2024-04-17 14:08

„Techprizmė“. Augantis „Temu“ populiarumas spaudžia ES reguliuotojus imtis veiksmų

Justino Sullivano („Getty Images“ / „Scanpix“) nuotr.
Justino Sullivano („Getty Images“ / „Scanpix“) nuotr.
Sparčiai augant naudotojų skaičiui Europos Sąjungoje (ES), Kinijos prekybos milžinė „Temu“ sulaukia vis daugiau kritikos dėl galimai nesąžiningos veiklos ir sukčiavimo. Vartotojams spaudžiant ES reguliuotojus dėl šios itin pigias prekes parduodančios kontroversiškos bendrovės, pasirodė žinių, kad „Temu“ gali tekti laikytis griežtesnių ES taisyklių. Apie tai ir kitas naujienas – VŽ technologijų savaitės apžvalgoje „Techprizmė“.

Pigių prekių reklamomis viliojančią „Temu“ kontroliuoja kompanijos iš Kinijos „PDD Holdings“, kuri save apibūdina kaip „žemės ūkio verslo grupė“. Bendrovė, žadanti galimybę „apsipirkti kaip milijonieriui“, jau ir taip nedaug kelia pasitikėjimo, nes žinoma, kad nemokamų pietų nebūna. 

Ne veltui kyla šis susirūpinimas. Pirmiausia bendrovė atsidūrė dėmesio akiratyje dėl asmens duomenų tvarkymo. Privatumo pažeidimų parodė šiemet „Temu“ rengta kampanija Prancūzijoje ir Britanijoje, kai buvo siūlomi iki 100 Eur vertės čekiai už programėlės atsisiuntimą ir kvietimą kitam asmeniui prisiregistruoti. Pagal šios akcijos sąlygas, kompanija visam laikui įgydavo teisę naudotis asmens duomenimis.

52795
130817
52791