Kas tai? Eksperto įžvalgos

Migracija į debesis – ant kokio grėblio neužlipti? I dalis

Publikuota: 2017-12-07
Povilas Kaminskas UAB "Blue Bridge" Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas.
Povilas Kaminskas UAB "Blue Bridge" Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas.

Svarstymai apie tai, kad laikas persikelti į „debesis“ tampa rutina vis didesniam skaičiui organizacijų. Džiugiai skaičiuojama, kiek debesijos paslaugos leis sutaupyti pinigų ir laiko, tačiau, kaip pastebi debesijos paslaugų ekspertai, dažnai pamirštama, kad prieš tai laukia persikėlimas arba migracija į debesis – procedūra, reikalaujanti ypatingo dėmesio ir pasirengimo.

Pasitelkęs „Microsoft Office 365“ verslui debesų paslaugos pavyzdį, „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Povilas Kaminskas išvardijo, kokie iššūkiai laukia kiekvienos organizacijos pakeliui į debesijos paslaugas bei patarė, ką daryti, kad šie iššūkiai nesugriautų daug žadančių planų atversti naują puslapį savo IT istorijoje.

Įsivertinti debesijos paslaugų būtinumą

Nors nuomonė, kad debesų paslaugos visada kainuoja pigiau nei nuosava IT infrastruktūra, yra labai paplitusi, praktika rodo ką kita. „Vienos taisyklės, kuri galiotų visais atvejais, nėra. Kai kada debesijos paslaugos iš tikrųjų kainuoja pigiau, o kai kada – brangiau. Tam, kad išsiaiškintumėte, kiek jos kainuos Jūsų organizacijai, būtina sudaryti individualų verslo atvejį ir vadovautis tik juo. Svarbiausia – nepamiršti, kad debesijos paslaugos yra tik kita IT paslaugų forma“, – pasakoja P. Kaminskas.

Pavyzdžiui, skaičiuojant „Office 365“ naudą, į šio sprendimo, apimančio verslo klasės el. pašto, dokumentų bendrinimo, tiesioginių pranešimų siuntimo ir vaizdo konferencijų rengimo funkcijas, kainą reikia įtraukti ir „Azure AD“, o tai reiškia papildomą – ir virtualių serverių ir licencijų serveriams – kainą.

„Antra, už paprastai skambančio sprendimo migruoti į „Office 365“, slepiasi daugybės taikomųjų programų perkėlimas. Pavyzdžiui, gali tekti perkelti „Exchange“, „SharePoint“, „Skype for Business“, įdiegti „One-Drive“ ir taip toliau. Be to, jau po migracijos gali prireikti pagalbos tvarkantis su naujomis paslaugomis, tad į sprendimo kainą galbūt vertėtų įtraukti ir papildomas išlaidas priežiūrai – „Microsoft Premier Support“ arba partnerio teikiamų priežiūros paslaugų įsigijimą . Žinoma, migracija vyksta tik vieną kartą ir daugelis su ja susijusių investicijų vienkartinės, vis dėlto, jos yra gana apčiuopiamos ir apie jas būtina žinoti iš anksto“, – pabrėžia pašnekovas.

Atsižvelgti į „nematomą“ naudą

Dar viena svarbi individualaus verslo atvejo dedamoji – numatomas įmonės augimas (t. y. darbo vietų didėjimas) arba priešingai – optimizacija (t. y. darbo vietų mažėjimas).

„Jeigu įmonė ketina optimizuoti savo savo veiklą, t.y. mažinti darbuotojų skaičių, greičiausiai debesijos paslaugos bus geriausias sprendimas. Kitaip nei savo IT infrastruktūros dalių ir nebereikalingų licencijų, jų nereikės „išpardavinėti“ – tereiks susimažinti paslaugų kiekį. Tuo atveju, jei įmonė numato augimą, detalesnis debesijos paslaugų naudos skaičiavimas būtinas. Gali paaiškėti, kad pradinė investicija į debesijos paslaugas, norint gauti naudą ilguoju laikotarpiu, turi būti šiek tiek didesnė nei numatyta. Be to, bus galima žinoti, kada debesijos paslaugos pradės atsipirkti lyginant su IT infrastruktūros išlaikymu, ir kiek tiksliai procentų bus sutaupyta“, – paaiškina P. Kaminskas.

Skaičiuojant ekonominę naudą, svarbu įvertinti ir šalutines naudas. Aktualiausia iš jų – saugumo sprendimų kaina, kurią reikėtų sumokėti liekant su nuosava IT infrastruktūra. „Šiuo metu daugelis įmonių keliasi į debesį būtent dėl didesnio ir pigesnio saugumo. Kuo mažesnė įmonė, tuo brangiau jai kainuoja užtikrinti saugumą. Juolab, atakos tampa vis sudėtingesnės. Tačiau net didesnėms įmonėms viešojo debesies saugumas patrauklus – juk jį garantuoja „Microsoft“ duomenų centre realiu laiku pažeidimus fiksuojantys ir neutralizuojantys IT profesionalai ir dirbtiniu intelektu paremti sprendimai. Nemažų kaštų reikalauja ne tik saugumo sprendimai, bet ir nuosavo IT personalo išlaikymas, o šią problemą gali išspręsti būtent debesijos paslaugos“, – dėsto „Blue Bridge“ infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas.

Nepakankamas dėmesys procesinei projekto daliai

Apsisprendus migruoti į debesis, būtina parengti detalų veiksmų ir komunikacijos planą, kad perkėlimo procesas nesukeltų nepatogumų ir netaptų staigmena IT administratoriams ir pagalbos tarnybai, jeigu tokia yra, pažymi P. Kaminskas.

„Debesis paprastai valdomas, tačiau migruoti į jį – gana sudėtinga, todėl labai svarbu supažindinti su migracijos planu visą organizacijos IT personalą ir galutinius naudotojus. Kodėl? Migruojant gali sulėtėti sistemų darbas, naudotojų gali būti prašoma iš naujo įvesti slaptažodžius ir t. t. Apie tokias problemas tuoj pat bus informuota pagalbos tarnyba arba tiesiogiai IT administratoriai. Žinoma, kad jie pradės problemas spręsti. Galiausiai visa situacija primins didžiulį chaosą. Išvengti šių problemų galima tik įtraukiant visą IT personalą į migracijos planus ir pasirūpinus, kad IT specialistai netrukdytų vieni kitiems dirbti“, – dėsto pašnekovas.

Kai kurias atvejais, informuojant naudotojus apie galimus nesklandumus, būtinas ir tiekėjo įsitraukimas, akcentuoja P. Kaminskas: „Užsakovas ne visada gali numatyti, kokie procesai ir kada bus vykdomi, kadangi už juos bus atsakinga trečioji šalis, pavyzdžiui, „Exchange“ tarnyba.“

Ne mažiau svarbu apie migracijos planus pranešti kitiems organizacijos skyriams – galbūt paaiškės, kad tuo metu, kai numatyta migracija, sistemų būtinai prireiks. „Pavyzdžiui, gali paaiškėti, kad kaip tik tuo metu planuojamas sezoninis išpardavimas arba kokia nors akcija, kai sistemų labai reikės. Todėl kuo daugiau žmonių žinos apie migracijos planus, tuo šis procesas bus sklandesnis ir trumpesnis“, – paaiškina P. Kaminskas bei pastebi, kad sutrumpinti migracijos projekto laiką gali ir didesnis IT inžinierių skaičius: „Keliantis į debesį daugelis darbų gali būti atliekami lygiagrečiai, tačiau tam reikia kelių žmonių, todėl drąsiai reikalaukite iš savo tiekėjo skirti daugiau specialistų jūsų projektui.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip buvo įkurtas vienas pirmųjų debesijos duomenų centrų Lietuvoje? Rėmėjo turinys 4

Vienas svarbiausių IT pokyčių per pastarąjį dešimtmetį, palietusių ir daugumą organizacijų Lietuvoje –...

Išmani visuomenė
2018.11.27
Startuolio „PulseTip“ apklausų sprendimas – tarp 40-ies geriausių pasaulyje Premium 1

Darbuotojų apklausų startuolis „PulseTip“, kuris šių metų konkurse „Naujasis knygnešys 2018“ iškovojo...

Technologijos
2018.11.27
Debesijos paslaugos: 5 patarimai, padėsiantys paprastai pasiekti geresnių rezultatų Rėmėjo turinys 6

Kaip pasiekti geriausių rezultatų skiriant tik tiek pastangų ir laiko, kiek reikia? Vienas iš geriausių kelių...

„Zenedge“ pardavimas: startuolis atsidūrė po „Oracle“ sparnu Premium

JAV IT milžinė „Oracle“, neseniai įsigijusi lietuvio su keliais partneriais įkurtą ir Kaune biurą turintį...

Technologijos
2018.11.23
Britų bendrovė „Alchemetrics“ atidaro IT padalinį Lietuvoje 2

Planuodama plėtrą ir modernizaciją, vartotojų duomenų platformų specialistė „Alchemetrics“ atidarė padalinį...

Technologijos
2018.11.19
Du zuikiai vienu šūviu: naujas akceleratorius pritraukė 10 užsienio startuolių Premium 2

Lietuvos banko ir Finansų ministerijos pastangos skatinti „fintech“ rinką duoda rezultatų. Lietuvoje veiklą...

Technologijos
2018.11.15
Dirbtinis intelektas ir 100 mlrd. Eur visų ES inovacijų problemų neišspręs Premium 1

Europos Komisija (EK) ateinančiam finansiniam periodui (2021–2027 m.) mokslo ir startuolių finansavimui bei...

Technologijos
2018.11.15
Lietuvoje kuriamas 50 mln. Eur investicijų į biotechnologijas fondas Premium 12

Rūta Laukien, iš Lietuvos kilusi JAV verslininkė, kartu su dviem partneriais steigia fondą, investuosiantį į...

Technologijos
2018.11.15
Izraelio debesų kompiuterijos veteranai „TeraSky“ kuriasi Vilniuje 

Izraelio pažangiųjų debesų kompiuterijos paslaugų bendrovė „TeraSky“ Vilniuje atidaro savo Europos filialą.

Technologijos
2018.11.14
„Swedbank“ jau leidžia atlikti momentinius mokėjimus, bet ne verslui 9

„Swedbank“ klientai nuo šiandien gali atlikti momentinius mokėjimus. Tiesa, tik privatūs klientai, tik šalies...

Technologijos
2018.11.12
Santaros klinikos ieško, kas sukurtų įtvarų 3D spausdinimo technologiją Premium 9

Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos paskelbė dar vieną ikiprekybinį pirkimą. Šįkart ieškoma, kas...

Technologijos
2018.11.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau