Kas tai? Eksperto įžvalgos

Įmonės vertybės: nuo „katės maiše“ iki metų darbuotojo

Publikuota: 2018-12-28

Metų pabaiga signalizuoja ne vien apie visų laukiamas šventes, bet ir įmonių metinius vakarėlius. O tokiuose vakarėliuose paprastai visas dėmesys skiriamas pasilinksminimui, įmonių vertybes ar kitus vidinius dalykus nustumiant į šalį. Bet vėliau tai tampa neišnaudotomis galimybėmis. Pavyzdžiui, šiais laikais įmonės gana dažnai susiduria su situacija, kurią paprasčiausiai būtų galima apibūdinti tiesiog taip: „katė maiše“. Atėjus darbintis iš pažiūros tikrai geram specialistui, vėliau paaiškėja, kad jis visiškai nepritampa įmonėje kaip kolega ar kaip įmonės ambasadorius. Lygiai tokios pačios situacijos gali kilti ir iš darbuotojo pusės. Tad kaip to išvengti? Aiškiai įsivardinus įmonės vertybes, kurios taptų ne formalumu, o skiriamuoju bendrovės ženklu.

Labai svarbu traktuoti įmonės vertybes taip, kaip ir kitus didelę reikšmę turinčius dalykus – misiją, viziją ar vidinę kultūrą. Jeigu vertybės, kurias viešai deklaruoja bendrovė yra aiškiai išskirtos, darbuotojams tampa žymiai paprasčiau dirbti. Pavyzdžiui, konkretus darbuotojas aiškiai žino, kuo remiantis įmonė ar jis pats daro sprendimus, kokios bendrovėje tradicijos, kas labiausiai vertinama ir kt. Trumpiau tariant, vertybės tampa tarsi įmonės pamatais ant kurių darbuotojai stato savo patirtis.

Atriškime darbuotojams rankas

Darbuotojai visuomet turi būti įtraukiami į įmonės vertybių gryninimo procesą, nes jie turi jausti, jog tai ir jų vertybės. Paraleliai, vertybės neturėtų būti sukuriamos ir padedamos į stalčių, tačiau su vertybėmis susijusios iniciatyvos taip pat turėtų gimti bendradarbiaujant su darbuotojais.

Mūsų darbuotojai atsakinėjo į apklausą, kokią bendrovę mato dabar ir kokios norėtų ateityje, išskyrė jos stiprybes ir trūkumus. Jie tiek pat prisidėjo prie vertybių turėjimo ir konkretaus įvardinimo kaip ir  vadovai. Kartu su darbuotojais įsivardinome iniciatyvas, kurias galėtų bei turėtų įgyvendinti įmonė bei jie patys, kad vertybės būtų atspindimos. Taip įmonėje gimė 3 kartus per metus vykstantys vertybių ambasadorių apdovanojimai, kurių metų renkami ir apdovanojami labiausiai mūsų vertybes įvairiose situacijose puoselėję kolegos bei metiniai darbuotojų rinkimai. Abi šios iniciatyvos – pavyzdys, kaip galime vertybes paversti ilgalaikėmis tradicijomis. Taip kolegos natūraliai puoselėja įmonės vertybes, o jos nuo iškabų ant sienų tampa apčiuopiamais veiksmais bei rezultatais.

Kaip išvengti „katės maiše“?

Aiškus įmonės vertybių ir kultūros išskyrimas labai padeda ir potencialiems kandidatams apsispręsti, ar jie nori prisijungti prie įmonės.

Visada lengviau priimti sprendimą, kai žinai, kuo remiasi ar vadovaujasi įmonė. Tada kandidatas gali greitai įsivertinti, ar jis prijaučia konkrečioms bendrovės vertybėms ir gali nuspręsti. Potencialūs darbuotojai tai vertina, nes išvengiama situacijų, kai atėjus į įmonę pasijaučia skirtingos vidinės kultūros ar skirtingi vadovų požiūriai. Visiems, norintiems įsidarbinti „Bitėje“, belaukiant pokalbio duodame planšetinį kompiuterį, kuriame kandidatas turi peržiūrėti skirtingas situacijas ir pasirinkti jo manymu vertybiškai tinkamiausią sprendimą. Šio testo atsakymai – puikus būdas pradėti darbo pokalbį, aptariant atsakymus bei įmonės vertybes ar kultūrą, atkreipiant dėmesį, kodėl mūsų įmonei tai svarbu.

Tiesa, tam, kad toks įmonės vertybių filtras veiktų, ji turi ne tik būti pasikabinusi vertybes ant sienų, bet ir jomis gyventi – nuo renginių iki kasdienių darbų. Mūsų atveju ši iniciatyva ir gimė natūraliai, atsispiriant nuo realių kasdienių situacijų darbe.

Vertybės turėtų būti metinių renginių dalimi

Galiausiai, netgi įmonių šventės gali pasitarnauti vertybių sustiprinimui: mūsų visi didesni renginiai turi oficialią dalį, kuri kiekvienais metais skiriasi. Stengiamės iškomunikuoti pagrindinę žinutę, pasidalinti rezultatais, iškelti naujų metų tikslus ir džiaugsmingai atšvęsti buvusius rezultatus. Šiemet per Metinį renginį dalis šventės skirta darbuotojų apdovanojimams – tokiu būdu vėl kalbėsime apie mūsų vertybes ir mūsų žmones.

Taigi, vertybės gali ne tik tapti šauniu akcentu metiniuose renginiuose, bet ir vėliau nubrėžti aiškias gaires pačiai įmonei. O tomis gairėmis tuomet lengviau patikėti ir gyventi ne vien esamiems įmonės darbuotojams, bet ir potencialiems kolegoms.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau