelionėje, kuro sąnaudų santaupos per metus bus mažiausiai 6k Eurų. Kol lizingas pasibaigia - automobilis sutaupė kuro daugiau, nei sumokėjai už automobilį. Platesnio rato? :) Nokia irgi platesnio rato poreikius atliepinėjo.
Esu per metus įvaręs 105kkm, nežinau kaip tai atrodytų su ev. Dabar važiuoju max 16kkm, bet bute, bet talpus vw passat, nors ir 10 meetų, nėra jam alternatyvos su ev
Nu ir kiek per dieną važiuodavote? 100k km, jei tik darbo dienomis važiuojant, yra 400km per dieną. Tiek viena įkrova galima nuvažiuoti, arba reikės pasikrauti 15 min. Vajetau kaip sunku įsivaizduoti.
Važinėju per metus 40k, bet nepirkčiau elektrinio niekaip. Neįmanoma važiuojant ilgus atstumus, kai per savaitgalį reikia 2000 km ir penkias šalis nuvažiuoti. Su rizika patekti į kamščius, tikrinimus ant sienų ir t.t. Tuomet optimizuoji sustojimus, off peak laikus, ir nėra kaip taikytis prie krovimo stotelių, krovimo laikų ir t.t. O dyzelio gausi visur ir tas dar 10 metų tikrai nesikeis. O po 10 metų, galbūt bus kita infrastruktūra, tada ir kitus sprendimus nulems.
Diskusija kurčio su aklu :) Iš serijos kas geriau, nuosavas namas ar butas. Kiekvienam pagal poreikį. Pats gyvenu užmiestyje, nuosavas namas, saulės baterijos ir etc. Turim naujus 2 automobilius (kad negalvoti apie remontus), vienas elektrinis vaikus vežioti ir po miestą maltis, kitas dyzelis ilgesnėms atstumams. Elektromobilis vasarą važiuoja nemokamai, žiemą ~2,5Eur/100km, todėl maksimaliai išnaudojamas trumpiems atstumams.
Jis fanatikas, kuriam vaidenasi kad auto po 200k km sugenda. Pats turiu vieną su 487000km dyzelis, puikiai veikia. Ir gyvenant bute centre nereikia visai auto, nes pėsčiomis viską pasiekiu. Vaikų mažų nėra, visus kikometrus susuku savaitgaliais, miškai, sodyba.žvejyba. Neturiu jokio noro išleisti 40keur automobiliui ir dar krūvą draudimams, kai senas važiuoja už menką dalį naujo, kartu būdamas talpus ir pravažus, ir jo nereikia drausti kasko.
700 km, pauzė, poilsis, gyvenau per du mistus, dirbau per tris, - Vilnius, Ryga gyvenau, reikalų pastoviai ir Klaipėdos uoste būdavo
per metus 105kkm atrodo taip pat kaip model 3 su 200k myliu per 3 metus. isivaizduoji?
Tik 10 % mildhibrid?
Taršos mokesčiai ir draudimai važinėti mieste bus sekantis žingsnis kalant paskutinę vinį į VDV variklį. Ir labai greitai.