E. Muskas įsuko naują skandalą, reklamdaviai stabdo užsakymus soc. tinkle X

Papildyta skyriumi „Nutraukti reklamą nurodė ir Europos Komisija“.
„Teslos“ ir „SpaceX“ savininkas viename iš savo įrašų socialiniame tinkle X (buvusiame „Twitter“) pritarė vienai antisemitinei sąmokslo teorijai.
Įrašą, kurį pakomentavo E. Muskas, JAV žiniasklaida suprato kaip nuorodą į tarp baltųjų viršenybės šalininkų seniai egzistuojančią sąmokslo teoriją, kad žydai turi slaptą planą įvežti į Jungtines Valstijas nelegalių imigrantų, kad susilpnintų baltųjų daugumą.
Šią idėją, pavyzdžiui, garsiai propagavo vyras, 2018 metais surengęs masines šaudynes Pitsburgo sinagogoje, per kurias žuvo 11 žmonių.
„Jūs pasakėte tikrą tiesą“, – komentavo E. Muskas po įrašu, kuriame sakoma, kad žydų tautybės žmonės jaučia „dialektinę neapykantą“ baltaodžiams. Vėliau jis lyg ir patikslino savo atsakymą.
Į naujausią E. Musko išsišokimą greitai sureagavo ir platformoje X reklamą perkančios kompanijos – savo veiklą čia sustabdė tokie prekių ženklai kaip „Apple“, „Disney“, „Warner Bros.“, IBM ir kt.
Didžiųjų reklamdavių pasitraukimas prisideda prie verslo iššūkių, su kuriais susiduria E. Muskas, valdydamas X, kuris prarado vartotojų ir pajamų nuo tada, kai pernai ją perėmė verslininkas. Taip pat sumažėjo X programėlės atsisiuntimų.
X atstovas spaudai neatsakė į „The Wall Street Journal“ prašymą pakomentuoti situaciją.
Pasmerkė Baltieji rūmai
Baltieji rūmai penktadienį pasmerkė E. Muską dėl „bjauraus antisemitizmo propagavimo“.
Kalbėdamas apie tai, Baltųjų rūmų atstovas spaudai Andrew Batesas pareiškė, jog yra „nepriimtina“ kartoti tokį „šlykštų melą“.
„Griežtai smerkiame šį bjaurų antisemitinės ir rasistinės neapykantos skatinimą, kuris prieštarauja mūsų, kaip amerikiečių, pagrindinėms vertybėms“, – sakė A. Batesas.
Pasak jo, „mes visi esame atsakingi už žmonių sutelkimą prieš neapykantą ir privalome pasisakyti prieš visus, kurie kėsinasi į savo tautiečių amerikiečių orumą ir kelia pavojų mūsų bendruomenių saugumui.
Nutraukti reklamą nurodė ir Europos Komisija
Per metus nuo tada, kai perėmė „Twitter“, dabar pervadintą į „X“, E. Muskas smarkiai apmažino turinio moderavimą, atkūrė anksčiau uždraustų ekstremistų paskyras ir leido vartotojams nusipirkti paskyros patvirtinimą, taip padėdamas įmonei pasipelnyti iš greitai plintančių, bet dažnai netikslių įrašų.
Neseniai dezinformacijos stebėsenos grupės „NewsGuard“ atliktas tyrimas parodė, kad daugiausia dezinformacijos apie Izraelio ir islamistų grupuotės „Hamas“ karą skleidė mokantys „X“ prenumeratoriai, nurodo BNS.
Vienas iš „X“ vadovų naujienų agentūrai AFP sakė, kad socialinis tinklas atliko „Media Matters“ nurodytų paskyrų valymą ir jos nebegalės uždirbti pinigų iš reklamos.
Vadovo teigimu, pačios žinutės bus žymimos kaip „jautrus turinys“.
Penktadienį Europos Komisija pranešė, kad nurodė savo tarnyboms nutraukti reklamą E. Musko platformoje „X“ po to, kai padaugėjo dezinformacijos ir neapykantą kurstančių kalbų.
„Pastarosiomis savaitėmis keliose socialinės žiniasklaidos platformose pastebėjome nerimą keliantį dezinformacijos ir neapykantą kurstančių kalbų pagausėjimą, o „X“ neabejotinai turi nemažai įtakos“, – sakė Europos Komisijos atstovas Johannesas Bahrke.
„Todėl patarėme tarnyboms šiuo metu susilaikyti nuo reklamos atitinkamose socialinės žiniasklaidos platformose, kuriose kyla abejonių, kad mūsų turinys rodomas netinkamame kontekste“, – teigė jis.