Pagarba Teltonikai ir liudesys liudesys dėl mūsų politikų ir nueinančių ir ateinančių. Sprendimas - vienijimasis ir viešumas
2024-11-18T11:26:54+02:00
O kas del politiku? Salygos visiems vienodos ir terminai visiems vienodi. Kol Teltonika kalbejosi su politikais viskas buvo gerai kai nuejo iki valdininku tada atsirado problemos ir biurokratija. Ir paradoksas kad ta biurokratija niekur nedingsta nepriklausomai nuo valdanciosios daugumos
2024-11-18T18:32:41+02:00
Ar man vienam atrodo, kad ginčas vyksta dėl to, kas turi mokėti už visus įvadus?
T.y. nėra problemos kažką įvesti, problema tame, kad tai kainuoja ir Teltonika nenori mokėti, todėl paleido piarą "kaip čia taip, mes tokie kietuoliai, bet mums nesudaro išskirtinių sąlygų"?
Tai gal pradžiai reiktų kreiptis pas ministrus, aptarti strategijas, susitarti dėl kompensacijų ir vualia?
2024-11-17T11:52:53+02:00
Pagarba Teltonikai ir...
2024-11-17T11:53:05+02:00
Pagarba Teltonikai ir...
2024-11-17T12:14:03+02:00
gudrus žmogus Paukštys, vizionierius, puikus verslininkas, ir pagarba už tai, ką darė iki šiol. Bet šis "mitų griovimo" epizodas ir bandymas kelti sąmokslo teorijas apie priešus, Judo sidabrinius ir pan., virkavimai apie valdžios "išjuokimą" ir patyčias kelia daug klausimų ir didelės garbės deja nedaro. Gerai, kad bent ne prieš rinkimus, nes tada jau būtų visiškas užribis.
Pirma, su galia ir procedūrom viskas labai konkretu. Projektuoti THTH pradėjo 2018, jau tada turėjo būti daugmaž aiškios sąlygos - kiek yra galios, ir kiek reikia. Pradžioj buvo 2 pastatai, po to 2022 gale pradėtas projektuoti trečias:
https://madeinvilnius.lt/verslas/statybos-vilniuje/teltonika-pleciasi-statys-dar-viena-gamykla-liepkalnyje/
Kiek kam reikia galios, kada buvo pateikti kokie prašymai Litgrid rezervavimui, neaišku.
Neaišku, kas įvyko su dujom, kurios generuotų elektrą vietoj (ir kaip valdomas pagrindinis šaltinis nepertraukiamai gamybai, ar rezervas)- ar jų generacija bus ir statoma, ir kodėl vis tiek reikia tiesti 7 km kabelį. Minimų 12 MW kurie yra, kaip ir pakanka artimiausiems keliems metams, kol bus nauja transformatorinė, nes " 4,4 MW buvo rezervuota THTH R&D centrui, kur turėjo dirbti 2.000 konstruktorių projektuotojų" kurie per kelis metus dar nepanašu kad bus reikalingi, ir "tuoj pat užsakėme visą 63 MW galingumą" tai čia viskas kaip ir gerai - tai kur problema? Tik reguliavimas, pagal kurį "Via Lietuva" neleidžia tiesti kelio zonoje? Tai čia politikai turės pakeisti teisės aktus, ir tuo visa audra vandens stiklinėj pasibaigs. O visi red herring su "pasakymais" apie 50.000 € baudą parankūs, bet nėra net fakto.
ITRI nėra gamybos linijų tiekėjas, todėl neaišku, kodėl vis dar jokios informacijos nėra apie sutartis su įrangos gamintojais, kaip ST, o ITRI neva tai užėmė jų vietą, kas bent kiek susigaudančiam skamba kaip nonsensas. Per aukštos palūkanos? Būtų logiška.
2024-11-17T19:55:12+02:00
verbaline tryda
2024-11-17T22:09:51+02:00
Pasikeitus vyriausybei prasidės purvo pylimas ant Teltonikos?
2024-11-18T09:39:46+02:00
Atmetus ka aišku ir kas neaišku jums, faktas yra, kad žmogus norintis suinvestuoti 3,5 mlrd eurų, susidūrė su problema/omis. Esant bet kokiai problemai valdininkai ir politikai keliais turi šliaužioti ir bėgioti per kabinetus, kad tik viskas būtų išspręsta per valandą laiko. Bet kadangi nėra jokių atsakomybių viešajam sektoriuje, tai gaunasi "aš nekaltas, eik pas kitus klaust".
Čia yra viskas ką reik žinot apie valdininkų požiūrį ir darbą.
Visa kita tiesiog techniniai dalykai, kurie verslui turėtų būt vienodai - yra užduotis, valdininkai turi ją išspręst, kai tokia investicija ir niekam iš verslo neturi būti įdomu kaip.
2024-11-18T12:21:30+02:00
Nepagaunu kampo... Kodėl biurokratai turi šliaužioti keliais ir spręsti verslo problemas? Verslas gi uždirba pinigus iš problemų sprendimo, o čia tiesiog numes ją biurokratui? Biurokrato tikslas, kad būtų laikomasi įstatymo. Done. Nei daugiau, nei mažiau. Jei nepatinka įstatymas, tai pirdolini į Seimą, o ne kaltini biurokratą.
Visai kitas aspektas, kad tų biurokratų per daug ir jie tiesiog apsunkina ir trugdo procesus. Bet nebūčiau toks tikras, kad čia tas atvejis. Mažas aspektas - Paukštys sako, kad ministerija jam neleido pratęsti projekto laikotarpio, o ministerija sako, kad negavo oficialaus prašymo, o tik žodinį. Blin, tikrai biurokratai neturėtų vykdyti žodinių prašymų. O jei tokio dydžio kontora nesugeba popieriaus paruošti, tai kaip jie tuos 3,5 bEUR suvaldys?
Nereikia visko suplakti į vieną vietą. Reikia aiškiai identifikuoti problemą ir ją spręsti, o ne šaukti, kad visi vagys.
2024-11-18T18:28:32+02:00
Biurokratas turėjo neknisti proto, o leisti nutiesti kabelį. Kodėl verslininkas turi prieš keliais šliaužioti ir maldauti leidimo? Nebūtų biurokrato - nebūtu problemos.
2024-11-18T18:37:27+02:00
Aišku, kad privalo. Kas čia per požiūris, kad ne? Iškreiptas supratimas kas yra valdininkas yra didžiausia problema. Jis yra tarnautojas, o jaučiasi vadu.
Geras labai klausimas - kaip suvaldys 3,5 bm eur, tik atsakymas turbūt būtų toks - kaip uždirba tokius pinigus, taip ir suvaldys :) juokas ima :)
2024-11-19T00:25:14+02:00
Pritariu,
visas kipišas tik dėl pinigų, t.y. kas turi sumokėti už visą infrastruktūrą.
Teltonika, matomai, gavusi visas milijonines sąskaitas nusprendė visą atsakomybę perkelti vyriausybei, "mes čia tokie-anokie investuosime 3,5mlrd, o jus dykaduoniai klerkai negalite kelis milijonus investuoti kad mums būtų geriau". O kodėl klerkai turėtų? Tokius klausimus reikėjo ankščiau derinti su ministerijomis, o ne viduriuoti spaudoje kaip čia mus skriaudžia
2024-11-19T10:48:21+02:00
patikslinkit, kur jūs matėte tuos 3,5 mlrd.?
2024-11-17T12:20:04+02:00
P. Arvydai, skaiciau jusu teksta ir jauciau itampa ir nevilti.
Pirmiausia, tai didele pagarba pradejusiam nuo skilusios geldos ir tiek pasiekusiam. Biurokratai to niekada nesupras, ir visuomene nesupras, kokios stiprybes reik nuo nulio, per patyciu, trukdymo ir kenkimo kelia Lietuvoje praeit norint kazka pasiekti.
Sovietmetis padare neatitaisoma zala Lietuvai- absoliuti dauguma dabartines visuomenes yra sovietmecio išrūgos, juk vergai generolu neaugina. Paziurekit kiek dziaugsmo kito nesekmem, kiek gauna pastabu, komentaru, kenkimo betkuris, kuris kazka bando sukurt.
Stiprybes Jums nelinkesiu, Jus ir taip titaniskas zmogus. Palinkesiu atmerkt akis, ir nebegaist laiko su Lietuvos pajuoka - valdzia (nuo eso specialisto iki prezidento)
2024-11-17T12:26:38+02:00
Labai gerai, kad viską viešina. Labai tikiuosi greitai ras sprendimus, tačiau labai nusivylęs ekonomikos ir inovacijų ministerija ir premjere, kurios tai ir nesprendžia problemų priežasties, o tik užglaisto esamas problemas. Verslininkų Lietuvoje ir daugiau yra ir bėdos tos pačios
2024-11-17T16:51:57+02:00
Elektra deguonis verslui.
Nėra reikiamo kiekio uždusi.
Pavydas katalizatorius biurokratijai.
Teks turbūt Lenkijoi daryti.
p.s. rinkimai parodė, kad konservatoriai blogai dirbo. Matėsi, kad apie save galvojo.
2024-11-18T08:44:18+02:00
Kaip rinkimai parodė, kaip dirbo praėjusi valdžia? Kuri valdžia Lietuvoje gerai dirbo?
2024-11-17T17:41:12+02:00
Tik noriu pasakyti tiesą, kad su ministerija buvo gera dirbti, jautėme ir pagalbą, ir dėmesį, ir pastangas padėti. Per 33 mano verslo metus Aušrinė Armonaitė buvo pirma ministrė, kuri kalbėjosi su manimi tiesiogiai, o ne per sekretores. Man buvo neįprastai keista, kad valdininkai kalbasi su verslininkais – čia tikrai jie nori padėti? Ar aš nesapnuoju? To niekada nebuvo. Ir šios tiesos negalima neigti, galite ją rasti mano senuose komentaruose. Jaučiau didžiulę pagalbą, pradžioje iš Jovitos Neliupšienės, paskui iš Karolio Žemaičio. Ačiū jiems už didžiulį indėlį į šį projektą.
Tik viskas labai stipriai pasikeitė po prezidento rinkimų. Matyt, mano auka prezidento rinkimuose kažką taip įskaudino, ar nuvylė, kad dingo motyvacija. Tik noriu priminti, kad kai duodate priesaiką tarnauti Lietuvos žmonėms, turite gerbti ir tą, kuris turi kitokią nuomonę. Savo.
2024-11-17T18:54:41+02:00
Su visa pagarba Teltonikai už tai, ką jie daro, visas straipsnis atsiduoda profaniškumu. Būtų pakakę pasamdyti žmones / įmonę, kurie turi patirties įgyvendinant rimtesnius infrastruktūrinius projektus ir jie būtų padėję susidėlioti taškus ant i. Žymiai paprasčiau būtų tuomet kalbėtis su valdžiažmogiais, atėjus su planu ką konkrečiai norite, kad jie padarytų, o ne "įveskite man elektrą", kai normaliai net nesupranti ką dėl to reikia padaryti ar kokie gali būti apribojimai.
2024-11-17T20:42:08+02:00
Susimildamas varguoli...
2024-11-18T12:13:32+02:00
Na tikrai pas tave kempinine galva.
2024-11-17T21:01:45+02:00
Trumpas patarimas. Vaziuokite i Kauna, Jusu problemos bus issprestos akimirksniu.
2024-11-18T00:59:38+02:00
Čia rimtai ar sarkazmas?
2024-11-18T01:29:47+02:00
Kaune kazkaip negirdet stambiu projektu ar spauda nerašo?
2024-11-18T11:32:57+02:00
Ir kas turetu pasikeisti? Via Lietuva valdininkai manot pagal mero dudele soka? Ar ESO vadybininkai? Jiems nei silta nei salta, yra istatymais apibrezti terminai ir reikalavimai ir jiems giliai po..., nes kiti suinteresuoti asmenys neturintys tiek itakos bet vykdantys savo projektus gali paklausti kodel ju uzklausa nagrinejama 20d. o tarkim Teltonikos vos 2d. kodel nevienodas poziuris. Kodel Teltonika gali pateikti paraiska be esminiu duomenu ir ji neatmetama o kitu dalyviu atmetama nes netenkina kablelis ne vietoj padetas.
2024-11-18T09:09:02+02:00
Ko visi į tą Vilnių sulindę? Lietuva ne vien Vilnius.
2024-11-18T10:35:48+02:00
o kur? Klaipėdoje buvo laidų fabrikas ir reikėjo papildomų 800 darbuotojų tai spėk ar rado?
2024-11-18T11:09:55+02:00
Lietuva per maža (gyventojų skaičiumi), kad turėtų kelis miestus patrauklius stambiam verslui/pramonei. Be to kiek buvo bent šiek tiek stambesnių verslų bandymų kurtis regionuose, visuomet susidurdavo su didžiuliu vietinių pasipriešinimu.
2024-11-18T11:46:22+02:00
Klausimas kodel nerado? Nes pagal fakta KLP regione bedarbiu tai daugiau yra
2024-11-18T12:48:05+02:00
Tai gal atlyginimas nebuvo konkurencingas, kad neapsimoka važiuoti žmonėms iš regionų į Klaipėdą? Vilniuj irgi ne visi vilniečiai nuo gimimo.
2024-11-18T12:27:12+02:00
Jei Matijošaitis nugriebtų Paukščio investicijas iš Vilniaus, tai bent pasirodytų, kad turi kiaušinius. O dabar nugriebė Vyčio skulptūrą iš Vilniaus, tik iš jos jokios naudos nėra.
2024-11-18T12:45:53+02:00
Kažkaip pagalvojau - bet čia be patyčių, o su sarkazmu - geriau iškart tiestų kabelį į JAV.
Fantastiška, bet ne Paukščiui : ). O pagalvojus, tas politikų susirūpinimas tik dėl piaros ir tuos viskas nurims - geriau būtų nebegaišti laiko, padėkoti už dėmesį ir su visais ir su viskuo išsikraustyti į tą pačią JAV : ). Toks jausmas, kad po sausio 20-tos užteks vieno skambučio Maskui : ). Atsimenu - vienos biotechnologijų įmonės vadas blaškėsi su investicjų ir mokslinio proveržio Lietuvije idėjomis, tai jo proveržiai irgi ten išėjo dėl labai panašių aplinkybių.
2024-11-18T13:23:13+02:00
Siaip jeigu pasidometut Jav daugiau, tai zinotut kad ten irgi yra jau daug vietu kur problemos su elektra yra. Anksciau zmones statydami duomenu centrus ieskodavo is kur darbuotoju gaut ir prie didesniu miestu darydavo viska, o dabar irgi nebegauna elektros ten ir bando ieskot atokiu vietu ir jau dzin tie zmones, jiem pamokesi daugiau ir gyvens kad ir kaime, svarbu kad elektros butu pakankamai.
2024-11-18T15:22:10+02:00
Mano pažįstamo komentaras:
I’ve spent 25+ years in semiconductors and feel competent to comment on A. Paukštys ambitions. His pivot from ST Micro's 40nm technology toward next-gen power shows remarkable foresight. Although his public comms undermined the project's credibility. Let's talk numbers:63MW allocation perfectly aligns with Infineon Villach facility in Austria (€1.6B) that operates similar params for their 300mm power semiconductor line. To compare, this is roughly 1/5 of what a silicon fab requires. Yet it perfectly suits wide-bandgap production. The scale and infrastructure requirements also mirror Wolfspeed Mohawk Valley fab in NY (~30-40MW for their 200mm SiC line) at $1.2B investment.
Traditional silicon fabs require 2-3MW per 1000m2 of cleanrooms, while NextGen facilities only 1MW. Teltonika was really vague about it in public.
What caught my attention was mentioning "new materials" for renewable energy and high-freq power chips. Having worked with both ITRI and several EU institutes, I recognize the hints of certain unreleased technologies. If it's what I suspect, then we're looking at something far more significant than Lithuania was able to understand!
Bureaucratic resistance is painfully familiar. When Infineon was setting up Villach, they faced similar challenges but overcame them via EU Strategic Value Chain framework. Why Paukštys didn’t go for European Chips Act initiative? €3.5B investment into next-gen power semiconductors is exactly what the Act was designed to support.
I'd like to keep my identity private, but I welcome a discussion with AP about technical solutions we implemented in similar projects, particularly regarding power distribution optimization for III-Vs processing. P.S. Those who understand the WBG tech roadmap will recognize why 63MW and the facility scale make perfect sense for what appears to be a GaN-on-Silicon or advanced SiC processing line. The numbers don't lie, even if the public narrative lacks technical depth.
2024-11-18T15:48:58+02:00
Tiesa visada būna per vidurį . Manau ,kad čia irgi panašu. Visi žinome prarūgusią biurokratiją Lietuvoje , bet žinome ir ,kad ne visada vien tik ji kalta. Ar tikrai Teltonika viską padarė, kad sklandžiai vyktų darbai? Manau ,kad yra kitokių povandeninių reikalų. Juk ministerijų durys tikrai buvo atviros ponui iš Teltonikos, kas trukdė taisyti problemas???
2024-11-18T18:46:51+02:00
Jis turi savo atsakomybes, rizikas ir neturi laiko mokyti biurokratus iš Litgrido ir kitų AB, savivaldybės. Gimsta didelis elektros pirkėjas, o elektrikai sako: pats rizikuok ir bandyk prie mūsų prisijungti. Po to įsistatę kiaulės akis aiškina, kad nieko nežino, nieko negirdėjo.
2024-11-18T22:05:38+02:00
Galiu atsakyti vienu žodžiu: BIUROKRATAI.
2024-11-18T19:31:55+02:00
matet EINMIN viceministrų biografijas? Atsiverskit. K. Žemaitis išvis žalias, Valeškaite, kuri gimus 1988m. nuo 2006m. jau net vulyr buhalterio pareigose (nuo 18metų!!!). Klounai valdžioj visiški. tiesiog kvailiai.
2024-11-18T19:32:59+02:00
p.s. vyr.!!! buhaltere...
2024-11-18T19:56:37+02:00
Tu algalapini, visi...
2024-11-18T20:05:54+02:00
pi.sk tik valsa,...
2024-11-18T23:45:59+02:00
Deja Kaunai, tie naujoviniai valdžiažmogiai taip negalvoja, jie įsivazduoja prisidedantys prie pasaulio tvarkos kūrimo.
2024-11-18T20:23:15+02:00
visi litgrid, keliai , eso išdidžiai pertvarkyti iš valstbinių įmonių į AB. Suprask dideli verslininkai valstybės vardu :) O realiai tie patys biurokratai prisidengę AB, kad optimizuot ir pelną ir išsiporceliuot turtą :)
2024-11-18T21:33:52+02:00
Šioje vietoje siūlau atkreipti dėmesį į vieną aspektą. Lyderystė. Tai, ko trūksta daugumos Europos valstybių valdžioms. Pradedant Vokietija ir baigiant pačiomis mažiausiomis. Tačiau PR pasidaryti ir paimituoti lyderystę yra pasiruošę bet kada.
Paukštys lyderyste kvėpuoja.
Čia yra pats didžiausias skirtumas.
Valdžios baimė, kad visi pamatys, jog ji tik imituoja. Todėl EIMin sako, kad Teltonika neparašė kažkokio rašto, todėl pati kalta. Jei būtų parašęs, tai tada fabrikai jau stovėtų ir turėtų elektros...
2024-11-18T22:03:12+02:00
TIKIUOSI PROKŪRORAI RAS TUOS TIPELIUS-BIUROKRATUS , KURIE KAIŠIOJA PAGALIUS Į RATUS SĖDĖDAMI VALSTYBINĖSE ĮMONĖSE IR LAUKIA ATKATŲ.....
2024-11-18T23:14:17+02:00
Paukštys for President!
2024-11-19T19:29:33+02:00
geras, patiko
toliau taip, del kazkokiu biurokratiniu nesamoniu neturi zlugti musu nacionalinis interesas
„Verslo žinių“ podkastai
Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Pagarba Teltonikai ir liudesys liudesys dėl mūsų politikų ir nueinančių ir ateinančių. Sprendimas - vienijimasis ir viešumas
O kas del politiku? Salygos visiems vienodos ir terminai visiems vienodi. Kol Teltonika kalbejosi su politikais viskas buvo gerai kai nuejo iki valdininku tada atsirado problemos ir biurokratija. Ir paradoksas kad ta biurokratija niekur nedingsta nepriklausomai nuo valdanciosios daugumos
Ar man vienam atrodo, kad ginčas vyksta dėl to, kas turi mokėti už visus įvadus? T.y. nėra problemos kažką įvesti, problema tame, kad tai kainuoja ir Teltonika nenori mokėti, todėl paleido piarą "kaip čia taip, mes tokie kietuoliai, bet mums nesudaro išskirtinių sąlygų"? Tai gal pradžiai reiktų kreiptis pas ministrus, aptarti strategijas, susitarti dėl kompensacijų ir vualia?
Pagarba Teltonikai ir...Pagarba Teltonikai ir...gudrus žmogus Paukštys, vizionierius, puikus verslininkas, ir pagarba už tai, ką darė iki šiol. Bet šis "mitų griovimo" epizodas ir bandymas kelti sąmokslo teorijas apie priešus, Judo sidabrinius ir pan., virkavimai apie valdžios "išjuokimą" ir patyčias kelia daug klausimų ir didelės garbės deja nedaro. Gerai, kad bent ne prieš rinkimus, nes tada jau būtų visiškas užribis. Pirma, su galia ir procedūrom viskas labai konkretu. Projektuoti THTH pradėjo 2018, jau tada turėjo būti daugmaž aiškios sąlygos - kiek yra galios, ir kiek reikia. Pradžioj buvo 2 pastatai, po to 2022 gale pradėtas projektuoti trečias: https://madeinvilnius.lt/verslas/statybos-vilniuje/teltonika-pleciasi-statys-dar-viena-gamykla-liepkalnyje/ Kiek kam reikia galios, kada buvo pateikti kokie prašymai Litgrid rezervavimui, neaišku. Neaišku, kas įvyko su dujom, kurios generuotų elektrą vietoj (ir kaip valdomas pagrindinis šaltinis nepertraukiamai gamybai, ar rezervas)- ar jų generacija bus ir statoma, ir kodėl vis tiek reikia tiesti 7 km kabelį. Minimų 12 MW kurie yra, kaip ir pakanka artimiausiems keliems metams, kol bus nauja transformatorinė, nes " 4,4 MW buvo rezervuota THTH R&D centrui, kur turėjo dirbti 2.000 konstruktorių projektuotojų" kurie per kelis metus dar nepanašu kad bus reikalingi, ir "tuoj pat užsakėme visą 63 MW galingumą" tai čia viskas kaip ir gerai - tai kur problema? Tik reguliavimas, pagal kurį "Via Lietuva" neleidžia tiesti kelio zonoje? Tai čia politikai turės pakeisti teisės aktus, ir tuo visa audra vandens stiklinėj pasibaigs. O visi red herring su "pasakymais" apie 50.000 € baudą parankūs, bet nėra net fakto. ITRI nėra gamybos linijų tiekėjas, todėl neaišku, kodėl vis dar jokios informacijos nėra apie sutartis su įrangos gamintojais, kaip ST, o ITRI neva tai užėmė jų vietą, kas bent kiek susigaudančiam skamba kaip nonsensas. Per aukštos palūkanos? Būtų logiška.
verbaline tryda
Pasikeitus vyriausybei prasidės purvo pylimas ant Teltonikos?
Atmetus ka aišku ir kas neaišku jums, faktas yra, kad žmogus norintis suinvestuoti 3,5 mlrd eurų, susidūrė su problema/omis. Esant bet kokiai problemai valdininkai ir politikai keliais turi šliaužioti ir bėgioti per kabinetus, kad tik viskas būtų išspręsta per valandą laiko. Bet kadangi nėra jokių atsakomybių viešajam sektoriuje, tai gaunasi "aš nekaltas, eik pas kitus klaust". Čia yra viskas ką reik žinot apie valdininkų požiūrį ir darbą. Visa kita tiesiog techniniai dalykai, kurie verslui turėtų būt vienodai - yra užduotis, valdininkai turi ją išspręst, kai tokia investicija ir niekam iš verslo neturi būti įdomu kaip.
Nepagaunu kampo... Kodėl biurokratai turi šliaužioti keliais ir spręsti verslo problemas? Verslas gi uždirba pinigus iš problemų sprendimo, o čia tiesiog numes ją biurokratui? Biurokrato tikslas, kad būtų laikomasi įstatymo. Done. Nei daugiau, nei mažiau. Jei nepatinka įstatymas, tai pirdolini į Seimą, o ne kaltini biurokratą. Visai kitas aspektas, kad tų biurokratų per daug ir jie tiesiog apsunkina ir trugdo procesus. Bet nebūčiau toks tikras, kad čia tas atvejis. Mažas aspektas - Paukštys sako, kad ministerija jam neleido pratęsti projekto laikotarpio, o ministerija sako, kad negavo oficialaus prašymo, o tik žodinį. Blin, tikrai biurokratai neturėtų vykdyti žodinių prašymų. O jei tokio dydžio kontora nesugeba popieriaus paruošti, tai kaip jie tuos 3,5 bEUR suvaldys? Nereikia visko suplakti į vieną vietą. Reikia aiškiai identifikuoti problemą ir ją spręsti, o ne šaukti, kad visi vagys.
Biurokratas turėjo neknisti proto, o leisti nutiesti kabelį. Kodėl verslininkas turi prieš keliais šliaužioti ir maldauti leidimo? Nebūtų biurokrato - nebūtu problemos.
Aišku, kad privalo. Kas čia per požiūris, kad ne? Iškreiptas supratimas kas yra valdininkas yra didžiausia problema. Jis yra tarnautojas, o jaučiasi vadu. Geras labai klausimas - kaip suvaldys 3,5 bm eur, tik atsakymas turbūt būtų toks - kaip uždirba tokius pinigus, taip ir suvaldys :) juokas ima :)
Pritariu, visas kipišas tik dėl pinigų, t.y. kas turi sumokėti už visą infrastruktūrą. Teltonika, matomai, gavusi visas milijonines sąskaitas nusprendė visą atsakomybę perkelti vyriausybei, "mes čia tokie-anokie investuosime 3,5mlrd, o jus dykaduoniai klerkai negalite kelis milijonus investuoti kad mums būtų geriau". O kodėl klerkai turėtų? Tokius klausimus reikėjo ankščiau derinti su ministerijomis, o ne viduriuoti spaudoje kaip čia mus skriaudžia
patikslinkit, kur jūs matėte tuos 3,5 mlrd.?
P. Arvydai, skaiciau jusu teksta ir jauciau itampa ir nevilti. Pirmiausia, tai didele pagarba pradejusiam nuo skilusios geldos ir tiek pasiekusiam. Biurokratai to niekada nesupras, ir visuomene nesupras, kokios stiprybes reik nuo nulio, per patyciu, trukdymo ir kenkimo kelia Lietuvoje praeit norint kazka pasiekti. Sovietmetis padare neatitaisoma zala Lietuvai- absoliuti dauguma dabartines visuomenes yra sovietmecio išrūgos, juk vergai generolu neaugina. Paziurekit kiek dziaugsmo kito nesekmem, kiek gauna pastabu, komentaru, kenkimo betkuris, kuris kazka bando sukurt. Stiprybes Jums nelinkesiu, Jus ir taip titaniskas zmogus. Palinkesiu atmerkt akis, ir nebegaist laiko su Lietuvos pajuoka - valdzia (nuo eso specialisto iki prezidento)
Labai gerai, kad viską viešina. Labai tikiuosi greitai ras sprendimus, tačiau labai nusivylęs ekonomikos ir inovacijų ministerija ir premjere, kurios tai ir nesprendžia problemų priežasties, o tik užglaisto esamas problemas. Verslininkų Lietuvoje ir daugiau yra ir bėdos tos pačios
Elektra deguonis verslui. Nėra reikiamo kiekio uždusi. Pavydas katalizatorius biurokratijai. Teks turbūt Lenkijoi daryti. p.s. rinkimai parodė, kad konservatoriai blogai dirbo. Matėsi, kad apie save galvojo.
Kaip rinkimai parodė, kaip dirbo praėjusi valdžia? Kuri valdžia Lietuvoje gerai dirbo?
Tik noriu pasakyti tiesą, kad su ministerija buvo gera dirbti, jautėme ir pagalbą, ir dėmesį, ir pastangas padėti. Per 33 mano verslo metus Aušrinė Armonaitė buvo pirma ministrė, kuri kalbėjosi su manimi tiesiogiai, o ne per sekretores. Man buvo neįprastai keista, kad valdininkai kalbasi su verslininkais – čia tikrai jie nori padėti? Ar aš nesapnuoju? To niekada nebuvo. Ir šios tiesos negalima neigti, galite ją rasti mano senuose komentaruose. Jaučiau didžiulę pagalbą, pradžioje iš Jovitos Neliupšienės, paskui iš Karolio Žemaičio. Ačiū jiems už didžiulį indėlį į šį projektą. Tik viskas labai stipriai pasikeitė po prezidento rinkimų. Matyt, mano auka prezidento rinkimuose kažką taip įskaudino, ar nuvylė, kad dingo motyvacija. Tik noriu priminti, kad kai duodate priesaiką tarnauti Lietuvos žmonėms, turite gerbti ir tą, kuris turi kitokią nuomonę. Savo.
Su visa pagarba Teltonikai už tai, ką jie daro, visas straipsnis atsiduoda profaniškumu. Būtų pakakę pasamdyti žmones / įmonę, kurie turi patirties įgyvendinant rimtesnius infrastruktūrinius projektus ir jie būtų padėję susidėlioti taškus ant i. Žymiai paprasčiau būtų tuomet kalbėtis su valdžiažmogiais, atėjus su planu ką konkrečiai norite, kad jie padarytų, o ne "įveskite man elektrą", kai normaliai net nesupranti ką dėl to reikia padaryti ar kokie gali būti apribojimai.
Susimildamas varguoli...
Na tikrai pas tave kempinine galva.
Trumpas patarimas. Vaziuokite i Kauna, Jusu problemos bus issprestos akimirksniu.
Čia rimtai ar sarkazmas?
Kaune kazkaip negirdet stambiu projektu ar spauda nerašo?
Ir kas turetu pasikeisti? Via Lietuva valdininkai manot pagal mero dudele soka? Ar ESO vadybininkai? Jiems nei silta nei salta, yra istatymais apibrezti terminai ir reikalavimai ir jiems giliai po..., nes kiti suinteresuoti asmenys neturintys tiek itakos bet vykdantys savo projektus gali paklausti kodel ju uzklausa nagrinejama 20d. o tarkim Teltonikos vos 2d. kodel nevienodas poziuris. Kodel Teltonika gali pateikti paraiska be esminiu duomenu ir ji neatmetama o kitu dalyviu atmetama nes netenkina kablelis ne vietoj padetas.
Ko visi į tą Vilnių sulindę? Lietuva ne vien Vilnius.
o kur? Klaipėdoje buvo laidų fabrikas ir reikėjo papildomų 800 darbuotojų tai spėk ar rado?
Lietuva per maža (gyventojų skaičiumi), kad turėtų kelis miestus patrauklius stambiam verslui/pramonei. Be to kiek buvo bent šiek tiek stambesnių verslų bandymų kurtis regionuose, visuomet susidurdavo su didžiuliu vietinių pasipriešinimu.
Klausimas kodel nerado? Nes pagal fakta KLP regione bedarbiu tai daugiau yra
Tai gal atlyginimas nebuvo konkurencingas, kad neapsimoka važiuoti žmonėms iš regionų į Klaipėdą? Vilniuj irgi ne visi vilniečiai nuo gimimo.
Jei Matijošaitis nugriebtų Paukščio investicijas iš Vilniaus, tai bent pasirodytų, kad turi kiaušinius. O dabar nugriebė Vyčio skulptūrą iš Vilniaus, tik iš jos jokios naudos nėra.
Kažkaip pagalvojau - bet čia be patyčių, o su sarkazmu - geriau iškart tiestų kabelį į JAV. Fantastiška, bet ne Paukščiui : ). O pagalvojus, tas politikų susirūpinimas tik dėl piaros ir tuos viskas nurims - geriau būtų nebegaišti laiko, padėkoti už dėmesį ir su visais ir su viskuo išsikraustyti į tą pačią JAV : ). Toks jausmas, kad po sausio 20-tos užteks vieno skambučio Maskui : ). Atsimenu - vienos biotechnologijų įmonės vadas blaškėsi su investicjų ir mokslinio proveržio Lietuvije idėjomis, tai jo proveržiai irgi ten išėjo dėl labai panašių aplinkybių.
Siaip jeigu pasidometut Jav daugiau, tai zinotut kad ten irgi yra jau daug vietu kur problemos su elektra yra. Anksciau zmones statydami duomenu centrus ieskodavo is kur darbuotoju gaut ir prie didesniu miestu darydavo viska, o dabar irgi nebegauna elektros ten ir bando ieskot atokiu vietu ir jau dzin tie zmones, jiem pamokesi daugiau ir gyvens kad ir kaime, svarbu kad elektros butu pakankamai.
Mano pažįstamo komentaras: I’ve spent 25+ years in semiconductors and feel competent to comment on A. Paukštys ambitions. His pivot from ST Micro's 40nm technology toward next-gen power shows remarkable foresight. Although his public comms undermined the project's credibility. Let's talk numbers:63MW allocation perfectly aligns with Infineon Villach facility in Austria (€1.6B) that operates similar params for their 300mm power semiconductor line. To compare, this is roughly 1/5 of what a silicon fab requires. Yet it perfectly suits wide-bandgap production. The scale and infrastructure requirements also mirror Wolfspeed Mohawk Valley fab in NY (~30-40MW for their 200mm SiC line) at $1.2B investment. Traditional silicon fabs require 2-3MW per 1000m2 of cleanrooms, while NextGen facilities only 1MW. Teltonika was really vague about it in public. What caught my attention was mentioning "new materials" for renewable energy and high-freq power chips. Having worked with both ITRI and several EU institutes, I recognize the hints of certain unreleased technologies. If it's what I suspect, then we're looking at something far more significant than Lithuania was able to understand! Bureaucratic resistance is painfully familiar. When Infineon was setting up Villach, they faced similar challenges but overcame them via EU Strategic Value Chain framework. Why Paukštys didn’t go for European Chips Act initiative? €3.5B investment into next-gen power semiconductors is exactly what the Act was designed to support. I'd like to keep my identity private, but I welcome a discussion with AP about technical solutions we implemented in similar projects, particularly regarding power distribution optimization for III-Vs processing. P.S. Those who understand the WBG tech roadmap will recognize why 63MW and the facility scale make perfect sense for what appears to be a GaN-on-Silicon or advanced SiC processing line. The numbers don't lie, even if the public narrative lacks technical depth.
Tiesa visada būna per vidurį . Manau ,kad čia irgi panašu. Visi žinome prarūgusią biurokratiją Lietuvoje , bet žinome ir ,kad ne visada vien tik ji kalta. Ar tikrai Teltonika viską padarė, kad sklandžiai vyktų darbai? Manau ,kad yra kitokių povandeninių reikalų. Juk ministerijų durys tikrai buvo atviros ponui iš Teltonikos, kas trukdė taisyti problemas???
Jis turi savo atsakomybes, rizikas ir neturi laiko mokyti biurokratus iš Litgrido ir kitų AB, savivaldybės. Gimsta didelis elektros pirkėjas, o elektrikai sako: pats rizikuok ir bandyk prie mūsų prisijungti. Po to įsistatę kiaulės akis aiškina, kad nieko nežino, nieko negirdėjo.
Galiu atsakyti vienu žodžiu: BIUROKRATAI.
matet EINMIN viceministrų biografijas? Atsiverskit. K. Žemaitis išvis žalias, Valeškaite, kuri gimus 1988m. nuo 2006m. jau net vulyr buhalterio pareigose (nuo 18metų!!!). Klounai valdžioj visiški. tiesiog kvailiai.
p.s. vyr.!!! buhaltere...Tu algalapini, visi...pi.sk tik valsa,...Deja Kaunai, tie naujoviniai valdžiažmogiai taip negalvoja, jie įsivazduoja prisidedantys prie pasaulio tvarkos kūrimo.
visi litgrid, keliai , eso išdidžiai pertvarkyti iš valstbinių įmonių į AB. Suprask dideli verslininkai valstybės vardu :) O realiai tie patys biurokratai prisidengę AB, kad optimizuot ir pelną ir išsiporceliuot turtą :)
Šioje vietoje siūlau atkreipti dėmesį į vieną aspektą. Lyderystė. Tai, ko trūksta daugumos Europos valstybių valdžioms. Pradedant Vokietija ir baigiant pačiomis mažiausiomis. Tačiau PR pasidaryti ir paimituoti lyderystę yra pasiruošę bet kada. Paukštys lyderyste kvėpuoja. Čia yra pats didžiausias skirtumas. Valdžios baimė, kad visi pamatys, jog ji tik imituoja. Todėl EIMin sako, kad Teltonika neparašė kažkokio rašto, todėl pati kalta. Jei būtų parašęs, tai tada fabrikai jau stovėtų ir turėtų elektros...
TIKIUOSI PROKŪRORAI RAS TUOS TIPELIUS-BIUROKRATUS , KURIE KAIŠIOJA PAGALIUS Į RATUS SĖDĖDAMI VALSTYBINĖSE ĮMONĖSE IR LAUKIA ATKATŲ.....
Paukštys for President!
geras, patiko toliau taip, del kazkokiu biurokratiniu nesamoniu neturi zlugti musu nacionalinis interesas