Startuolis nori parodyti, kas įmanoma su dirbtinio intelekto agentais
„Idea Link“ siūlo su DI pagalba automatizuoti reikšmingą dalį pardavimo komandų darbo

DI dominuojant technologijų diskurse ir sutraukiant vis daugiau rizikos kapitalo, natūralu, kad su šia technologija dirbančių ir sprendimus kitiems verslams „OpenAI“ bei kitų kompanijų kalbos modelių pagrindu vystančių startuolių daugėja ir Lietuvoje.
VŽ su rizikos kapitalistų ir asociacijos „Unicorns Lithuania“ pagalba praėjusį mėnesį pabandė „nupiešti“ Lietuvos DI paveikslą – suskaičiuota daugiau nei 40 įmonių, kuriančių DI ar mašininiu mokymosi pagrindu kuriamus sprendimus arba dirbančių su DI infrastruktūra.
Didžiausia lietuviškos DI scenos kategorija šiame paveiksle buvo pardavimai ir rinkodara. Prie jos jungiasi ir Kauno IT paslaugų bendrovė „Idea Link“ (MB „Su idėja“), DI agentų pagrindu sukūrusi asistentą pardavėjams, kuris, anot bendrovės, padaro nemažą dalį pardavimo komandų rankų darbo.
Rokas Jurkėnas, „Idea Link“ vadovas, sako, kad tokį DI įrankį nuspręsta kurti pastebėjus, kiek daug laiko pardavėjai praleidžia ieškodami jiems tinkamų klientų ir kad didelę dalį to darbo galima automatizuoti.
„Yra labai daug duomenų bazių, kurios leidžia pasiimti įmonių sąrašą, pritaikyti filtrus ir gauti, pavyzdžiui, 1.000 potencialių, klientų, – VŽ sako R. Jurkėnas. – Tuomet kai kurie ima ir visas tas įmones „atakuoja“. Bet iš tikrųjų reikėtų daryti analizę, ieškoti, kuri iš to tūkstančio pagal savo profilį iš tikrųjų man tinka kaip potencialus klientas.“
Iki tol „Idea Link“ daugiausia kūrė „no-code“ arba „low-code“ programavimo platformas – jos leidžia programuoti per naudotojo sąsajas bei konfigūracijas ir reikalauja mažiau techninių žinių, nei rašant kodą labiau įprastais būdais.
Bendrovė tikisi, kad naujasis produktas jai padės gerokai paspartinti augimą, tačiau apie galimybę pritraukti išorės investiciją šiuo metu nekalba.
SaaS 2.0?
R. Jurkėnas aiškina naujo DI agentų pardavimo komandoms produkto veikimo principą: šis įrankis sukurtas taip, kad juo būtų kuo paprasčiau naudotis techninių žinių neturintiems pardavėjams.
Pašnekovas sako, kad įrankis automatizuoja visą analizės procesą pagal geriausią įmonės klientą.
„Į programą reikia įvesti geriausią šiuo metu jūsų turimą klientą, DI agentui pasakyti potencialaus kliento savybes, pavyzdžiui, jis užsiima konsultacijomis gyvybės mokslų sektoriuje, teikia vienokias ar kitokias paslaugas, veikia Lietuvoje ar pan., – aiškina R. Jurkėnas. – Jis (DI agentas – VŽ) generuoja 10 ar 100 įmonių, kurios jau yra patvirtintos ir atitinka reikalavimus.“
Šiuo atveju pačiam pardavėjui, gavusiam patvirtintą potencialių klientų sąrašą, DI gerokai sutrumpins darbą – atrinkus potencialų klientą, pardavėjui jau reikės tik parašyti e. laišką.
„Nebereikės daryti analizės, nes įrankis paaiškina, kodėl jis (potencialus klientas – VŽ) atitinka tavo įvestus punktus su realiais įrodymais, kurie paimti iš kliento interneto puslapio ar kitų šaltinių“, – sako pašnekovas.
Jis paminėjo DI kontekste technologijų pasaulyje į paviršių besimušančią naują paradigmą – Service-as-a-Software (angl. paslauga kaip programinė įranga), kuri palaipsniui keičia debesijos augimo laikais atsiradusį Software-as-a-Service (angl. programinė įranga kaip paslauga).
Šią koncepciją aprašiusi rizikos kapitalo bendrovė „Sequoia“ aiškina, kad ši paradigma gimsta iš DI agentų plėtros – kompiuterinių sistemų, kurios pačios geba pagal tam tikras joms pateiktas instrukcijas priimti sprendimus.
„Programinės įrangos kompanijos darbą paverčia į programinę įrangą, – rašo „Sequoia“. – Tai reiškia, kad jos taikosi ne į programinės įrangos, bet į visą paslaugų rinką, kurios dydis siekia trilijonus dolerių.“
„Tai reiškia, kad žmogus pradeda mokėti už galutinį rezultatą, – šią koncepciją paaiškina R. Jurkėnas. – Anksčiau, pavyzdžiui, mokėdavai už 1.000 potencialių klientų sąrašo sugeneravimą, o dabar mokėsi tik už realų, tau tinkamą rezultatą, panašiai taip, lyg pirktum paslaugą iš žmogaus. Tu visada gausi tinkamą, reikiamą klientą.“
Deda dideles viltis
Pasak vadovo, produktas sukurtas esamų didžiųjų kalbos modelių pagrindu. Jis teigia, kad pirmoji produkto versija yra sumodeliuota taip, jog naudotojas į sistemą įkelia savo klientų sąrašą.
„Mes viduje pasibandėme naują versiją, kur to sąrašo nebereikia, tiesiog įvedi savo geriausią klientą, o sistema suranda panašius klientus, ir pirkėjas moka tik už rezultatą. Per mūsų vidinius testus su potencialiais klientais tai veikė labai gerai“, – sako R. Jurkėnas.
„Iš principo sprendžiame fundamentalią verslo problemą, nes visiems verslams trūksta pardavimų, klientų, pinigų srautų ir pan.“, – priduria jis.
Pasak pašnekovo, tokie įrankiai prieinami praktiškai bet kokiai įmonei, nes kainodara prasideda nuo 100 Eur/mėn.
„Norime net toms įmonėms, kurios nėra imliausios naujoms technologijoms, parodyti, kas įmanoma su DI agentais ir šiais naujais įrankiais“, – teigia R. Jurkėnas.
„Idea Link“ veikia per MB „Su idėja“ – ši mažoji bendrija šiuo metu turi 17-a darbuotojų, 2023 m. jos pajamos sudarė 777.000 Eur, rodo portalo rekvizitai.vz.lt renkami duomenys. Pasak R. Jurkėno, MB verslo forma yra likusi iš seno, pakeisti jos kol kas nebuvo poreikio, tačiau tai reikėtų padaryti tokiu atveju, jeigu „Idea Link“ nuspręstų pritraukti išorės investiciją.
Vadovas teigia, kad pernai bendrovė uždirbo beveik 1 mln. Eur pajamų, o didžiąją dalį augimo šiemet projektuoja būtent iš naujojo produkto.
„Tikslas yra augti labai stipriai, nes būtent šie DI agentai gali labai išplėsti tai, ką mes galime padaryti, kokią vertę galime sukurti klientams. Todėl matau labai didelių plėtros galimybių tiek mums dirbant su klientais padėti efektyvinti ir auginti jų verslus, tiek ir mums auginti šitą verslo dalį“, – teigia R. Jurkėnas.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai