2021-01-26 13:53

Besaikis pirkimas: pakeičiamas įprotis ar problema

Dalia Bagdžiūnaitė, elgesio mokslo ir neurorinkodaros ekspertė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dalia Bagdžiūnaitė, elgesio mokslo ir neurorinkodaros ekspertė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vienas įžvalgiausių šių dienų mąstytojų, lenkų sociologas ir filosofas Zygmuntas Baumanas savo knygoje „Vartojamas gyvenimas“, kalbėdamas apie mūsų dienų, t. y. vartotojų visuomenę, sakė, kad didžioji jos paslaptis yra ta, kad mes visi esame ne tik vartojantieji, bet ir vartojamieji, kitaip tariant – prekės. Su vartotojų neuromokslo dr. Dalia Bagdžiūnaite VŽ kalbasi apie tai, ką ši mokslo sritis žino apie mus, kaip apie vartotojus ir kaip vartojamuosius, kas ir kaip mūsų smegenyse „sujungia laidelius“ ir skatina pirkti?

Pasak mokslininkės, ir neuromokslo, ir psichologijos tyrimai rodo, kad mes, žmonės, nesame visiškai racionalūs. Didele dalimi remiamės emocijomis, impulsais ir automatiniais įpročiais, ir mūsų sprendimai iš esmės yra mūsų smegenyse sąmoningai ir pasąmoningai vykstančios reakcijos į aplinką ir informaciją joje. Ne išimtis – ir sprendimai pirkti vieną ar kitą produktą arba paslaugą.

podcast::9QsAK274

52795
130817
52791