2024-04-10 22:38

Pirmąjį autonominių vairavimo sistemų saugumo testą „išlaikė“ tik vienas automobilių gamintojas

Jessicos Lynn Walker (AP / „Scanpix“) nuotr.
Jessicos Lynn Walker (AP / „Scanpix“) nuotr.
Jau kelerius metus automobilių gamintojai žada, kad „visai netrukus“ bus galima važinėtis savavaldžiais automobiliais ir pamiršti, ką reiškia vairuoti. Pirmąsyk JAV saugumo ekspertų atlikti tokių sistemų bandymai rodo, kad iki galimybės paleisti vairą iš rankų dar labai toli. Patikrinus populiariausius gamintojus, vos vienas pasirodė tinkamai.
  • Pirmąkart patikrinta, kiek saugios yra autonominio vairavimo sistemos, diegiamos į moderniausius modelius.
  • Patikrinti 9 populiariausi gamintojai. Tik viena sistema įvertinta kaip veikianti tinkamai.
  • JAV suskaičiuota apie 1.000 eismo įvykių su „Teslomis“, kurios buvo aprūpintos „Autopilot“ sistemomis, ir, esą, dėl kurių įvyko avarijos.
  • Daugumą dabartinių sistemų įmanoma patobulinti įdiegus programinius atnaujinimus.

Tikrinti automobilių pramonės rinkodaros specialistų giriamas vairuotojų pagalbos sistemas, tokias kaip „Teslos“ nuo 2016 m. turimas „Autopilot“ ir prieš porą metų pristatyta „Full Self Driving“ technologija, arba „Lexus“ naudojama „Teammate“, „Nissan“ turima „ProPilot“, buvo nuspręsta susivokus, kad kol kas nėra oficialių taisyklių, nei gairių, kaip tokios sistemos turi veikti.

52795
130817
52791