Kas tai? Prekės ženklas

LADA: susipažinkime iš naujo

Publikuota: 2018-09-06
LADA kompaktinės klasės modelis „Vesta“ tapo kompanijos pasididžiavimu ir grąžino kelius į Vakarų rinkas.
LADA kompaktinės klasės modelis „Vesta“ tapo kompanijos pasididžiavimu ir grąžino kelius į Vakarų rinkas.

Pirmą kartą pamatęs šį automobilį, kuris puikuojasi virš šio teksto, retas gali pasakyti, kokia tai markė ir kur jis pagamintas. Nors Lietuvoje šis gamintojas puikiai pažįstamas, bet jo naujieji modeliai „Vesta“ – neturi net mažiausių sąsajų su „Žigulių“ praeitimi. Tiesa, LADA 4x4 išoriškai atpažįstamas iš „Nivos“ laikų, bet per daugiau kaip 40-ies metų gamybą taip pat iš esmės tobulintas.

Rusijos didžiausią automobilių gamintoją „AvtoVAZ“ Lietuvoje ėmus atstovauti bendrovei „Autoverslo automobiliai“ šalies pirkėjai vėl gavo galimybę įsigyti legendinį visureigį LADA 4x4, vyresniems vairuotojams pažįstamą buvusiu pavadinimu „Niva“, ir naująjį modelį „Vesta“. Jis ir tik š. m. vasarą pristatytos jo modifikacijos SW ir „SW Cross“ padėjo rekordiškai padidinti LADA pardavimus pasaulyje, o „AvtoVAZ“ po ilgos pertraukos vėl ėmė dirbti pelningai.

Sėkmei pasitelkta pasaulinė patirtis

Kas lėmė neatpažįstamą LADA automobilių pokytį ir grįžusią sėkmę?

Pirmiausia – tai technologiniai ir organizaciniai bei vadybos pokyčiai kompanijoje. „AvtoVAZ“ grupė priklauso „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansui, kuris Rusijoje gamina 4 markių automobilius: LADA, „Renault“, „Nissan“ ir „Datsun“. Beveik visi kompanijos aukščiausio lygio vadovai – iš aljanso, turintys didelę tarptautinę patirtį.

Beje, „Vesta“ surenkama naujojoje linijoje, kur veikia pažangiausios aljanso technologijos, robotai bei kokybės kontrolės sistema. Naujajam modeliui naudojamos tos pačio platformos bei varikliai kaip ir kitiems „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso modeliams, jis komplektuojamas pasaulinių gamintojų „Continental“, „Bosch“, „Hella“ ir kitų tiekiamomis dalimis. Beje, agregatai modifikuoti ir pritaikyti ypatingai atšiaurioms Rusijos klimato sąlygoms. Toljatyje pernai pagaminta 416.000 automobilių, iš kurių 300.000 – LADA modeliai, o kiti – „Renault“, „Nissan“, „Datsun“. Iževsko gamykloje nuo konvejerių rieda kai kurie LADA modeliai ir mažieji „Nissan“.

nuotrauka::1 left

Automobilių pramonės ekspertai taip pat akcentuoja, kad „AvtoVAZ“ sėkmę lėmė ne tik šiuolaikinė vadyba bei pasitelktos modernios technologijos, bet ir iš esmės pakeistas gaminamų modelių „veidas“. Prie to labiausiai prisidėjo garsus automobilių dizaineris britas Steve Mattin. Jis vyriausiuoju „AvtoVAZ“ dizaineriu tapo 2011 m., prieš tai išgarsėjęs ne vienu sukurtu automobiliu.

Dizainerio karjerą 1987 m. jis pradėjo kompanijoje „Mercedes-Benz“, kur prisidėjo prie tokių modelių kaip S, M, SL, SLK, GL, „Grand Sports Tourer“, „SLR McLaren“, „Maybach Mercedes“ kūrimo, o 1997 m. už modelį „Mercedes-Benz A-Class“ autoritetingas Britanijos žurnalas „Autocar“ jį išrinko „Metų dizaineriu“. 2004 m. S. Mattin tapo „Volvo“ vyriausiuoju dizaineriu, kompanijos viceprezidentu, dalyvavo kuriant „Volvo“ S60, V60 ir XC60 modelius.

„Vesta“ – LADA revoliucinis veidas

Ekspertai tvirtina, kad S. Mattin sukurtas kompaktinės arba C klasės modelis „Vesta“ gali realiai varžytis tarptautinėje automobilių rinkoje. Pirma, ką įsidėmi vos žvilgtelėjęs į 4410 mm ilgio „Vesta“, – originalus ir išskirtinis dizainas. Automobilio priekyje, šonuose, viduje pastebi linijas, kurios formuoja raidę X. Ją dizaineris pasirinko kaip leitmotyvą, kurį rasime ir kituose jo kurtuose LADA modeliuose.

nuotrauka::2 right

Grožis svarbu, bet vairuotojui ne mažiau rūpi ir automobilio techninės savybės, patikimumas, pojūtis vairuojant. „Šis LADA modelis nustebino labiau nei daugybė bandytų „Ferrari“. Iš pastarojo jau žinai ko laukti, o sėsdamas į „Vesta“, prisipažinsiu, tikėjausi to, ką rasdavome „Žiguliukuose“: prasta plastmasė ir surinkimas, girgždesys ir bildesys, nepatogi vairuotojo sėdynė ir daug kitų nemalonių niuansų, – nusiteikimą prieš sėdant prie sedano „Vesta“ vairo prisimena Valdas Valiukevičius, žinomas automobilių žurnalistas. – Tačiau „Vesta“ maloniai nudžiugino ne tik išvaizda, bet ir vairavimo patogumu, gausia saugumo ir komforto įranga – automobilis turi beveik viską, ką ir artimiausi vakarietiški konkurentai. Ypač nustebino tai, kad prie rusiško automobilio multimedijos sistemos pavyko prijungti amerikietišką telefoną „iPhone“ – man tai prilygsta šių dviejų šalių kosminių laivų susijungimui. O mažesnė „Vesta“ kaina nei realių konkurentų gali padėti ne vienam apsispręsti įsigyti naująjį LADA kūrinį“.

„Vesta“, priklausomai nuo komplektacijos, Lietuvoje kainuoja nuo 10.600 iki 12.450 Eur. Kaip ir daugeliui automobilių, jam suteikiama 3 m. arba 100.000 km garantija.

Pernai rudenį pradėti gaminti ir universalai „Vesta SW“ bei prastam keliui labiau pritaikytas „Vesta SW Cross“. Pastarojo ratų arkos, slenksčiai, kėbulas apsaugoti plastmasiniais antdėklais, o prošvaistė padidinta iki 203 mm. Standartinėje komplektacijoje yra oro kondicionierius, šildomos priekinės sėdynės, ESP, antipraslydimo kontrolė, įkalnės asistentas, parkavimo davikliai, daugiafunkcinis vairas, USB ir „Bluetooth“. Pasirinkus komplektaciją „Prestige“ šildomos ir galinės sėdynės, keleiviams skiriamas papildomas USB, labiau tamsinti galinių durelių stiklai, multimedijos sistema turi 7 colių spalvotą liečiamą ekraną, laisvų rankų įrangą, galinio vaizdo kamerą ir daug kitų privalumų.

Vakaruose karaliauja LADA 4x4

Nors naujasis LADA modelis „Vesta“ dar tik pristatinėjamas Vakaruose, jis gana sėkmingai randa savo pirkėją, o daugiau kaip 40 m. gaminamas visureigis LADA 4x4 užsienio rinkose jau išsikovojęs pripažinimą ir paklausą. Tai populiariausias LADA modelis užsienyje. 2017 m. LADA eksportuota į daugiau kaip 30 valstybių ir, palyginti su užpernai, jų ten nupirkta 31% daugiau – 24.000 automobilių. Pusė jų iškeliavo į Vokietiją.

Vakaruose kol kas populiariausi legendiniai visureigiai LADA 4x4, kurie mums gerai žinomi buvusiu pavadinimu „Niva“. Tiesa, dėl atpažįstamo populiarumo yra išsaugota tik visureigių išvaizda, o dalys ir agregatai per 40 gamybos metų iš esmės tobulinti ir modernizuoti. Naujasis „AvtoVAZ“ dizaineris neslepia, kad keisis ir šio visureigio išvaizda, nors, matyt, tai bus daroma preciziškai atsargiai – juk legendas reikia išsaugoti. LADA 4x4 garsėja savo ištverme, patikimumu ir nesudėtinga priežiūra. Šis automobilis šturmavo Šiaurės polių, Everestą, dalyvavo ekspedicijose Antarktidoje ir ralyje Paryžius–Dakaras.

nuotrauka::3 left

Prieš pora metų visureigis buvo iš esmės atnaujintas ir pristatytas modelis „LADA 4x4 Urban“. Vėlgi, išvaizda pakeista nežymiai, labiausiai pastebimi kėbulo spalvos naujos formos buferiai. Daugiausiai pokyčių, kurie labiausiai reikalingi vairuojant mieste, automobilio viduje: įrangoje centrinė konsolė su padėklais puodeliams, elektra valdomi durelių stiklai, šildomi ir elektra valdomi veidrodėliai, naujo dizaino 16 colių ratlankiai. Siūloma ir penkiadurė „Urban 5d“ versija, kurios ilgis 4140 mm (tridurės – 3640 mm). Joje bagažo skyrius padidėjo nuo 265 l iki 420 l, o nulenkus galines sėdynes – iki 780 litrų.
Kai pernai LADA 4x4x minėjo savo 40-ies metų gamybos istoriją, jų buvo pagaminta jau daugiau kaip 2 mln.

Naujieji ir atnaujinti LADA modeliai tampa vis populiaresni ne tik Rusijoje, kur užima lyderiaujančias pozicijas, bet ir užsienyje. Per š. m. I pusmetį šių automobilių eksportas augo net 64%. Didžiausią paklausą užsienio rinkose turėjo LADA modeliai 4x4 ir „Vesta“, kurių kiekvienas vidutiniškai užima po 30% LADA eksporto.

FOTOGALERIJA LADA: susipažinkime iš naujo (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Dievo Motinos katedrai verslas aukoja milijonus

Nacionaline tragedija vadinamas Paryžiaus Dievo Motinos katedros gaisras sujaudino ne tik tikinčiųjų širdis.

Laisvalaikis
12:52
Futurologas Ch. Kutarna: naujame pasaulyje senos tiesos negalioja Premium

Futurologas dr. Chrisas Kutarna į interviu atvyko beveik parą keliavęs iš Naujosios Zelandijos – per Dohą, o...

Laisvalaikis
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
Paryžiaus katedra: kas prarasta ir kas laukia 7

Pirmadienio vakarą Paryžiaus Dievo Motinos katedrą niokojusį gaisrą pavyko numalšinti. Nors sudegė visas...

Laisvalaikis
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
Graikija ir Turkija turistams atvers senovinių laivų sudužimo vietas

Graikija ir Turkija turistams – nardytojams rengiasi atverti naujus povandeninės archeologijos lobynus.

Paslaugos
2019.04.15
Kelionės verslo reikalais – ne į sveikatą 1

Darbo reikalais dažnai keliaujantys žmonės retai kalba apie tokių išvykų romantiką, jiems tai – neišvengiama...

Laisvalaikis
2019.04.14
1940-ųjų ruduo – kelias į „Barbarossą“ Premium

Vos spėjus Vokietijai sutriuškinti Prancūziją ir išmesti iš žemyno britus, 1940 m. vasarą pasaulis ėmėsi...

Verslo klasė
2019.04.13
Savaitgalis Birštone: ką aplankyti ir kokių pramogų siūlo kurortas 5

Birštoną galima vadinti etaloniniu sėkmės pavyzdžiu: dar prieš penkerius metus kaip galimą kurortą poilsiui...

Laisvalaikis
2019.04.13
„Vero Cafe“ tinklo savininkai: krizė – geras laikas pradėti verslą Premium 4

Skamba kiek makabriškai, tačiau yra verslų, kuriuos pradėti geriausias laikas buvo per 2007–2008 m. finansų...

Laisvalaikis
2019.04.12
Mokslininkai nufotografavo juodąją skylę 1

Mokslininkams pirmą kartą pavyko nufotografuoti juodąją skylę, kurią jie aptiko tolimoje galaktikoje M87. Šį...

Laisvalaikis
2019.04.10
VGTU architektūros studentai laimėjo tarptautinį konkursą

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) architektūros magistrantūros studentai tapo 3-iojo...

Laisvalaikis
2019.04.10
NASA išrinko 3 geriausius Marso buveinių projektus 4

JAV kosmoso tyrimų agentūra NASA išrinko tris konkurso „3D-Printed Habitat Challenge“ finalininkus, kurių...

Laisvalaikis
2019.04.09
Naujas vartojimo standartas – gyvenimas be atliekų Premium 5

Ar galite pasakyti, kokį nešiojamąjį kompiuterį įsigijęs padarysiu mažiau žalos aplinkai? Kaip rinkti šunų...

Laisvalaikis
2019.04.08
Švietimas: kaip mokytojai gali pamatyti pusiau pilną stiklinę

Jolanta Lipkevičienė daug pinigų neuždirba. Tačiau rytais ji keliasi su džiaugsmu ir skuba į darbą mokykloje.

Verslo klasė
2019.04.07
Pakalbėkim apie meną: apgaulingos Meliuzinos vilionės

„Lewben Art Foundation“ (LAF) rubrikoje „Savas kambarys“ šį kartą pristatoma menininkė Laisvydė Šalčiūtė ir...

Laisvalaikis
2019.04.07
A. Puklevičius: Vakcina nuo smegenų skystėjimo 42

Annie Dillard savo knygoje „Pilgrim at Tinker Creek“ („Piligrimas prie skardininko upelio“) pasakoja apie...

Verslo klasė
2019.04.07
Kūrybiškai derlingi metai būna kartą gyvenime 1

Mokslininkai tikina išsiaiškinę, kad žmogaus gyvenime yra trumpas laikotarpis, kai jis gali sugalvoti pačius...

Laisvalaikis
2019.04.06
Egipto kurortuose nuo vasaros atsiras naujų draudimų 1

Į populiarius prie Raudonosios jūros įsikūrusius Egipto kurortus skverbiasi „žaliojo turizmo“ mada. Egipto...

Paslaugos
2019.04.06
Roko legendos grįžta „pensininkų koncertui“ 1

Mažai ką stebina, kai praeityje garsios atlikėjų grupės, su fanfaromis pareiškusios apie iširimą, po kelerių...

Laisvalaikis
2019.04.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau