Kas tai? Prekės ženklas

LADA: susipažinkime iš naujo

Publikuota: 2018-09-06
LADA kompaktinės klasės modelis „Vesta“ tapo kompanijos pasididžiavimu ir grąžino kelius į Vakarų rinkas.
LADA kompaktinės klasės modelis „Vesta“ tapo kompanijos pasididžiavimu ir grąžino kelius į Vakarų rinkas.

Pirmą kartą pamatęs šį automobilį, kuris puikuojasi virš šio teksto, retas gali pasakyti, kokia tai markė ir kur jis pagamintas. Nors Lietuvoje šis gamintojas puikiai pažįstamas, bet jo naujieji modeliai „Vesta“ – neturi net mažiausių sąsajų su „Žigulių“ praeitimi. Tiesa, LADA 4x4 išoriškai atpažįstamas iš „Nivos“ laikų, bet per daugiau kaip 40-ies metų gamybą taip pat iš esmės tobulintas.

Rusijos didžiausią automobilių gamintoją „AvtoVAZ“ Lietuvoje ėmus atstovauti bendrovei „Autoverslo automobiliai“ šalies pirkėjai vėl gavo galimybę įsigyti legendinį visureigį LADA 4x4, vyresniems vairuotojams pažįstamą buvusiu pavadinimu „Niva“, ir naująjį modelį „Vesta“. Jis ir tik š. m. vasarą pristatytos jo modifikacijos SW ir „SW Cross“ padėjo rekordiškai padidinti LADA pardavimus pasaulyje, o „AvtoVAZ“ po ilgos pertraukos vėl ėmė dirbti pelningai.

Sėkmei pasitelkta pasaulinė patirtis

Kas lėmė neatpažįstamą LADA automobilių pokytį ir grįžusią sėkmę?

Pirmiausia – tai technologiniai ir organizaciniai bei vadybos pokyčiai kompanijoje. „AvtoVAZ“ grupė priklauso „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansui, kuris Rusijoje gamina 4 markių automobilius: LADA, „Renault“, „Nissan“ ir „Datsun“. Beveik visi kompanijos aukščiausio lygio vadovai – iš aljanso, turintys didelę tarptautinę patirtį.

Beje, „Vesta“ surenkama naujojoje linijoje, kur veikia pažangiausios aljanso technologijos, robotai bei kokybės kontrolės sistema. Naujajam modeliui naudojamos tos pačio platformos bei varikliai kaip ir kitiems „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso modeliams, jis komplektuojamas pasaulinių gamintojų „Continental“, „Bosch“, „Hella“ ir kitų tiekiamomis dalimis. Beje, agregatai modifikuoti ir pritaikyti ypatingai atšiaurioms Rusijos klimato sąlygoms. Toljatyje pernai pagaminta 416.000 automobilių, iš kurių 300.000 – LADA modeliai, o kiti – „Renault“, „Nissan“, „Datsun“. Iževsko gamykloje nuo konvejerių rieda kai kurie LADA modeliai ir mažieji „Nissan“.

nuotrauka::1 left

Automobilių pramonės ekspertai taip pat akcentuoja, kad „AvtoVAZ“ sėkmę lėmė ne tik šiuolaikinė vadyba bei pasitelktos modernios technologijos, bet ir iš esmės pakeistas gaminamų modelių „veidas“. Prie to labiausiai prisidėjo garsus automobilių dizaineris britas Steve Mattin. Jis vyriausiuoju „AvtoVAZ“ dizaineriu tapo 2011 m., prieš tai išgarsėjęs ne vienu sukurtu automobiliu.

Dizainerio karjerą 1987 m. jis pradėjo kompanijoje „Mercedes-Benz“, kur prisidėjo prie tokių modelių kaip S, M, SL, SLK, GL, „Grand Sports Tourer“, „SLR McLaren“, „Maybach Mercedes“ kūrimo, o 1997 m. už modelį „Mercedes-Benz A-Class“ autoritetingas Britanijos žurnalas „Autocar“ jį išrinko „Metų dizaineriu“. 2004 m. S. Mattin tapo „Volvo“ vyriausiuoju dizaineriu, kompanijos viceprezidentu, dalyvavo kuriant „Volvo“ S60, V60 ir XC60 modelius.

„Vesta“ – LADA revoliucinis veidas

Ekspertai tvirtina, kad S. Mattin sukurtas kompaktinės arba C klasės modelis „Vesta“ gali realiai varžytis tarptautinėje automobilių rinkoje. Pirma, ką įsidėmi vos žvilgtelėjęs į 4410 mm ilgio „Vesta“, – originalus ir išskirtinis dizainas. Automobilio priekyje, šonuose, viduje pastebi linijas, kurios formuoja raidę X. Ją dizaineris pasirinko kaip leitmotyvą, kurį rasime ir kituose jo kurtuose LADA modeliuose.

nuotrauka::2 right

Grožis svarbu, bet vairuotojui ne mažiau rūpi ir automobilio techninės savybės, patikimumas, pojūtis vairuojant. „Šis LADA modelis nustebino labiau nei daugybė bandytų „Ferrari“. Iš pastarojo jau žinai ko laukti, o sėsdamas į „Vesta“, prisipažinsiu, tikėjausi to, ką rasdavome „Žiguliukuose“: prasta plastmasė ir surinkimas, girgždesys ir bildesys, nepatogi vairuotojo sėdynė ir daug kitų nemalonių niuansų, – nusiteikimą prieš sėdant prie sedano „Vesta“ vairo prisimena Valdas Valiukevičius, žinomas automobilių žurnalistas. – Tačiau „Vesta“ maloniai nudžiugino ne tik išvaizda, bet ir vairavimo patogumu, gausia saugumo ir komforto įranga – automobilis turi beveik viską, ką ir artimiausi vakarietiški konkurentai. Ypač nustebino tai, kad prie rusiško automobilio multimedijos sistemos pavyko prijungti amerikietišką telefoną „iPhone“ – man tai prilygsta šių dviejų šalių kosminių laivų susijungimui. O mažesnė „Vesta“ kaina nei realių konkurentų gali padėti ne vienam apsispręsti įsigyti naująjį LADA kūrinį“.

„Vesta“, priklausomai nuo komplektacijos, Lietuvoje kainuoja nuo 10.600 iki 12.450 Eur. Kaip ir daugeliui automobilių, jam suteikiama 3 m. arba 100.000 km garantija.

Pernai rudenį pradėti gaminti ir universalai „Vesta SW“ bei prastam keliui labiau pritaikytas „Vesta SW Cross“. Pastarojo ratų arkos, slenksčiai, kėbulas apsaugoti plastmasiniais antdėklais, o prošvaistė padidinta iki 203 mm. Standartinėje komplektacijoje yra oro kondicionierius, šildomos priekinės sėdynės, ESP, antipraslydimo kontrolė, įkalnės asistentas, parkavimo davikliai, daugiafunkcinis vairas, USB ir „Bluetooth“. Pasirinkus komplektaciją „Prestige“ šildomos ir galinės sėdynės, keleiviams skiriamas papildomas USB, labiau tamsinti galinių durelių stiklai, multimedijos sistema turi 7 colių spalvotą liečiamą ekraną, laisvų rankų įrangą, galinio vaizdo kamerą ir daug kitų privalumų.

Vakaruose karaliauja LADA 4x4

Nors naujasis LADA modelis „Vesta“ dar tik pristatinėjamas Vakaruose, jis gana sėkmingai randa savo pirkėją, o daugiau kaip 40 m. gaminamas visureigis LADA 4x4 užsienio rinkose jau išsikovojęs pripažinimą ir paklausą. Tai populiariausias LADA modelis užsienyje. 2017 m. LADA eksportuota į daugiau kaip 30 valstybių ir, palyginti su užpernai, jų ten nupirkta 31% daugiau – 24.000 automobilių. Pusė jų iškeliavo į Vokietiją.

Vakaruose kol kas populiariausi legendiniai visureigiai LADA 4x4, kurie mums gerai žinomi buvusiu pavadinimu „Niva“. Tiesa, dėl atpažįstamo populiarumo yra išsaugota tik visureigių išvaizda, o dalys ir agregatai per 40 gamybos metų iš esmės tobulinti ir modernizuoti. Naujasis „AvtoVAZ“ dizaineris neslepia, kad keisis ir šio visureigio išvaizda, nors, matyt, tai bus daroma preciziškai atsargiai – juk legendas reikia išsaugoti. LADA 4x4 garsėja savo ištverme, patikimumu ir nesudėtinga priežiūra. Šis automobilis šturmavo Šiaurės polių, Everestą, dalyvavo ekspedicijose Antarktidoje ir ralyje Paryžius–Dakaras.

nuotrauka::3 left

Prieš pora metų visureigis buvo iš esmės atnaujintas ir pristatytas modelis „LADA 4x4 Urban“. Vėlgi, išvaizda pakeista nežymiai, labiausiai pastebimi kėbulo spalvos naujos formos buferiai. Daugiausiai pokyčių, kurie labiausiai reikalingi vairuojant mieste, automobilio viduje: įrangoje centrinė konsolė su padėklais puodeliams, elektra valdomi durelių stiklai, šildomi ir elektra valdomi veidrodėliai, naujo dizaino 16 colių ratlankiai. Siūloma ir penkiadurė „Urban 5d“ versija, kurios ilgis 4140 mm (tridurės – 3640 mm). Joje bagažo skyrius padidėjo nuo 265 l iki 420 l, o nulenkus galines sėdynes – iki 780 litrų.
Kai pernai LADA 4x4x minėjo savo 40-ies metų gamybos istoriją, jų buvo pagaminta jau daugiau kaip 2 mln.

Naujieji ir atnaujinti LADA modeliai tampa vis populiaresni ne tik Rusijoje, kur užima lyderiaujančias pozicijas, bet ir užsienyje. Per š. m. I pusmetį šių automobilių eksportas augo net 64%. Didžiausią paklausą užsienio rinkose turėjo LADA modeliai 4x4 ir „Vesta“, kurių kiekvienas vidutiniškai užima po 30% LADA eksporto.

FOTOGALERIJA LADA: susipažinkime iš naujo (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rasos Vogelius verslo pamokos: apie bakterijas, danus ir lietuvių kuklumą

Rasa Vogelius, probiotikus agroverslui gaminančios danų kapitalo UAB „Bioapplications“ vadovė ir steigėja,...

Laisvalaikis
11:47
Šveicarijos kaimelio eksperimentas: gyventojams mokės po 2.200 Eur

Šveicarijos miestelio Rheinau gyventojai balsavimu nutarė, kad verta įsivesti mėnesinių bazinių pajamų...

Vadyba
07:13
Mokykla be klasių ir vadovėlių ugdo pasaulio piliečius Rėmėjo turinys 3

Mokykla be klasių, be skambučio. Be vadovėlių. Tokia, kurios vaikai pasiilgsta jau vasaros viduryje. Skamba...

Vadyba
06:00
Azijos ir JAV pakrantės ruošiasi uraganų smūgiams

Šiuo metu net trys įsisiautėję uraganai grasina miestams ir žmonėms, įsikūrusiems rytinėje ir pietrytinėje...

Laisvalaikis
2018.09.13
Vilnius – įstabiausių Europos vietų sąraše 3

UNESCO ir „National Geographic“ Vilnių įtraukė į tvariam turizmui skirtą kelionių platformą „World Heritage...

Laisvalaikis
2018.09.13
Mokestinė paskata kinui pritraukė 24 mln. eurų užsienio investicijų 2

2014 m. įvesta mokestinė lengvata kinui paskatino šalies verslininkų investicijas į kino sritį – per...

Laisvalaikis
2018.09.13
MO muziejuje atgis legendinės freskos fragmentas

Spalio 18 d. Vilniuje atidaromo MO muziejaus statytojai mecenatai Danguolė ir Viktoras Butkai toliau stebina...

Laisvalaikis
2018.09.12
„Eglės sanatorijos“ gyventojams – nauji patogumai  Rėmėjo turinys 1

Žodžiai „sanatorija“ ar „reabilitacija“ ne visada kelia malonias asociacijas. Visgi šiandien ilsintis...

Verslo aplinka
2018.09.11
Rugsėjo 11-osios aukų iki šiol daugėja 4

Rugsėjo 11-osios teroristinės atakos nusinešė beveik 3.000 žmonių gyvybes. Aukų skaičius auga iki šiol – su...

Laisvalaikis
2018.09.11
Nidos sklandymo mokykla: per 6 vasaras – 500 mokinių

Paskutinėmis rugpjūčio dienomis Neringa minėjo 85-erius metus nuo Nidos sklandymo mokyklos įkūrimo. Veikusi...

Laisvalaikis
2018.09.10
Į Ramųjį vandenyną išplaukė pirmoji šiukšlių rinkimo sistema 10

Nyderlandų nepelno organizacija „The Ocean Cleanup“ iš San Francisko įlankos į Ramųjį vandenyną išplukdė...

Laisvalaikis
2018.09.10
Aviatoriaus V. Mačiulio portretas: verslas, kuris gimė iš noro skristi 7

„Aviatoriumi tapau, nes norėjau patikti moterims, o visą gyvenimą juo likau dėl azarto“, – juokiasi bendrovių...

Laisvalaikis
2018.09.07
VŽ rekomenduoja: 10 savaitgalio renginių

Su rugsėjo pradžia siūbtelėjo daugybė renginių. Šį savaitgalį jų bus apsčiai – nuo maratono ar galerijų...

Laisvalaikis
2018.09.07
„Burberry“ nebedegins neparduotų prekių 5

Dar pernai sunaikinusi neparduotų likučių už 38 mln. USD, drabužių, aksesuarų ir parfumerijos gamintoja britų...

Pramonė
2018.09.07
Parodų sezoną pradeda Vilniaus galerijų savaitgalis

Ketvirtadienį, rugsėjo 6 d., šešių parodų atidarymu prasidėjęs Vilniaus galerijų savaitgalis (VGS) atvėrė...

Laisvalaikis
2018.09.06
LADA: susipažinkime iš naujo Rėmėjo turinys 31

Pirmą kartą pamatęs šį automobilį, kuris puikuojasi virš šio teksto, retas gali pasakyti, kokia tai markė ir...

Laisvalaikis
2018.09.06
Paskelbta detali popiežiaus vizito Lietuvoje programa ir kiek jis kainuos 6

Popiežiaus Pranciškaus vizitas Lietuvoje vyks jau po nepilnų trijų savaičių – rugsėjo 22-23 dienomis, tačiau...

Verslo aplinka
2018.09.04
Liepsnos suniokojo Rio de Žaneiro nacionalinį muziejų

Sudegė seniausias Brazilijoje Rio de Žaneiro nacionalinis muziejus. Skaičiuojama, kad ugnis prarijo didžiąją...

Laisvalaikis
2018.09.03
Koralinius rifus gaivina 3D technologijomis

Klimato kaita naikina pasaulio koralinius rifus, bet australai mėgina juos išsaugoti pasitelkę šiuolaikines...

Laisvalaikis
2018.09.02
Viešosios erdvės: tarp įvaizdžio kūrimo ir neišspręstų problemų 1

Lukiškių aikštė, Reformatų skveras Vilniuje, Vienybės aikštė Kaune, Atgimimo aikštė Klaipėdoje, Saulės...

Laisvalaikis
2018.09.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau