Elektromobiliams kelią tiesia ir įkrovimo stotelių tinklo plėtra

Publikuota: 2020-04-28
svg svg

Nedaug kas abejoja, kad ateityje transportas bus vis mažiau priklausomas nuo iškastinio kuro, nes šį pakeis elektra. Kai kurios Europos valstybės jau paskelbė datas, nuo kada nebeleis registruoti automobilių su vidaus degimo varikliu. Elektromobilių proveržį Lietuvoje, anot srities ekspertų, kol kas labiausiai stabdo jų kaina bei infrastruktūros trūkumas. Tačiau ir viena, ir kita sparčiai keičiasi.

„Didžiausias iššūkis žmonėms, galvojantiems apie elektromobilį, tebėra patogi, prieinama įkrovimo vieta, – sako tinklaraštininkas, elektromobilių entuziastas Dainius Jakas. – Sudėtingiausia yra gyvenantiems daugiabučiuose ir neturintiems nuosavos parkavimo vietos. Tačiau jei gyveni nuosavame name, turi savo parkavimo vietą arba dirbi biure su parkavimo galimybe – tai jau pakankamas atspirties taškas galvoti apie elektromobilį.“

Pasak p. Jako, elektromobilio savininkui daugeliu atvejų visiškai užteks paprasto maitinimo lizdo. Jis pateikia pavyzdį: įjungus elektromobilį į įprastą maitinimo lizdą, jis kraunamas 2-3 kW per valandą greičiu. Populiariausio šiandien Lietuvoje elektromobilio „Nissan Leaf“ baterijos galia – 24-30 kW, tad matematika paprasta: visiškai tuščia baterija pilnai įkraunama maždaug per 15 valandų. Tai – pakankamas laikas daugumai žmonių, nes grįžus namo ir įjungus elektromobilį į tinklą, ryte jis bus visiškai įkrautas.

Panašaus galingumo yra dauguma senesnio modelio elektromobilių, dažniausiai skirtų važinėti nedidelius (iki 200 km.) atstumus. Greito įkrovimo stotelių prireiks tada, kai automobilį norėsite įkrauti greitai, pavyzdžiui, ilgesnės kelionės metu.

Vis dėlto ekspertas pabrėžia, kad situacija keičiasi, jei jūsų elektromobilis turi galingesnę bateriją (tokie yra dauguma naujų modelių) arba jį reikia įkrauti dažniau nei kartą per dieną – pavyzdžiui, intensyviai naudojant verslo reikmėms (taksi, kurjerių paslaugos ir pan.)

„Įjungus į rozetę, krauti galingesnį elektromobilį tektų parą ir ilgiau. Todėl tokiais atvejais jau prireiks įkrovimo stotelės. Žinoma, galima naudotis mokamu viešu įkrovimo stotelių tinklu, kuris pastaruoju metu itin prasiplėtė. Tačiau patogiausia įsirengti įkrovimo stotelę namuose. Tai nėra labai brangu: stotelė, leidžianti įkrauti elektromobilį per 4-10 valandų, kainuoja apie 500-1000 Eur“, – sako p. Jakas.

Domisi vis daugiau įmonių

„Elektromobilius dabar į savo produktų krepšelį įtraukia visi automobilių gamintojai, kadangi įsipareigojimo sumažinti CO2 emisiją be elektromobilių pardavimų praktiškai neįmanoma“, – teigia Mantas  Katauskis, UAB „Lautra Motors“ Pardavimų vadovas. Ne išimtis ir bendrovės atstovaujama automobilių gamintoja „Renault“, elektromobilį „Renault Zoe“ rinkai pasiūliusi dar 2011 m.

nuotrauka::1 left

Skirtingai nei dauguma gamintojų, kurie labiau koncentruojasi į privatų segmentą, „Renault“ siūlo net du elektromobilių modelius verslo reikmėms, kurie artimiausiu metu bus ženkliai atnaujinti. Įmonių poreikius, ypač, jei jos veikia miesto ribose, puikiai atliepia ir „Renault Zoe“, šiandien pagal kainos ir nuvažiuojamo atstumo (390 km.) parametrus laikomas vienu patraukliausių elektromobilių.

„Manau, dabar yra permainų metas, kai žmonės ima suprasti, kad autoparkas elektrifikuojasi ir tai yra neišvengiama ateitis“, –  įsitikinęs p. Katauskis. Anot jo, susidomėjimas elektromobiliais išties jaučiamas, o proveržis įvyks būtent komerciniame segmente, nes šis labiausiai suinteresuotas veikti efektyviai. Elektromobilių populiarėjimą skatina ir suaktyvėjusi viešų įkrovos stotelių plėtra. Savo klientus bendrovė išsamiai konsultuoja šiuo klausimu, jei reikia, padeda įrengti stotelę, pasitelkdama „Ignitis“ specialistus.

„Ignitis“ šiuo metu ne tik intensyviai vysto viešą įkrovimo tinklą, tačiau ir įrengia elektromobilių stoteles įmonėms ir privatiems žmonėms.

„Pastaruoju metu kreipiasi vis daugiau įmonių, galvojančių apie įkrovimo įrangą, kuri patenkintų ir įmonės poreikį, ir kurtų papildomą vertę. Pavyzdžiui, parduotuvių, restoranų, viešbučių savininkai dažnai turi nuosavą elektromobilį bei siekia, jog ta pačia stotele galėtų naudotis ir jų klientai“, – komentuoja Andrius Šeršniovas, „Ignitis“ E-mobilumo produkto vystymo vadovas. Šiuo metu elektromobilį įkrauti galima net 75 bendrovės įrengtose įkrovimo stotelėse.

„Elektrinė“ ateitis

Įkrovimo stotelių tinklo plėtrą giria ir Rasa Klimavičiūtė, „Porche Centras Vilnius“ vadovė. Pirmasis elektra varomas „Porche Taycan“ gali įsikrauti net 320 kW galia – sostinėje jau veikia tokio galingumo stotelė.

nuotrauka::2 right

„Elektrinių automobilių infrastruktūra Lietuvoje nuolatos plečiasi, todėl teiginiai, kad „nėra kur įsikrauti elektromobilio“, buvę galbūt teisingi prieš kelis metus, dabar jau virsta mitais. Labai pozityviai nuteikia „Ignitis“ tinklo plėtra, kurie pirmieji Baltijos šalyse įrengė 320 kW galingumo stotelę Vilniuje, taip pat prie tinko plėtros svariai prisidės ir 350 kW „Ionity“ stotelės,  kurios planuojama pradės veikti dar šiais metais“, – komentuoja p. Klimavičiūtė.  Ji dalijasi iškalbinga šio sportinių automobilių gamintojo prognoze, akivaizdžiai liudijančia esminius pokyčius auto industrijoje: jau 2025 m. ne mažiau kaip 50 proc. parduodamų transporto priemonių bus varomos elektra.

Dainius Jakas neabejoja, kad Lietuvai taipogi reikėtų pasukti keliu, kuriuo eina Nyderlandai, Danija, Izraelis ir daugelis kitų šalių, paskelbusių, kad nuo 2030 m. draus registruoti automobilius su vidaus degimo varikliais: „Manau, konkrečios datos paskelbimas labai stipriai paskatintų svarstyti elektromobilio įsigijimo galimybę, įtraukti jį į savo planus, nes automobiliai paprastai perkami ne vieneriems metams. Net jeigu atėjus tam terminui ir nebūsime pilnai pasirengę įgyvendinti šių planų, datą galima bus nukelti vėlesniam laikui. Tačiau toks išankstinis pareiškimas padėtų keisti verslo požiūrį, paskatintų peržiūrėti strategijas ir kurtų palankią terpę elektromobilių plėtrai.“

Didžiausi iššūkiai šiandien, anot p. Šeršniovo – esamos elektros infrastruktūros pritaikymas elektromobiliams ir stotelių įrengimas prie daugiabučių namų. O kalbėdamas apie e-mobilumo plėtrą Lietuvoje ir regione, jis tikina, kad artimiausiu metu laukia tikras proveržis infrastruktūros srityje.

„Ateina didieji pasauliniai žaidėjai, tokie kaip „Ionity“, „Tesla“. Apie galimybę svarsto „Allego“, „Greenway“ ir kitos kompanijos. Mes, „Ignitis“, turime ambicijų tapti patikimiausia ir tankiausią greito įkrovimo stotelių tinklą turinčia bendrove Lietuvoje. Jau visai netrukus ketiname skelbti savo artimiausių metų planus, kuriuose bus ir itin greito įkrovimo stotelių, leidžiančių įkrauti elektromobilį vos per keliolika minučių. Verslo įmonės, planuojančios įsirengti elektromobilių stoteles, taip pat gali kreiptis į mus dėl profesionalios konsultacijos ir ekspertinių patarimų.“  

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
V. Bumelis nupirko sklypą, investicijoms prireiks 500 mln. Eur Premium 34

Mokslininkas ir verslininkas Vladas Bumelis Vilniaus rajone nupirko žemės sklypą, kuriame pradedamas...

Pramonė
2020.10.06
„Ignitis” stiprina pozicijas saulės energijos rinkoje Verslo tribūna

Šių metų pavasarį pradėjo veikti net 5 naujos UAB „Ignitis“ įrengtos saulės elektrinės, sumontuotos ant...

Gamtinių dujų kainos, kurių net nesapnavome Verslo tribūna 14

Patikimas energijos išteklių tiekimas ir lanksti partnerystė verslui ypač aktuali sudėtingais laikotarpiais –...

Modernus apšvietimas įmonėje: sutaupytos išlaidos ir padidintas darbo našumas Verslo tribūna

Apšvietimo reikalavimai ir higienos normos darbo vietoms reglamentuojamos LST EN 12464 standarto. Tinkamai...

Elektros kaina – rekordinėse žemumose: kaip apsidrausti nuo pakilimo? Verslo tribūna 7

Elektra reikalinga visoms be išimties verslo įmonėms ir dažnai yra svarbiausias energijos išteklius, būtinas...

Elektromobiliams kelią tiesia ir įkrovimo stotelių tinklo plėtra Verslo tribūna 11

Nedaug kas abejoja, kad ateityje transportas bus vis mažiau priklausomas nuo iškastinio kuro, nes šį pakeis...

Saulės elektrinė su ES fondų parama: ką svarbu įvertinti iš anksto? Verslo tribūna

Apie atsinaujinančius energijos išteklius svarstančioms įmonėms vertėtų pasidomėti ES struktūrinių fondų...

ESCO modelis – alternatyvus būdas finansuoti energijos taupymo sprendimus Verslo tribūna

Atsakingą ir tvarų verslą kuria ne tik skaidrumas, stabilūs finansiniai rodikliai, motyvuojanti darbo aplinka...

Saulės elektrinė tinka ir žemės ūkio bendrovei, ir bendradarbystės erdvei Verslo tribūna

Prasidėjus pavasariui ir daugėjant saulėtų dienų, verslo įmonės pradeda vis aktyviau domėtis galimybe...

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus