2024-12-28 18:05

Po premjeros: pakilti iš nevilties

Repetuojant „Savižudybės anatomiją“. Augustė Pociūtė ir Augustė Ona Šimulynaitė. Matvejevo nuotr.
Repetuojant „Savižudybės anatomiją“. Augustė Pociūtė ir Augustė Ona Šimulynaitė. Matvejevo nuotr.
„Pakelkite rankas, kas sutinkate, kad gerai, jog man nepavyko,“ – su neturinčio ko prarasti žmogaus įžūlumu į publiką kreipiasi stand-uperis šio sezono Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) premjeriniame spektaklyje „Stand-up‘as prasmei ir beprasmybei“. Spektaklio pradžioje jis užverčia žiūrovus provokacijų lavina, užduodamas nepatogius klausimus ir iš karto juos nublokšdamas į akistatą su spektaklio tema – gedulo po artimojo savižudybės patyrimą.

Be kita ko, jis klausia, ar teatras turi teisę apie tai kalbėti – ir ne šiaip kalbėti, o juokauti. Birutės Kapustinskaitės pjesė ir jai sceninį pavidalą su aktoriais Vitalija Mockevičiūte ir Karoliu Kasperavičium suteikusi režisierė Eglė Švedkauskaitė neleidžia suabejoti – ne tik gali, bet ir turi.

Maždaug prieš metus Nacionalinio dramos teatro scenoje pasirodė Kamilės Gudmonaitės režisuota „taksofono opera“ „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, o dabar jau per vėlu“. 2024 m. spalį LNDT pristatė minėtąją juodąją komediją, o naujausia šio teatro premjera – Uršulės Bartoševičiūtės drama pagal šiuolaikinės britų dramaturgės Alice Birch pjesę „Savižudybės anatomija“. Nors šie spektakliai prabyla skirtingomis tonacijomis, juos sieja ne tik panaši tema, bet ir atidus žvilgsnis į netektį išgyvenančių žmonių vidinį pasaulį. Su ypatingu jautrumu šiuose trijuose spektakliuose žvelgiama į su skausmu kovojančią moterį.

52795
130817
52791