Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2016-05-16 10:31

Arbatpinigiai atsiskaitant kortele. Į ką atkreipti dėmesį?

Atsako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.
Atsako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.
Sveiki. Matėme, kad atsirado elektroninių arbatpinigių galimybė, svarstome apie tokį sprendimą savo restorane. Noriu sužinoti, kokios yra šio sprendimo įgyvendinimo galimybės? (Jolanta)

Techninė galimybė priimti arbatpinigius mokant kortele Lietuvoje nėra nauja. „Swedbank” šį sprendimą verslo klientams pasiūlė prieš kelis metus, kai buvo pradėti diegti naujų modelių kortelių skaitytuvai, tačiau šios funkcijos poreikis verslo sektoriuje aiškiau ėmė formuotis tik pastaruoju metu. Pirmoji e. arbatpinigių galimybe Lietuvoje suskubo pasinaudoti bendrovė „Čili pica“, šių metų pradžioje visose picerijose įsidiegusi arbatpinigių priėmimo mokant kortele galimybę. Šis sprendimas buvo parengtas ir įgyvendintas bendradarbiaujant kartu su „Swedbank“ ir „EPS LT“.

Pats e-arbatpinigių veikimo principas yra paprastas ir patogus. Padavėjas, pasinaudodamas savo darbuotojo kortele, atrakina skaitytuvą ir tokiu būdu jo kortelė susiejama su būsimu atsiskaitymu. Padavėjui įvedus mokėtiną sumą, skaitytuvo ekrane pasirodo klausimas: „Ar norite palikti arbatpinigių?“. Klientas, pasirinkęs palikti arbatpinigių, gali pats įrašyti sumą, kurią norėtų palikti aptarnavusiajam padavėjui, ir patvirtinti mokėjimą. PIN kodą užtenka įvesti tik vieną kartą.

Priimant arbatpinigius e-būdu, nuo jų skaičiuojami ir sumokami visi valstybei priklausantys mokesčiai: gyventojų pajamų mokestis (GPM), privalomasis sveikatos draudimas (PSD), valstybinis socialinis draudimas (VSD). Atskaičius šiuos mokesčius, likusi arbatpinigių suma pervedama į klientą aptarnavusio padavėjo sąskaitą. Realiu laiku kaupiama informacija įmonėms taip pat leidžia stebėti kiekvieno darbuotojo arbatpinigių srautus ir pagal tai formuoti darbuotojų motyvavimo programas. E-arbatpinigių funkcionalumo įdiegimas kortelių skaitytuvuose įmonei papildomai nekainuoja.

Džiugina tai, jog šalies aptarnavimo verslas siekia neatsilikti nuo besikeičiančių klientų poreikių ir imasi novatoriškų sprendimų. Svarbus faktorius, skatinantis ryžtis naujoms investicijoms į verslo sprendimus, yra besikeičianti klientų elgsena.„Swedbank“ užsakymu atliktų apklausų duomenimis, mokėtojų, kurie visuomet nori atsiskaityti kortele, o ne grynaisiais pinigais, dalis Lietuvoje sparčiai auga, tuo tarpu besirenkančių tik grynuosius pinigus nuosekliai mažėja. Taigi auga mokėtojų poreikis kortele atsikaityti visur ir visada, o tokios tradicinės grynųjų pinigų formos kaip arbatpinigiai jiems tampa nepatogia sritimi.

Gebėjimas klientams pasiūlyti jų poreikius atitinkančius mokėjimų sprendimus verslui suteikia neabejotinų pranašumų konkurencinėje kovoje. Verslas, suteikdamas galimybę palikti arbatpinigių priimtiniausiu būdu, užtikrina didesnį klientų pasitenkinimą ir lojalumą. Kadangi norinčiųjų atsiskaityti tik kortele daugės, o įdiegti novatoriškas mokėjimų galimybes nėra sudėtinga, dabar yra tinkamiausias metas restoranams ir kavinėms žengti dar vieną žingsnį geresnio aptarnavimo link.

52795
130817
52791