„Gurtam“: išlaikome nuoseklią organinio augimo strategiją
Kokios strateginės iniciatyvos lėmė stiprų įmonės pajamų augimą 2022–2025 m.?
„Gurtam“ išlaiko nuoseklią organinio augimo strategiją, paremtą „global-first“ požiūriu. Daug išteklių skyrėme partnerių tinklo plėtrai sparčiai augančiuose regionuose, pavyzdžiui, Lotynų Amerikoje. O mūsų 2015–2019 m. pristatyti produktai ir produktų inovacijos tapo plačiau naudojami ir ėmė nešti komercinę naudą – uždirbinėti pinigus.
Visi „Gurtam“ produktai yra vystomi po vienos įmonės stogu, todėl sudarėme atskirų produktų grupėms ir padaliniams daugiau galimybių savarankiškai sudaryti sutartis su klientais. Tai prisidėjo prie to, kad mūsų „back-end“ programa „flespi“ greičiau augino prijungtų įrenginių bazę – iki daugiau nei 1 mln. vienetų 2024 m. Šios iniciatyvos mums padėjo peržengti istorinę 4 mln. prijungtų transporto priemonių ribą 2024 m., o 2025 m. visa „Gurtam“ produktų ekosistema pasiekė daugiau kaip 5 mln. prijungtų transporto priemonių. Šiuo metu panašiu kiekiu prijungtų transporto priemonių gali pasigirti tik viena įmonė pasaulyje, esanti JAV.

Kokie veiksniai leido įmonei nuo 2022 m. iki 2024 m. apyvartą padidinti nuo 20 mln. Eur iki daugiau nei 40 mln. Eur?
Šį apyvartos augimą lemia mūsų diversifikuoto portfelio „tinklo efektas“. Jau kurį laiką nesame tik vieno produkto įmonė.
Su mūsų žinomiausiu produktu „Wialon“ pasiekėme rekordinius prijungimo tempus, vien tik Šiaurės Amerikoje yra prisijungę daugiau nei 600.000 transporto priemonių.
Mūsų „back-end“ platforma „flespi“ per pastaruosius 18 mėnesių užfiksavo 55% komercinių sutarčių augimą ir tapo svarbiu pajamų ramsčiu.
Visa tai lemia ir svarų indėlį į Lietuvos biudžetą: vien 2024 m. „Gurtam“ į nacionalinį biudžetą sumokėjo 7 mln. Eur, kas atspindi reikšmingą apyvartos augimą ir veiklos mastą.
Kurios verslo linijos ar regionai įmonės portfelyje demonstruoja didžiausius augimo tempus?
Regioniniu lygiu ryškiausi mūsų lyderiai – Pietų Amerika ir Afrika. Reitinge „Wialon Top Partners 2025“ išskirtinį augimą parodė Čilė, kur mūsų partneris užėmė 1 vietą visame žemyne, ir Meksika, kur mūsų partneriai sparčiai skaitmenina autoparkus.
Iš produktų „Forguard“ (GPS-Trace) demonstruoja įspūdingą augimą mažų ir vidutinių įmonių bei asmeninio saugumo segmente. Jo 2024 m. produktų žemėlapis pristatė pažangias funkcijas, dėl kurių jis tapo patraukliu transporto sekimo sprendimu, papildančiu mūsų „enterprise“ lygio „Wialon“ funkcionalumus.

Kaip įmonė išlaiko sveikus pelningumo rodiklius ilgalaikėje perspektyvoje?
Pelningumą užtikriname atsakingu finansiniu modeliu ir aukštais „pajamų vienam darbuotojui“ rodikliais, kuriuos siekiame pakelti iki 200.000 Eur per metus. Kol šie rodikliai nėra pasiekti, konservatyviai žiūrime į naujų darbuotojų samdą bei stengiamės procesus optimizuoti su dirbtiniu intelektu.
Mūsų mokumas ir įsipareigojimas užtikrinti aukštą pelningumą leidžia mums reinvestuoti pelną tiesiogiai į RnD ir plėtrą, nesinaudojant išorinėmis investicijomis ar paskolomis.
Kurie operaciniai ar technologiniai patobulinimai labiausiai sustiprino pelningumą?
Svarbiausias proveržis buvo dirbtinio intelekto (DI) integracija į mūsų verslo operacijas.
Pavyzdžiui, „flespi“ DI asistentas dabar sugeneruoja 91% atsakymų į klientų užklausas, inžinieriams palikdamas tik 9%. Nors pačio sprendimo naudotojų ratas per pastaruosius kelis metus augo 65%, techninio palaikymo, atliekamo darbuotojų, apimtys išliko tokios pačios kaip 2023 m., kas atsispindėjo ir uždarbyje iš gaminio. Kitaip tariant, klientų ir įmokų kiekis sparčiai augo, o produkto techninio palaikymo kaštai nesikeitė.
„Wialon“ sprendime optimizavome duomenų saugojimo architektūrą, kad galėtume apdoroti duomenų srautą iš daugiau nei 4 mln. transporto priemonių. Patobulinę masinio pranešimų srauto apdorojimą išlaikėme stabilias infrastruktūros išlaidas nepaisant eksponentiško duomenų augimo.
Kuriose srityse matote didžiausias efektyvumo didinimo galimybes per inovacijas?
Matome didžiulį potencialą originalios įrangos gamintojų (OEM) duomenų integracijoje. Vietoje papildomos įrangos montavimo vis dažniau siekiame duomenis gauti tiesiogiai iš automobilių gamintojų. 2025 metais daug dėmesio skiriame šioms integracijoms plėsti, o tai sumažina partnerių įrangos ir montavimo kaštus.
Taip pat tobuliname vaizdinio transporto sekimo technologijų efektyvumą. Didėjant poreikiui naudoti vaizdo registratorius ir pagalbines sistemas vairuotojams, diegiame inovacijas, kurios leidžia efektyviau apdoroti vaizdo duomenis ir mažina duomenų kaštus tiek partneriams, tiek mums.

Kokie pagrindiniai ekonominiai rodikliai yra prioritetiniai siekiant ilgalaikio finansinio stabilumo?
Prioritetą teikiame grynųjų pajamų išlaikymo rodikliui. Mūsų augimas neatsiejamas nuo partnerių sėkmės. Pavyzdžiui, 2024 m. Europos reitinguose matėme, kad partneriai Ukrainoje ir Lietuvoje, nepaisant geopolitinių iššūkių, toliau augo. Jų atsparumas yra mūsų atsparumas.
VERSLO TRIBŪNA
Taip pat stebime prie mūsų sistemų prijungiamų įrenginių augimo tempą visose platformose. 1 mln. „flespi“ ir 4 mln. “Wialon“ įrenginių pasiekimas nėra tik marketingo rodikliai – tai pagrindiniai mūsų pajamų stabilumo indikatoriai 3–5 metų laikotarpiui.
Kaip pelnas reinvestuojamas į mokslinius tyrimus, infrastruktūrą ir talentų ugdymą?
Reikšmingai reinvestuojame į savo būstinę Vilniuje. 2024 m. išplėtėme globalią komandą iki daugiau kaip 300 profesionalų ir buvome pripažinti kaip „Geriausi autoparkų valdymo ir IoT programinės įrangos kūrėjai“. Šios investicijos nukreipiamos į specializuotus talentus – ypač DI ir įrangos integracijos srityse.
Taip pat investuojame į visos transporto sekimo industrijos infrastruktūrą. Norime, kad Lietuva tarptų šių technologijų centru. Pasaulinės konferencijos „Telematics and Connected Mobility 2025“ organizavimas Vilniuje buvo didelė investicija į mūsų transporto sekimo bendruomenę, į Lietuvą sukvietusi gamintojus ir paslaugų teikėjus iš 64 šalių dalintis žiniomis ir padėti vieni kitiems augti.
Kokie yra pagrindiniai 2026 m. augimo prioritetai?
Vienas iš 2026 m. prioritetų – sustiprinti mūsų vaidmenį EV (elektromobilių) transformacijoje. Aktyviai atnaujiname platformas siekdami teikti detalius EV duomenis, pavyzdžiui, įkrovos lygio ar nuvažiuojamo atstumo, kad padėtume pasaulinei žaliųjų autoparkų plėtrai.
Taip pat orientuojamės į API-first sprendimus įmonėms. Su „flespi“ taikomės į didelio masto įmonių kūrėjus, kuriems reikia patikimo „back-end“ norint kurti savo nuosavas daiktų interneto (angl. Internet of Things, IoT) aplikacijas, pereinant nuo „autoparkų valdymo“ prie platesnės autoparkų skaitmenizacijos ir pramoninio IoT.
Tuo pat sparčiai plėtėme produktų portfelį. 2025 m. pristatėme „Wialon Platform“ – svarbų mūsų pagrindinio produkto evoliucinį žingsnį, kuriuo siekiame revoliucionizuoti autoparkų skaitmenizaciją.

Kokios makro tendencijos artimiausiais metais sukurs didžiausių verslo galimybių ar iššūkių?
„Programiškai apibrėžtas automobilis“ (angl. Software-Defined Vehicle) – itin reikšminga tendencija. Automobiliams vis labiau tampant kompiuteriais mūsų gebėjimas integruotis su jų programine įranga tampa kritinis.
Kita svarbi tendencija – DI paremta transporto priežiūra. Klientai pereina nuo klausimo „Kas įvyko?“ (stebėjimo) prie „Kas įvyks?“ (prognozavimo). Mes pozicionuojame savo platformas taip, kad jos suteiktų duomenų DI modeliams, galintiems prognozuoti gedimus dar jiems neįvykus, taip perjungdami mūsų vertės pasiūlymą nuo stebėjimo prie prevencijos.
Apie „Gurtam“
Daugiau kaip 20 m. sprendimus ir paslaugas siūlanti „Gurtam“ yra globali programinės įrangos kūrėja, kuri specializuojasi transporto parko valdymo, telematikos ir daiktų interneto (IoT) sprendimų srityse. Prie jos platformų prijungta per 5 mln. transporto priemonių ir kitų įrenginių bei daiktų daugiau nei 160 šalių. „Gurtam“, su centrine būstine Vilniuje ir biurais Bostone (JAV), Dubajuje (JAE) bei Tbilisyje (Sakartvelas), garsėja stipria pasauline bendruomene, technologiniu meistriškumu ir įsipareigojimu skatinti naujoves telematikos pramonėje. Norėdami gauti daugiau informacijos, susisiekite e. paštu [email protected] arba užpildykite kontaktinę formą www.gurtam.com.
„Verslo žinių“ sudaromame Lietuvos verslo lyderių (LVL) 500 reitinge bendrovė šiemet šoktelėjo į 158 vietą, kai 2024 m. buvo 339 vietoje. LVL 500 reitingas atsižvelgia ne tik į įmonių pajamų bei pelno augimą, bet ir į kitas verslo lyderiams būdingas savybes: įmonės vertinamos ir pagal veiklos efektyvumą, darbuotojams sukuriamą naudą, tvarumo politiką, skaidrumą, indėlį ugdant verslo bendruomenę.