Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 12:56
2025-08-07 20:20
2025-07-29 16:37
2025-07-04 15:01
2025-06-29 19:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Iš 2 pastraipų tik vienas teiginys teisingas: baterijos yra brangiausias komponentas. "komponentas, kuris greičiausiai dėvisi" - laiko ilgiau nei daugumos VDV automobilių verikliai, pavarų dėžės ir t.t, "o sendamas praranda efektyvumą" - kas nepraranda? "Tačiau ar tikrai tai geriausias sprendimas vartotojams ir ekologijai?" - elektromobilio tarša atsiperka lyginant su VDV ties 120-160k km priklausomai nuo to iš ko gaminama elektra, kaip gaminami akumuliatoriai. Jei tarnauja milijoną mylių akumuliatorius, tarša už VDV 10x mažesnė. Ir net pabaigęs tarnavimą akumuliatorius automobilyje bus naudojamas stacionariai. "Palyginti trumpas elektromobilių baterijų laikymo laikas yra viena priežasčių, dalį potencialių pirkėjų vis dar atbaidančių nuo elektra varomų transporto priemonių. " - atbaido? Visų elektromobilių reikia laukti eilėje ilgiau, nei beveik visų VDV "Nors baterijas galima keisti, tai yra brangu". - na variklį keisti irgi brangu, per milijoną mylių greičiausiai bent porą kartų teks keisti variklį. Klausimas kas bus brangiau, po 10 metų pakeisti akumuliatorių, jei išties daug važinėji, ar variklį?
Noreciau pritarti ir reiktu prideti, kad del grieztinamu tarsos reikalavimu vidaus degimo varikliu ir ju komponentu resursas dar labiau mazeja. Tuo jau isitikina nauju dyzeliniu auto savininkai.
Kas vazineja po milijona ml? Nebent taxistai. Nuvaziuoji 150k ir ziurek jau naujausias ipgone nebesiporuoja per bt esanciu automobily. Parduoti sena auto ir perki kad butu compatible su naujausiu iphone. Apie kokias cia ekologijas kliedit?
Sitas liecia "prestiziniu" markiu savininkus audi, mersedes. Tesla turi programinius atnaujinimus. Ateini ryte i savo automobili, o jis ne tik prisijungia prie naujausio ipone, bet ir ismoko pats vaziuoti!
Tai pavažinėjęs automobiliu jį atiduoti į presą?
Butent apie kokia ekologija cia ir kalbam. Toliau senas kibiras bezda plius dar naujas bezda.
Šitos diskusijos primena mūsų žemdirbius, kuriems irgi visada blogai: mažas derlius - blogai, geras derlius - irgi blogai, nes pigiau superka.
Kadangi kelias iki milijono myliu bateriju dar tik kalbos, o pirmos kartos elektriniai automobiliai kaip Tesla S ar Nissan Leaf pjaustomi ir isrinkinejami, Lietuvos gudruciai galetu suktis siulydami bateriju keitima automobiliais. Lietuvoje keiciami uzkalti VDV, kodel ne EV baterijos. Kad ir nisine rinka, bet potencialo yra.
"Kadangi kelias iki milijono myliu bateriju dar tik kalbos..." Tenkesai, labai juokingai atrodo žmogeliai, kurie kuo nors mažai domisi, bet bando vaizduot afygienus eGzpertus. Jei nieko negirdėjai apie 1 mln baterijas, tai gal tiesiog patylėk, gerai? "Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) is ready to produce a battery that lasts 16 years and 2 million kilometres (1.24 million miles), chairman Zeng Yuqun said in an interview at company headquarters in Ningde, in southeast China’s Fujian province. If someone places an order, we are ready to produce" https://electrek.co/2020/06/08/tesla-new-million-mile-battery-ready-production-catl/
Kai bus isleistos i gamyba, tada kalbesime.
keistas, prieštaravimų pilnas straipsnis. Pradžioje po antrašte autorius rašo, kad baterija yra greičiausiai susidėvinti elektromobilio dalis, veliau straipsnyje randame, kad Leaf baterija, kuri visuotinai laikoma greičiausiai prarandančia talpą rinkoje (dėl to, kad Leaf automobiliuose baterijos aušinamos tik oru) laikys 22 metus... Tai po 22 metu pats Leaf jau bus kiaurai prarūdijęs, nekalbant apie pakabą ar pan. Po to vėl labai jau keistas ponios iš ReCell argumentas, kad jei baterijos bus ilgai ir sėkmingai panaudojamos antrinėje rinkoje (pvz. miesto automobiliams, kuriems nereikia ilgo vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo, stacionarioms namų baterijoms ir pan.) tai girdi yra negerai, nes baterijose panaudoti metalai negrįš į rinką perdirbimui. WTF?!? Bet juk naudotos baterijos jau yra pagamintos, jų talpos pakanka tam tikroms panaudojimo sritims, vadinasi toms sritims nereikės gaminti naujų baterijų, nematau kur čia gamtosaugos problema? Beje, naujos kartos baterijų gamybai reikia vis mažiau kobalto, o ličio atsargos yra visas vandenynas.