„SSC Tuatara“ sutrypė „Bugatti“ greičio rekordą

Oficialiai greičiausiu serijiniu automobiliu pripažintas „Tuatara“ maksimalaus greičio rekordą pasiekė ne specialiame autodrome, o JAV, Nevados dykumoje esančio plento 7 mylių (11,27 km) ilgio tiesioje atkarpoje.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/632?placement=
Pasiektas didžiausias greitis gerokai pranoko iki šiol galiojusį 490,484 km/val. rekordą, nuo 2019 m. priklausiusį 4,17 mln. Eur kainuojančiam „Bugatti Chiron Super Sport 300+“. Šis modelis pernai tapo pirmuoju serijiniu automobiliu, įveikusiu simbolinį 300 mylių per valandą (482,8 km/val.) greičio barjerą.
Tiesa, „Bugatti“ rezultatas nebuvo įtrauktas į „Guinesso“ rekordų knygą, mat buvo pasiektas automobiliui važiuojant tik viena kryptimi. Oficialiam tokio pasaulio rekordo fiksavimui keliamas reikalavimas maksimalaus greičio siekti dviem važiavimais skirtingomis kryptimis, vertinant abiejų važiavimų greitį.
Todėl „Bugatti“ rezultatas buvo vertinamas kaip patikimas, bet neatitinkantis nustatytų taisyklių.
„SSC Tuatara“ šį rezultatą pagerino daugiau nei 40 km/val.
Nedidelė, 1998-aisiais Jerodo Shelby įkurta kompanija „SSC North America“ rekordui pasirinko tą pačią tiesaus plento atkarpą, kurioje 2017 m. pasaulio rekordus mušė Švedijos hiperautomobilių gamintojas „Koenigsegg“. Tuomet 1.360 AG variklio varomas skandinaviškas „Agera RS“ pasiekė 447,23 vidutinį ir 457,54 km/val. maksimalų greitį.
Švedai tąsyk sumedžiojo kelis rekordus: pagerinto viešuosiuose keliuose pasiektą geičio rekordą bei nuo 1938 m. „užstrigusį“ didžiausio vidutinio greičio rekordą kilometro ir mylios atstumo atkarpoje.
Dabar 5,9 litro tūrio turbokompresorinio V8 tipo variklio varoma „Tuatara“ prieš 2 m. švedų pasiektą rezultatą pagerino maždaug 60 km/val. Automobilį vairavo britų lenktynininkas Oliveris Webbas, jau pirmojo važiavimo metu pasiekęs 484,53 km/val. greitį.
Antrojo važiavimo metu „Tuatara“ įsibėgėjo iki 532,93 km/val., nustebindamas daugybę ekspertų. Negana to, O. Webbas po važiavimo tvirtino, kad ir tai nėra riba – esą jam trukdė stiprus šoninis vėjas.
„SSC North America“ nėra „Guinesso“ knygos naujokas: 2007 m. „SSC Ultimate Aero“ pasiekė 412,22 km/val. greitį, sumušdamas tuo metu „Bugatti Veyron“ priklausiusį rekordą.
Dabar amerikiečių laimėjimas atrodo įspūdingai atitrūkęs nuo pagrindinių varžovų – pastaruoju metu dažniausiai rekordus gerinusių „Bugatti“ ir „Koenigsegg“. Todėl tikėtina, kad šis rekordas gali užsibūti, kol gamintojai neišleis naujų modelių.