Verslo investicijos į skaitmenizavimą – rekordinės: ko tikėtis ateityje?

Reklama publikuota: 2021-10-15
svg svg

Investicijos į verslo procesų skaitmenizaciją rekordiškai didelės ir kasmet vis auga. Neatsilieka ir Lietuva – skaitmenines transformacijas išgyvena tiek verslai, tiek viešasis sektorius. Skaitmenizacija leidžia organizacijoms dirbti dar efektyviau, o žmonėms – įvairiomis paslaugomis naudotis lengviau. Kokios didžiausios skaitmeninės transformacijos jau pristatytos ir ko dar laukti ateityje?

„Stebina tai, kad šiemet tokios sąvokos kaip „debesis“, „daiktų internetas“ ar „dirbtinis intelektas“ vartotos dažniau nei „Covid-19“, rodo atlikta 5000 JAV listinguojamų įmonių investuotojų skambučių „IoT Analytics Research“ turinio analizė. Prasidėjus pandemijai vienu svarbiausių klausimų tapo procesų perkėlimas į skaitmeninę erdvę. Lietuva – ne išimtis, verslai ir valstybinės institucijos, pasitelkiant ryšio ir IT paslaugų verslui (angl. ICT)  sprendimus, siaurajuosčio daiktų interneto (angl. NB-IoT) paslaugas, skaitmenizavo procesus“, – teigia „Bitė Lietuva“ verslo klientų segmento vadovas Aurimas Kapočius.

Pamirškite skaitiklių rodmenų nurašymą

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) įsigijo ir diegia apie 1,2 mln. naujos kartos – išmaniųjų – elektros energijos skaitiklių bei sistemos duomenų valdymo ir ryšio sprendimus. Naujiesiems įrenginiams ryšį teikia „Bitė Lietuva“. Siekiant geriausio technologinio ryšio sprendimo, telekomunikacijų bendrovė viena pirmųjų regione paleido siaurajuosčio daiktų interneto technologiją (NB-IoT) bei pritaikė siaurajuostį internetą (LTE CAT-M).

nuotrauka::1 left

„Skaitmeninės transformacijos tikslas keleriopas: pagerinti energijos sunaudojimo efektyvumą ir jos tiekimo patikimumą kartu išlaikant konkurencingą kainą. Vartotojams tai labiausiai pasijaus tuo, jog užuot nurašinėjus skaitiklių duomenis, juos fiksuos ir internete pateiks pati sistema“, – aiškina A. Kapočius.

2020 m. siaurajuosčio daiktų interneto technologijos panaudotos diegiant išmanųjį „Vilniaus vandenų“ vandentiekio tinklą. Į daiktų interneto tinklą prijungta daugiau nei 8 tūkst. pastatų įvadinių šalto vandens skaitiklių, tad nuotoliniu būdu galima sekti jų rodmenis. Lietuvos verslo konfederacija projektui skyrė „Metų išmaniojo sprendimo“ apdovanojimą.

Daiktų pristatymas su 4G ryšiu

Nors paštomatų tinklas jau veikia skaitmenizuotų procesų dėka, visada verta procesus dar gerinti. „Bitė Lietuva“ rado sprendimą net ir didžiausių tinklo apkrovų metu užtikrinti ne mažesnį nei 5 Mb/s interneto greitį „DPD“ paštomatuose, pasitelkiant specialią 4G WTTx (Wireless to the x) technologiją.

„Greitas bei patikimas ryšys leidžia paštomatams nuolat siųsti informaciją į duomenų centrą, kuriame matoma reali situacija: kokios siuntos atsiimamos, kokie paštomatai užimti, ar fiksuojami gedimai ir t.t. Sprendimas itin patogus labiau nutolusiems taškams, kur nėra gerai išvystytos šviesolaidžio infrastuktūros bei didiesiems miestams, kur paštomatai naudojami intensyviau“, – pastebi A. Kapočius.

Technologinis eksportas į užsienį

Daiktų interneto technologijos – LTE CAT-M1 paslaugas „Bitė Lietuva“ teikia ir užsienio šalyse. Pavyzdžiui, įrangos krovinių sekimui JAV, Kanadoje, Meksikoje ir kaimyninėse šalyse pasitelkus interneto technologiją LTE CAT-M1, ryšį suteikia net 100 tūkst. įrenginių.

„Logistikos įmonės seka automobilius ar prekes tūkstančius kilometrų, o JAV, priešingai nei Lietuvoje, visi ryšio operatoriai dengia tik po dalį teritorijos, taigi judant toli galimi ilgalaikiai ryšio sutrikimai. Tarptinklinis ryšys šią problemą išsprendžia – užsakovas gali ne tik matyti daikto buvimo vietą, bet ir sužinoti aplinkui esančią temperatūrą bei kitus parametrus nepriklausomai nuo to, kokie operatoriai veikia įrenginio buvimo vietoje“, – pastebi „Bitė Lietuva“ atstovas.

Užtikrina socialinių paslaugų pasiekiamumą

Skaitmenizuoti sprendimai padeda ne tik verslams, bet ir viešosioms institucijoms. Pavyzdžiui, prasidėjus masinei vakcinacijai,  skambučių srautas į koronaviruso karštąją liniją 1808 išaugo daugiau nei 60 proc. Laimėjus konkursą „Bitė Lietuva“ perėmė ir aptarnauja koronaviruso karštąja liniją. Pasitelktas ryšio ir IT paslaugos verslui (ICT) sprendimas leidžia priimti didelį skambučių skaičių srautą.

„Vos per pirmąsias 3 val. aptarnavome daugiau nei 15 tūkst. skambučių. Momentais skambučių skaičius siekė 400 per sekundę. Pritaikėme išmaniojo kontaktų centro sprendimą, kuris suteikia galimybę specialistams dirbti nuotoliniu būdu, matyti visą komunikacijos su skambinančiu žmogumi istoriją. Toks procesų automatizavimas padeda sumažinti klaidų tikimybę ir didinti darbų efektyvumą. Tikėtina, jog investicijos į skaitmenizavimą su laiku bus prieinamos ne tik stambiam, bet ir smulkiajam verslui“, – situaciją apibendrina A. Kapočius.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Verslo investicijos į skaitmenizavimą – rekordinės: ko tikėtis ateityje? Verslo tribūna

Investicijos į verslo procesų skaitmenizaciją rekordiškai didelės ir kasmet vis auga. Neatsilieka ir Lietuva...

„It‘s simple“
2021.10.15
E. komercijos startuolio „LastMile“ vadovas: pirkėjai vertina lankstumą ir greitį Verslo tribūna 1

Savaitei į priekį suplanuotas pirkinių krepšelis, jam susikrauti skiriama valanda naršymo internete ir...

„It‘s simple“
2021.10.14
Tyrimas šokiruoja: sukčių žinučių neatpažįsta kas antras lietuvis Verslo tribūna 6

Vis daugiau mūsų gyvenimo persikeliant į internetinę erdvę, paskui mus seka ir nusikaltėliai. Pasitelkdami...

„It‘s simple“
2021.10.04
Paskelbti 5 stipriausi Lietuvos technologijų vadovai Verslo tribūna

Pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „Metų CTO“ rinkimų komisija sudarė stipriausių Lietuvos technologijų...

„It‘s simple“
2021.10.01
5 tvarumo iniciatyvos, be kurių neįsivaizduojama prekybos tinklo „Iki“ veikla Verslo tribūna

Tvarumas vis sparčiau tampa neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi. Nuo kiekvieno iš mūsų priklauso, kokioje...

„It‘s simple“
2021.09.30
„Iki“ rudenį pasitinka atnaujindama asortimentą: tęsia sėkmingą seriją ir eksperimentuoja Verslo tribūna

Jungtinė Karalystė, Vokietija, Viduržemio jūros regionas, Azija ir Meksika – tiek skirtingų virtuvių...

„It‘s simple“
2021.09.16
Vilniaus centre Vinco Kudirkos skulptūra papuošta išmaniomis ausinėmis Verslo tribūna

Šiandien Vilniaus Vinco Kudirkos aikštėje neeilinis vaizdas – Vincas Kudirka pasipuošė moderniomis 3D...

„It‘s simple“
2021.09.13
FIFA pasaulio salės futbolo čempionatui Lietuvoje informacinių technologijų ir telekomunikacijų paslaugas teiks „Bitė“ Verslo tribūna

Sekmadienį startuosiančiame FIFA pasaulio salės futbolo čempionate Lietuvoje informacinių technologijų ir...

„It‘s simple“
2021.09.10
„Bitė“ tiesia pagalbos ranką pasieniečiams: nemokamai suteiks paslaugų ir sieną kertančiųjų stebėjimo įrangos Verslo tribūna 5

Nors neteisėtų migrantų srautas į Lietuvą per Baltarusijos sieną šiuo metu gerokai sumažėjęs, sienos apsauga...

„It‘s simple“
2021.08.30
„Iki“ – apie priemones, kurios padeda užtikrinti darbuotojų ir pirkėjų saugumą Verslo tribūna

Nors nuo koronaviruso paskiepytų asmenų procentas Lietuvoje didėja, augantys naujų atvejų skaičiai rodo, kaip...

„It‘s simple“
2021.08.27
Daržovių skyriuose lietuviai ieško ne tik bulvių ir bananų: „Iki“ stebi kelias augančias kategorijas Verslo tribūna 1

Rinkdamiesi vaisius ir daržoves, lietuviai vis daugiau dėmesio skiria nebe kainai, o produkto kokybei,...

„It‘s simple“
2021.08.18
Pratęsiamas „Metų CTO“ rinkimų paraiškų teikimo terminas Verslo tribūna

Kandidatų ir organizacijų prašymu pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „Metų CTO“ rinkimų paraiškų teikimo...

„It‘s simple“
2021.07.30
Perteklius maisto produktų lentynose – prekybininkų dilema: revoliucinė „Iki“ praktika tapo standartu Verslo tribūna

Maisto produktų auginimas, gamyba ir kelionė iki pirkėjo reikalauja itin daug resursų, tad maisto švaistymas...

„It‘s simple“
2021.07.29
„Bitė“ imasi netradicinio darbuotojų paieškos būdo: vasarą kandidatus „medžioja“ pažinčių programėlėje „Tinder“ Verslo tribūna 4

Lietuva šiandien susiduria su rekordiniu darbuotojų trūkumu – praėjusį mėnesį fiksuotas didžiausias – 60,6...

„It‘s simple“
2021.07.22
„Iki“ investicija į darbuotojus – papildomas sveikatos draudimas Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ itin daug dėmesio skiria darbuotojų ir pirkėjų saugumui. Tai vienas svarbiausių...

„It‘s simple“
2021.07.14
Pirmasis Lietuvoje išmaniųjų higienos tyrimas nustebino: ant telefono daugiau bakterijų nei lifte ar automobilio durelių rankenos Verslo tribūna

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas „Išmaniųjų higienos“ tyrimas – buvo vertinama, kiek ant įvairių kasdien mūsų...

„It‘s simple“
2021.06.30
Neįprastą el. kainų diegimo praktiką pasirinkęs prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi technologijos plėtros Verslo tribūna

Apie 50 proc. taupomos popieriaus sąnaudos, geresnė klientų patirtis ir efektyvesnis darbuotojų laiko...

„It‘s simple“
2021.06.18
„Bitė“ darbuotojus vasarai perkraustė prie jūros: karantinas – iššūkis kultūrai Verslo tribūna

Sukurti stiprią organizacijos kultūrą užtrunka ne vienerius metus tam nuosekliai skiriant daug dėmesio ir...

„It‘s simple“
2021.06.17
„Iki“ taikomos priemonės suteikia dar daugiau saugumo ir darbuotojams, ir pirkėjams Verslo tribūna 2

Prekybos tinklas „Iki“ visą pandemijos laikotarpį sutelkė dėmesį į darbuotojų ir pirkėjų saugumą. Karantino...

„It‘s simple“
2021.06.08
„Iki“ patirtis: etiško verslo principai ir dėmesys gyvūnų gerovei Verslo tribūna 1

Dėmesys aplinkosaugai ir tvarumui jau seniai yra tapę neatsiejama prekybos tinklo „Iki“ strategijos dalimi.

„It‘s simple“
2021.05.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku