2024-03-05 19:28

„Volkswagen“ įsisuko į teismus po pareiškimų, kad dėl „Porsche“ elektromobilių užsidegė krovininis laivas

Užsidegęs „Felicity Ace“ laivas. AP / „Scanpix“ nuotr.
Užsidegęs „Felicity Ace“ laivas. AP / „Scanpix“ nuotr.
„Volkswagen“ grupei, valdančiai „Porsche“, „Audi“ ir kitus prekės ženklus, Vokietijoje iškelta pora bylų dėl teiginių, kad būtent dėl „Porsche“ elektromobilio baterijos 2022 m. kilo gaisras didžiuliame krovininiame laive, kuris galiausiai nuskendo su tūkstančiais automobilių.

Vienas iš ieškinių pateiktas Štutgarto, kuriame įsikūręs „Volkswagen“ priklausantis „Porsche“ padalinys, teismui, skelbia „Automotive News Europe“.

Pasak teismo atstovo spaudai, ieškinį pateikė keli ieškovai, tarp kurių yra ir nuskendusio laivo operatorė „Mitsui OSK Lines“, taip pat ir viena iš laivo draudikių „Allianz“. Byla buvo iškelta prieš metus, tačiau laikinai jos nagrinėjimas sustabdytas dėl vykstančių derybų, susijusių su antruoju ieškiniu Vokietijos Brunsviko teisme. Bandoma rasti abi puses tenkinsiantį susitarimą, visgi, jei to padaryti nepavyks, abi bylos bus atnaujintos.

„Volkswagen“ patikrino, kad jai iškeltos dvi dvi bylos, tačiau platesnio komentaro „Bloomberg“ nepateikė. Komentarų nepateikė ir abi minėtos ieškovės.

Laivas „Felicity Ace“ užsidegė netoli Azorų salyno Atlanto vandenyne prieš dvejus metus. Išgelbėjus jo įgulą, laivas liko dreifuoti.

Tuo metu buvo paviešintas „Volkswagen“ padalinio JAV vidinis susirašinėjimas, kuriuo remiantis paaiškėjo, jog laive buvo 3.965 transporto priemonės. Skaičiuojama, kad „Volkswagen“ patirtas nuostolis galėjo siekti mažiausiai 155 mln. USD.

Remiantis Štutgarto teismo informacija, ieškovai teigia, kad gaisras laive kilo dėl „Porsche“ elektromobilio ličio jonų baterijos. Taip pat ieškovai teigia, kad „Volkswagen“ jų neinformavo apie galimus pavojus, kaip ir apie būtinas atsargumo priemones tokioms transporto priemonėms gabenti.

Nors byla iškelta prieš metus, teisėjai dar ieškinio iš esmės nenagrinėjo, nes besibylinėjančios šalys ginčijosi dėl užstato, kuris turi būti sumokėtas prieš pradedant nagrinėti bylą, sumos.

Ne vienintelis atvejis

„Felicity Ace“ gaisras nėra vienintelis atvejis pastaruoju metu, kai užsiliepsnoja automobilius gabenantys laivai. 2023 m. prie Nyderlandų krantų užsidegė 3.000 automobilių gabenęs laivas.

199 metrų ilgio „Fremantle Highway“, Panamoje registruotas laivas, plaukė iš Vokietijos į Egiptą, skelbia „Reuters“. Gelbėjimo tarnybos puolė keltą gesinti, tačiau pabijota, kad dėl pernelyg didelio vandens kiekio „Fremantle Highway“ gali nuskęsti. Tad užkabinus gelbėjimo laivą, sustabdytas degančio laivo dreifavimas.

Tuomet spėta, kad dėl gaisro kaltas krovinys, kurį laivas gabeno. Dar nepatvirtintais duomenimis, greičiausiai gaisras kilo užsiliepsnojus elektromobiliui: skaičiuojama, kad elektra varomų transporto priemonių šiame laive buvo 25 iš kone 3.000. Apie 350 laive esančių transporto priemonių priklauso „Mercedes–Benz“.

Gaisras privertė iškelti klausimą, kokių nematomų rizikų kyla, kai gabenami elektromobiliai, kurie, jeigu kyla gaisras, neužgesinami nei vandeniu, nei deguonies trūkumu. Nathanas Habersas, Nyderlandų karališkosios laivų savininkų asociacijos atstovas, „Reuters“ pabrėžė ir tai, kad kyla klausimas, ar dabartinis elektromobilių kaip transportuojamų prekių žymėjimas atitinka realią tokių produktų gabenimo riziką.

Su rizika, kad elektromobilio baterijos gali užsidegti (o liepsna yra dukart kaitresnė nei normalios ugnies), susiduria visos logistikos bendrovės, tačiau laivybos pramonei tokie kroviniai kelia gerokai didesnį galimą pavojų. Europos jūrų saugumo agentūra šių metų kovo ataskaitose skelbė, kad „pagrindiniai krovinių tipai, kuriems, kaip nustatyta, teko kaltė dėl didžiosios dalies gaisrų, buvo ličio jonų akumuliatoriai.“

52795
130817
52791