VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-02-20 07:00

„Kreda“ grupės žinomumo tyrimas: kredito unijas nariai renkasi dėl kelių svarbių priežasčių

Jungtinės centrinės kredito unijos „Kreda“ verslo plėtros vadovė Jolita Rėkutė.
Jungtinės centrinės kredito unijos „Kreda“ verslo plėtros vadovė Jolita Rėkutė.
Lanksčios finansavimo sąlygos, patikimumas ir kokybiškos paslaugos – Jungtinės centrinės kredito unijos (JCKU) administruojamos „Kreda“ grupės užsakymu gruodžio mėnesį atliktas žinomumo tyrimas atskleidė, kad dėl šių priežasčių gyventojai rinktųsi būtent šią kredito unijų grupę. Tyrimo metu apklausti vidutinio ir smulkiojo verslo atstovai išskyrė palankius finansavimo sprendimus bei skaidrumą. Respondentai įvardijo ir daugiau kredito unijų privalumų, pavyzdžiui, platų paslaugų spektrą ar patogumą naudojantis teikiamomis paslaugomis.

Išskyrė kredito unijų privalumus 

Nors dalis respondentų kredito unijų veiklą vis dar sieja tik su kreditavimo paslaugomis, pavyzdžiui, vartojimo paskolomis ar finansavimu verslui bei žemės ūkiui, vis didesnė gyventojų dalis įvardija ir kitas kredito unijų teikiamas paslaugas, tokias kaip terminuotieji indėliai ar būsto paskolos.   

Tyrimo duomenimis, kredito unijų teikiamos vartojimo paskolos ir paskolos žemės ūkio veiklai santykinai dažniau žinomos 30–49 m. auditorijai, būsto paskolos ir kreditai verslui – 18–49 m. respondentams. 

Terminuotaisiais indėliais domisi vyresnė nei 30 m. respondentų auditorija. Tuo tarpu mokėjimo kortelės ar draudimas, aktualesni jaunesniems, 18–29 m. apklausos dalyviams.

„Kredito unijos savo nariams teikia beveik visas tradicines finansines paslaugas, pavyzdžiui, išduoda mokėjimo korteles su kredito limitu arba be jo, atlieka grynųjų pinigų operacijas, mokėjimo paslaugas, gyventojams teikia būsto ir vartojimo paskolas ar siūlo įvairius taupymo sprendimus. Unijų nariai finansines operacijas gali atlikti internetinės bankininkystės platformoje, mobiliojoje programėlėje ir kredito unijų skyriuose. 

Mes nuolat plečiame paslaugų spektrą ir prisitaikome prie mūsų narių poreikių. Dėl augančios „Kreda“ grupės paslaugų įvairovės, individualių sprendimų, gero paslaugų prieinamumo ir pasiekiamumo kasmet mumis pasitiki vis daugiau narių, o tai rodo, kad esame vertinami kaip patikimi finansiniai partneriai“, – teigia Jungtinės centrinės kredito unijos „Kreda“ verslo plėtros vadovė Jolita Rėkutė. 

Kaip parodė atlikto žinomumo tyrimo rezultatai, 65 proc. respondentų, kurie iki šiol nesinaudojo kredito unijos paslaugomis, svarstytų tą daryti. Pagrindiniai jų įvardyti motyvai rinktis „Kreda“ grupės kredito unijas – lanksčios paskolų sąlygos ir kokybiškas klientų aptarnavimas. Teigiamai įvertintas ir „Kreda“ grupės kredito unijų požiūris į klientą bei kompetentingi darbuotojai. 

„Mūsų nariai ypač vertina teikiamų paslaugų prieinamumą, greitį, patogumą, lankstumą ir individualų požiūrį. Į kiekvieną situaciją ir projektą žiūrime atsakingai, siūlome individualius, į narių poreikius orientuotus, sprendimus. Veikdami šiandieninėje konkurencinėje ir ekonominio neapibrėžtumo aplinkoje reaguojame į besikeičiančią situaciją rinkoje, kad užtikrintume aukščiausios kokybės paslaugas bei išliktume lankstūs ir patikimi“, – teigia J. Rėkutė. 

Tyrimo duomenimis, šiuo metu Lietuvoje santykinai daugiau kredito unijų paslaugomis naudojasi 30–49 m. gyventojai, gaunantys vidutines ar aukštesnes pajamas. 

Įvardijo savo prioritetus 

Tyrimo metu apklausti smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) atstovai išskyrė kelias pagrindines kredito unijų savybes: dėmesingumą klientui, skaidrumą, greitą aptarnavimą, individualius sprendimus, patikimumą, aukštas indėlių palūkanas.

SVV įmonių segmentas yra labai reiklus finansų įstaigoms. Iš jų tikimasi ne tik lanksčių finansavimo sąlygų ir kokybiško bei greito aptarnavimo, bet ir inovatyvių sprendimų kasdieninėje bankininkystėje, tokių kaip funkcionalus interneto bankas, mobilioji programėlė ar atsiskaitymo išmaniaisiais įrenginiais galimybė.

Tyrimas atskleidžia, kad patogi fizinė lokacija santykinai svarbesnė mažesnį darbuotojų skaičių ir mažesnę apyvartą turinčioms įmonėms. Tuo tarpu bankinių paslaugų prieinamumas santykinai svarbesnis didesnį darbuotojų skaičių turinčioms įmonėms.

Dažniausiai svarstoma kredito unijų paslauga – kreditai verslui (87 proc.). Jie domina įvairaus dydžio SVV įmones. Kitos aktualios paslaugos – terminuotieji indėliai, mokėjimai, investicinės paskolos, garantijos / laidavimai.

Vertina verslo tvarumo idėjas 

Kaip parodė atliktas žinomumo tyrimas, daliai klientų, besirenkančių finansinę įstaigą, svarbus ir jos indėlis į tvarumą. Tvarumas finansinių paslaugų sektoriuje dažniausiai suvokiamas per poveikio aplinkai mažinimą: aplinkosaugos iniciatyvas (40 proc.), popieriaus (37 proc.), energijos taupymą (32 proc.), CO2 mažinimą (31 proc.), atliekų rūšiavimą (30 proc.). Ne mažiau svarbios socialinės, darbo santykių ir visuomeninės veiklos. Tvarumo svarbą tyrime įvardijo jaunesni (18–30 m.), vidutines ar aukštesnes pajamas gaunantys respondentai, taip pat Vilniaus miesto ir apskrities bei Kauno apskrities gyventojai.

Apklausus smulkių ir vidutinių įmonių atstovus, net 84 proc. jų tvarumas yra bent iš dalies svarbus veiksnys, renkantis finansų įstaigą, o net 33 proc. – vienas svarbiausių pasirinkimo kriterijų.

Jungtinė centrinė kredito unija „Kreda“ taip pat daug dėmesio skiria tvarumo iniciatyvoms: praėjusiais metais ji buvo įvertinta tarptautiniu ISO 14001:2015 sertifikatu už įmonėje įdiegtą aplinkos apsaugos vadybos sistemą. Tai – ne tik ilgalaikis įsipareigojimas atitikti griežtus vadybos standartus, bet ir aukštas įmonės procesų įvertinimas.

Jungtinė centrinė kredito unija (JCKU) – perspektyvi ir ambicinga centrinė unija Lietuvoje, administruojanti „Kreda“ unijų grupę, susikūrusi 2018 m. sausio 2 d., ir vienijanti 14 ilgametės patirties turinčių kredito unijų. JCKU – tai kooperatiniais pagrindais suorganizuota, juridinių asmenų kredito unijų įregistruota kredito unija, veikianti pajinio kapitalo pagrindu.

2023 m. gruodžio 19 d.–28 d. atlikto tyrimo tikslas – įvertinti kredito unijų žinomumą tarp finansinių paslaugų teikėjų, jų svarstymą bei Lietuvos gyventojų požiūrį į kredito unijas. Internetu apklausti 800 18–74 m. Lietuvos gyventojų, išskyrus Klaipėdos miestą ir Alytaus apskritį. 

2024 m. sausio 10 d.–18 d. apklausti 200 respondentų – Lietuvos smulkaus ir vidutinio dydžo įmonių (vadovai arba finansų vadovai. Tyrimo tikslas – įvertinti kredito unijų žinomumą tarp finansinių paslaugų teikėjų, jų svarstymą bei Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) įmonių atstovų požiūrį į kredito unijas.

52795
130817
52791