2024-03-27 20:32

Gyvenimui prikėlė autobusą, kurį kadaise žinojo visi, bet baiminasi dėl kitos technikos likimo

„Kauno autobusai“ restauravo istorinį „Ikarus 260“ autobusą. Asociacijos „Retromobile“ nuotr.
„Kauno autobusai“ restauravo istorinį „Ikarus 260“ autobusą. Asociacijos „Retromobile“ nuotr.
Istorinių automobilių puoselėtojų Lietuvoje netrūksta, bet gerokai prastesnė situacija yra su komercine istorine technika. Šalies transporto paveldą išsaugoti bandantys entuziastai susiėmę už galvų: aplinkinės šalys saugo senuosius autobusus ir demonstruoja muziejuose, o Lietuvoje jie tampa sandėliukais, pūva patvoriuose arba virsta metalo laužu. Vieną tokį 1988 m. pagamintą autobusą „Ikarus 260“, kokių kadaise buvo pilnos gatvės, išsaugoti pasiryžo UAB „Kauno autobusai“.

Ranką prie šio autobuso prikėlimo gyvenimui ir išsaugojimo pridėjo ir asociacija „Retromobile“. Ramūnas Kardelis, jos vadovas, VŽ pasakojo, kad minėto „Ikarus 260“ likimas buvo toks, kaip ir visų, esančių autobusų parkuose. Tol, kol autobusas gali būti naudojamas, jis važiuoja ir juo vežami keleiviai, o kai transporto priemonė nebepataisoma, ji nurašoma, pastatoma prie tvoros ir liūdnai nyksta arba dienas baigia metalo laužyne.

„Ir šio autobuso likimas buvo toks pats, kol „Kauno autobusai“ pastebėjo, kad tai – paskutinis toks „Ikarus 260“ jų parke, ir pasiryžo jį pasilikti ilgesniam laikui ir sutaisyti“, – kalba R. Kardelis. Jis priduria, kad greičiausiai Lietuvoje nėra nė vieno žmogaus, vyresnio nei 30-ies, kuris tokiu „Ikarus 260“ arba ilgesne jo versija, vadinamąja „garmoške“, „Ikarus 280“ nebūtų važiavęs.

52795
130817
52791