Mažesnis kainos skirtumas padės apsispręsti

Publikuota: 2020-09-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Fiziniams asmenims dalį įsigytų elektromobilių kainos šiemet pradėjusi kompensuoti valstybė išgirdo ir verslo balsą. Aplinkos ministerija ruošia reikalingus teisės aktus ir dar šiemet kompensacijas pradės teikti ir juridiniams asmenims. Lietuva atsibudo, praėjus daugiau kaip dešimtmečiui nuo tada, kai elektromobilių naudojimą ėmėsi skatinti pažangiausios Europos valstybės.

Pavyzdžiui, Prancūzija elektromobilių įsigijimą dotuoja nuo 2007-ųjų. Mes gi smarkiai vėluojame ir esame paskutiniai Europoje. Automobilių gamintojų asociacija ACEA dar visai neseniai skelbė, kad Lietuva – vienintelė ES valstybė, niekaip neskatinanti elektromobilių įsigijimo.

Mūsų šalies sekimas išbandytais ir praktikoje patikrintais pavyzdžiais sveikintinas, nors ir gerokai pavėluotas – verslas jau dešimtmetį kalba, kad be dotacijų elektromobilių proveržio nebus.

Aišku, įtarimų kelia faktas, kad dotacijos fiziniams, o netrukus – ir juridiniams, asmenims radosi artėjant Seimo rinkimams. Kita vertus, „žaliųjų“ valdomai Vyriausybei reikia pademonstruoti ir „žalių“ idėjų. O juk tokia niekaip nepavadinsi nuo liepos atsiradusio automobilių registracijos mokesčio, kuris su ekologija siejasi gal tik autorių galvose ir niekaip neskatina švaraus transporto įsigijimo.

Aplinkos ministerijos plane dabar numatoma, kad subsidija įmonėms už N1 ir M1 klasių lengvuosius elektromobilius siektų 4.000 Eur, o už N2 ir M2 klasių komercinius elektromobilius – 10.000 Eur. Vienas pareiškėjas galėtų pretenduoti į maksimalią 200.000 Eur subsidiją. Verslui skirtų kompensacijų puode – 3,5 mln. Eur, tačiau Aplinkos ministerija automobiliais prekiaujančių įmonių atstovams yra pažadėjusi, kad jei tokia subsidijų sistema pasiteisins, lėšų bus skirta ir daugiau.

Tomas Grabauskas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas, VŽ sako, kad kompensacijos elektromobilių rinką neabejotinai išjudins, nors ir sunku prognozuoti, kiek įmonių savo transporto parkus nuspręs papildyti elektromobiliais.

Atspirties tašku prognozėms galbūt galėtų tapti fiziniai asmenys, kurie valstybės kompensacijas už įsigytus elektromobilius gali gauti nuo balandžio pabaigos. Už naujus elektromobilius skiriama 4.000 Eur, už naudotus – 2.000 Eur suma.

Rugsėjo 7 d. duomenimis, dėl kompensacijų už įsigytus elektromobilius iš viso kreipėsi 236 gyventojai. 231 paraiška buvo patenkinta, bendra šių kompensacijų suma sudaro 614.000 Eur.

Matuojant absoliučiais skaičiais, elektromobiliai Lietuvoje vis dar perkami retai, tačiau šiokio tokio proveržio esama. Elektromobilių populiarumas Lietuvoje šiemet išaugo dvigubai, o pradėjus mokėti valstybės kompensacijas už gyventojų įsigytus elektromobilius, skirtumas, palyginti su praėjusių metų skaičiais, ūgtelėjo iki trijų kartų.

Tiesa, kaip rodo „Regitros“ duomenys, Lietuvoje gyventojai dažniau įsigyja dėvėtus elektromobilius – per pirmuosius 8 mėnesius mūsų šalyje buvo įregistruoti 276 nauji ir 402 naudoti elektromobiliai. Kompensacijų taip pat dažniau prašyta ne naujoms transporto priemonėms.

Naujų elektromobilių skaičių gatvėse turėtų padidinti ruošiama subsidijų verslui tvarka, nes kompensacijos bus skiriamos tik už tokias transporto priemones.

Visgi net ir 10.000 Eur kompensacijos elektromobilių kainos neprilygins dyzeliniams. Robertas Vilkaitis, siuntų tarnybos DPD vadovas Baltijos šalyse, skaičiuoja, kad jei dyzelinu varomi komerciniai modeliai kainuoja 17.000–18.000 Eur, tai elektrinės alternatyvos – 50.000–60.000 Eur.

Tą patį sako Andrius Mikalauskas, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ vadovas: „Priežastis, kodėl elektromobilių nepirkome, yra paprasta – jie labai brangūs. Tačiau subsidija yra geriau negu nieko ir jau galima pradėti kažką galvoti.“

Tačiau su valstybės subsidija jau galima pradėti galvoti ne tik apie šylantį klimatą ir atsakomybę, bet ir skaičiuoti elektromobilių atsiperkamumą – mažesnius degalų ir remonto kaštus.

VŽ nuomone, kompensacijos už įsigytus elektromobilius staigaus perversmo nesukels, bet prie atsargaus proveržio prisidės. Elektromobiliai vis dar išliks brangūs, tačiau Lietuvoje tikrai netrūksta įmonių, kurios nori būti „žalios“ ir yra pasirengusios dėl to mokėti kainos skirtumą. Dabar, kai tas skirtumas bus mažesnis, apsispręsti joms bus lengviau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: elektra varomas „Mini Cooper SE“ Premium 1

Pirmąjį masinį „Mini“ elektromobilį galima vertinti kaip netyčiuką: kai 2013 m. pabaigoje pasirodė dabartinės...

„Regitra“ skelbia naują automobilių numerių sąrašą su 88.000 derinių 2

Šią savaitę valstybės įmonės „Regitra“ planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą papildė daugiau kaip 88.000...

Automobiliai
2020.09.19
Po 2 metų ES įsigalios nauja automobilių taršos matavimo metodika

Europos Parlamentas (EP) balsavo už naujas automobilių testavimo taisykles, kurios įpareigos nuo 2022 m.

Automobiliai
2020.09.17
Mažesnis kainos skirtumas padės apsispręsti 1

Fiziniams asmenims dalį įsigytų elektromobilių kainos šiemet pradėjusi kompensuoti valstybė išgirdo ir verslo...

Automobiliai
2020.09.14
MC20, „Maserati“ atgimimo šauklys 3

Naujas superautomobilis su pakeliamomis durimis oficialiai skelbia apie daugiamilijonėmis investicijomis...

Automobiliai
2020.09.12
Tris „Opel“ atstovus Vilniuje pakeitusi „Autovici“ kovos dėl prarastos rinkos Premium 15

Vieninteliu įgaliotu atstovu sostinėje tapusi verslininko Šarūno Matijošaičio bendrovė investuoja į naują...

Automobiliai
2020.09.11
Išgirdo verslo balsą: kompensacijos už elektromobilius pasieks ir įmones Premium 2

Kompensacijos už įsigytus elektromobilius bus pradėtos mokėti ir verslui. Aplinkos ministerija ruošia tai...

Automobiliai
2020.09.11
Kompensacijos taršų automobilį iškeisti į paspirtuką biudžetas baigia išsekti

Gyventojai, sunaikinusieji savo taršų automobilį ir norintieji gauti kompensacijas įsigyjant elektrinį...

Lietuvoje – atsargi elektromobilių proveržio pradžia Premium 15

Elektromobilių populiarumas Lietuvoje šiemet išaugo dvigubai – tokius vertinimus pateikia ir automobilių...

Automobiliai
2020.09.09
Prognozė: Vokietijos automobilių pramonė praras šalies ekonomikos variklio statusą 1

Vokietijos automobilių pramonė smarkiau nei kitos pramonės šakos nukentėjo nuo COVID-19 pandemijos, pareiškė...

VŽ bando: „Renault Zoe“ – stipriausias „Tesla Model 3“ varžovas Premium 6

Atnaujintas populiariausias Europoje elektromobilis džiugina didelėmis energijos atsargomis.

Automobiliai
2020.09.06
„Škoda Enyaq“: daug žadanti pirmoji informacija 4

Skelbiama konkurencinga kaina, „Volkswagen“ technologijos ir populiarus miesto visureigių segmentas leidžia...

Automobiliai
2020.09.05
„General Motors“ ir „Honda“ susijungs į aljansą Šiaurės Amerikoje 

JAV automobilių koncernas „General Motors“ ir Japonijos „Honda Motor“ ketvirtadienį paskelbė Šiaurės...

Automobiliai
2020.09.04
Nauja užduotis vairavimo egzamine – važiavimas su navigacija

Valstybės įmonė „Regitra“ kitais metais vairavimo egzaminuose planuoja įdiegti naują užduotį – važiavimą,...

Vilniuje pristatytas atnaujintas „Bentley Bentayga“  14

Į naujas patalpas įsikėlę „Bentley“ atstovai atsisako planų statyti atskirą saloną, o formalų naujos...

Automobiliai
2020.09.03
Garliavoje atidaryta pirmoji „Ionity“ elektromobilių įkrovimo stotelė  7

Didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas „Ionity“ pradeda teikti paslaugas Lietuvoje.

Tikrasis Lietuvos naujų automobilių rinkos dydis – reeksporto skaičių migloje Premium 1

Atmetus automobilių reeksporto skaičius, rugpjūtį naujų automobilių pardavimai šalyje auga antrą mėnesį iš...

Automobiliai
2020.09.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus