Nuo retro dizaino iki alaus: stagnuojančią rinką išjudinti bandantis startuolis
Jungtinėje Karalystėje įkurtos „Nothing“ telefonai traukia technologijų entuziastų dėmesį

Saulėje pasikraunantys nešiojamieji kompiuteriai, per pusę perlenkiama žaidimų konsolė ar „Xiaomi“ telefonas su pridedamu magnetiniu kameros lęšiu, įrenginį paverčiantis panašiu į fotoaparatą, – MWC, kaip įprasta tokioms aukštųjų technologijų parodoms, netrūko futuristiškai atrodančių įrenginių.
Jau ne pirmoje MWC konferencijoje dalyvių akį traukia Jungtinėje Karalystėje įkurta bendrovė „Nothing“, kuri nestandartinio dizaino ir prieinamos kainos išmaniaisiais telefonais užsimojo išjudinti jau ne vienus metus sustabarėjusią ir nedaug naudingų naujovių naudotojams pasiūlančią rinką.
Šią misiją atspindi ir bendrovės šūkis „make tech more fun again“ (angl. padarykime technologijas vėl įdomias).
„Nothing“ toli gražu dar nėra toks garsus vardas kaip „Apple“ ar „Samsung“ – naujų telefonų pristatymams atskirų renginių ši bendrovė nerengia, tad dalį savo įrenginių pristato per tokias daugybę žmonių sutraukiančias parodas kaip MWC.
Šįkart „Nothing“ į Barseloną atsivežė du naujus telefonus – „3A“ ir „3A Pro“. Abu šie įrenginiai pasižymi dideliais, 6,77 colio ekranais bei išskirtiniu, apvaliu ir gana toli išsikišančiu kameros dizainu. Kaip rašė naujuosius „Nothing“ telefonus išbandęs technologijų portalas „The Verge“, prie įrenginio su stipriai išsikišančiu kameros dizainu ant telefono nugarėlės reikia šiek tiek priprasti.
Abu šie telefonai turi „Qualcomm Snapdragon Gen 3“ procesorių ir 256 GB vidinės atminties. Naujieji „Nothing“ įrenginiai naudoja „Android 15“ operacinę sistemą, garantuoja trejus metus operacinės sistemos ir šešerius metus saugumo atnaujinimų. Kaip vienas didžiausių pranašumų nurodoma jo 5.000 mAh talpos baterija.
Šių „Nothing“ telefonų kainos prasideda nuo 379 USD (354 Eur) už „3A“ ir 459 USD (429 Eur) už „3A Pro“. Tai reiškia, kad „Nothing“ iki šiol siūlo tik žemo bei vidutinio kainos lygio (mid-range) telefonus – startuolis savo flagmano, kuris galėtų konkuruoti su brangiausiais „Apple“ ar „Samsung“ įrenginiais, dar neturi.
Išsiskyrė dizainu
„Nothing“ 2020 m. Jungtinėje Karalystėje įkūrė Carlas Pei – Kinijoje gimęs, bet Švedijoje augęs ir šios šalies pilietybę turintis verslininkas. Nors jam vos 35-eri, C. Pei išmaniųjų telefonų industrijoje sukasi jau ilgą laiką.
2013 m. jis Guangdongo mieste Kinijoje kartu su partneriu Pete’u Lau įkūrė bendrovę „OnePlus“. Jos sukurti ir parduodami telefonai sparčiai išpopuliarėjo – kompanija savo pirmojo išleisto įrenginio „One Plus One“ planavo parduoti vos 50.000 vienetų, tačiau 2014 m. balandį pasirodžiusio telefono pardavimai jau iki tų metų pabaigos buvo viršiję 1 mln.
C. Pei buvo atsakingas už „OnePlus“ telefonų dizainą ir rinkodarą, tačiau 2020 m. jis nusprendė palikti savo paties įkurtą kompaniją. C. Pei pats aiškino pasitraukęs dėl išmaniųjų telefonų rinką užklupusios stagnacijos – jis teigė nuo jaunų dienų buvęs žmogus, norintis prisiliesti prie pačių naujausių įrenginių ir technologijų, tačiau pastaraisiais metais pastebėjęs, jog naujų išmaniųjų telefonų pristatymai nebėra tokie įdomūs, kokie būdavo anksčiau.
„Aš žiūrėdavau kiekvieną pristatymą. (Per pirmojo „iPhone“ pasirodymą – VŽ) buvau Švedijoje, todėl tą pristatymą žiūrėjau iki ketvirtos ryto“, – portalui endgadget.com yra teigęs C. Pei.
2021 m. sausį jis pranešė įkūręs naują bendrovę „Nothing“. Į savo investuotojų gretas C. Pei iškart pritraukė žinomų vardų – socialinio tinklo „Reddit“ vadovą Steve’ą Huffmaną, vieną srautinių transliacijų platformos „Twitch“ įkūrėjų Keviną Liną, „YouTube“ žvaigždę Casey Neistatą, „Google“ rizikos kapitalo bendrovę GV (buv. „Google Ventures“).

Pirmasis „Nothing“ išleistas produktas 2021 m. buvo ausinės „Ear (1)“, o pirmasis telefonas „Phone (1)“ pasirodė 2022 m. Jis išsiskyrė savo retro nugarėlės dizainu bei glifų (angl. „glyph“, šis terminas parinktas pagal žodį hieroglifas) sąsaja – šviesos diodų juostelėmis ant telefono nugarėlės, kurios naudotoją informuoja apie naują pranešimą arba žinutę. Šias šviesos juosteles naudotojas gali konfigūruoti pagal savo poreikius.
Visa tai gali atrodyti kaip mažai kam naudingas vizualinis triukas, skirtas dėmesiui atkreipti, tačiau „Nothing“ teigia, kad už to slypi gilesnė mintis, – pasak bendrovės, glifai leidžia naudoti telefoną kitaip bei, pavyzdžiui, atsirinkti skirtingas konfigūracijas svarbiems ir mažiau svarbiems pranešimams. Tai, kaip teigia „Nothing“, padeda žmonėms mažiau žiūrėti į ekranus ir daugiau veiksmų su telefonu atlikti būtent per glifus.
„Apple“ ir „Samsung“ stagnacijos nuvargintų technologijų entuziastų „Nothing“ buvo sutiktas kaip šviežio oro gūsis išmaniųjų telefonų segmente. Kompanija taip pat sulaukė pagyrų už prieinamą kainą, kurią naudotojams pasiūlė nedarydama didelių kompromisų dėl įrangos kokybės.
Ieško investicijos
„Nothing“ yra savotiška kompanija – jos produktų portfelį sudaro išmanieji telefonai, ausinės, išmanusis laikrodis ir alus. Perskaitėte teisingai.
Apie tai, kad savo produktų portfelį papildė alumi, „Nothing“ paskelbė 2023 m. balandžio 1 d. Dauguma perskaičiusių, ko gero, pagalvojo, kad tai yra melagių dienos pokštas, tačiau „Nothing“ pabrėžė, kad taip nėra, ir iš tiesų nemelavo: jos interneto puslapyje kai kuriose šalyse galima nusipirkti alaus.
Kaip rašė „Bloomberg“, pernai „Nothing“ pardavimo pajamos padvigubėjo ir pasiekė 500 mln. USD, o per visą bendrovės gyvavimo laikotarpį jos pardavimai jau viršijo 1 mlrd. USD. „Nothing“ savo investuotojams taip pat nurodė praėjusiais metais pagerinusi pelningumo rodiklius.
Siekdama paspartinti plėtrą, „Nothing“ ieško naujos investicijos ir siekia pritraukti mažiausiai 100 mln. USD išorės finansavimo, skelbė „Bloomberg“. Panašią sumą bendrovė buvo pritraukusi 2023 m.
Pagrindinės „Nothing“ telefonų rinkos šiuo metu yra Indijoje, Vokietijoje ir Jungtinėje Karalystėje, o štai JAV pardavimai kol kas nėra dideli; rimtesnis žygis į Ameriką planuojamas kitąmet. Tiesa, JAV yra pagrindinė „Nothing“ ausinių rinka.
Pasak „Bloomberg“, bendrovė potencialiems investuotojams nurodė per visas produktų kategorijas pardavusi 7 mln. įrenginių. Ambicingam startuoliui tai vis dar tebėra lašas jūroje, palyginti su tuo, kokius pardavimus generuoja „Apple“, „Samsung“ ar savo namuose itin stiprūs kiniški prekių ženklai kaip „Xiaomi“, „Oppo“ ar po skaudžių JAV sankcijų atsigaunantis „Huawei“.
Iki šiol daugiausia išskirtiniu dizainu garsėjusi „Nothing“, kaip pastebėjo „The Verge“, ima skirti vis daugiau dėmesio programinei įrangai.
Čia neišvengiamas dirbtinis intelektas (DI) – šios technologijos pagrindu sukurtus funkcionalumus dabar siūlo visi pagrindiniai išmaniųjų telefonų gamintojai, ne išimtis ir „Nothing“.
Per specialų mygtuką naudotojai gali pasiekti „Essential Space“ funkciją – DI programėlę, kurioje naudotojai galės surūšiuoti visus jiems svarbius failus. Tiesa, „Nothing“ teigia, kad funkcija dar tebėra tobulinama, o visa jos versija laukiama su vėliau šiemet planuojamu „Phone (3)“ telefonu, rašo gsmarena.com.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai