2020-08-10 12:41

Milijono mylių baterijos: ne taip „žalia“, kaip atrodo

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Baterijos yra brangiausi elektromobilių komponentai, sudarantys apie 30% visos jų kainos. Kartu tai komponentas, kuris greičiausiai dėvisi, o sendamas praranda efektyvumą. Pramonė artėja prie šios problemos sprendimo ir kalba apie „milijono mylių“ baterijas. Tačiau ar tikrai tai geriausias sprendimas vartotojams ir ekologijai?

Palyginti trumpas elektromobilių baterijų laikymo laikas yra viena priežasčių, dalį potencialių pirkėjų vis dar atbaidančių nuo elektra varomų transporto priemonių. Nors baterijas galima keisti, tai yra brangu. Galiausiai dėl to elektromobiliai praranda savo vertę antrinėje rinkoje.

Siekdami nuraminti vartotojus, dauguma gamintojų savo elektromobilių baterijoms suteikia aštuonerių metų arba 200.000 km ridos garantiją. Tačiau dabar net kelios su baterijų technologijomis dirbančios kompanijos ketina žengti toliau ir pristatyti gaminius, kurie efektyviai veiks daug ilgiau, rašo „The Economist“.

52795
130817
52791