2024-02-07 13:14

„Snapchato“ valdytoja skelbia nuviliančias prognozes, užsimena apie karo Gazos Ruože poveikį

„ZUMA Press Wire“/„Scanpix“ nuotr.
„ZUMA Press Wire“/„Scanpix“ nuotr.
Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ antradienį pranešė apie mažesnius nei tikėtasi finansinius rezultatus bei niūrias prognozes ateinančiam ketvirčiui. Todėl užsidarius biržai bendrovės akcija smuko 30%.

Kaip praneša CNBC, „Snap“ sunkiai atsigavo po skaitmeninės reklamos nuosmukio ir jau šešis ketvirčius iš eilės skelbia apie vienaženklį augimą bei pardavimų mažėjimą. Bendrovės pajamos ketvirtąjį ketvirtį augo 5% ir siekė 1,36 mlrd. USD. Tačiau LSEG analitikai tikėjosi 1,38 mlrd. USD pajamų rezultato. 

Kaip vieną iš priežasčių, nulėmusių silpnesnį rezultatą, bendrovė sieja su karu Vidurio Rytuose, kuris prasidėjo spalį nuo „Hamas“ išpuolio prieš Izraelį.

„Mus džiugina pažanga, kurią darome naudodamiesi savo reklamos platforma, bei geresni daugelio mūsų reklamos partnerių rezultatai. Tačiau, mūsų vertinimu, konflikto Vidurio Rytuose pradžia buvo maždaug 2 procentinių punktų priešpriešinis vėjas, trukdęs ketvirtojo ketvirčio metiniam augimui“, – sakoma „Snap“ laiške investuotojams.

Taip pat bendrovė pranešė, kad jos dienos vartotojų skaičius vidutiniškai siekė 414 mln., palyginti su prognozuotais 412 mln. naudotojų, praneša „StreetAccount“. Tuo metu vidutinės pajamos iš vieno vartotojo siekė 3,29 USD, kai „StreetAccount“ tikėjosi 3,33 USD.

Tuo metu „Snap“ grynieji nuostoliai sumažėjo iki 248,2 mln. USD, o tai yra 14% mažiau nei prieš metus (288,5 mln. USD).

„Didieji tampa didesni“

Kaip pažymi „Reuters“, rinkos analitikai įsitikinę, kad silpnesnius rezultatus daugiausiai lemia vidinės bendrovės priežastys.

Nors „Snapchato“ funkcijas dažnai kopijuoja konkurentai, investuotojai jau kurį laiką abejoja „Snap“ gebėjimu atsilaikyti prieš tokias technologijų milžines kaip „Facebook“ savininkė „Meta Platforms“ ir „Alphabet“, kurios turi daugiau duomenų reklamai valdyti pagal tikslines auditorijos grupes. Be to, šios didžiosios technologijų bendrovės pranešė apie dviženklį reklamos padalinių augimą. 

„Snap“ ir „Pinterest“ yra daug mažesnės bendrovės, kurioms sunkiai sekėsi sukurti didelius reklamos verslus. Šioje aplinkoje didieji tampa vis didesni“, – situaciją portalui CNBC įvertino analitikė Debra Aho Williamson. 

Į šią kritiką Evanas Spiegelis, „Snap“ generalinis direktorius, atsakė, kad vis dar tiki, jog turi daug galimybių toliau plėtoti savo verslą. Anot jo, tam reikės daugiau dėmesio skirti reklamos pirkėjams, siekiantiems didinti pardavimus arba generuoti svetainės paspaudimus iš skelbimų, o ne tik skatinti prekės ženklo žinomumą.

Bendrovė viliasi, kad ateinantį ketvirtį augimas paspartės, tačiau ne taip sparčiai, kaip tikėjosi analitikai. „Snap“ prognozuoja, kad ketvirčio pardavimai turėtų siekti 1,115 mlrd. USD, kai analitikų pateikiamas įvertis – 1,117 mlrd. USD. 

Dieną prieš paskelbiant finansinius rezultatus, „Snap“ pranešė apie planuojamus atleidimus. Bendrovė žada savo žmogiškuosius resursus sumažinti 10%, kas sudaro apie 500 darbuotojų. Bendrovės atstovas spaudai CNBC teigė, kad darbuotojų skaičiaus mažinimu siekiama reorganizuoti personalą ir „sumažinti hierarchiją bei skatinti asmeninį bendradarbiavimą“. 

Praėjusią savaitę „Snap“ generalinis direktorius kartu su „Meta“ generaliniu direktoriumi Marku Zuckerbergu, „X“ generaline direktore Linda Yaccarino, „TikTok“ generaliniu direktoriumi Shou Zi Chew ir „Discord“ generaliniu direktoriumi Jasonu Citronu dalyvavo JAV Senato Teismų komiteto posėdyje dėl vaikų saugumo ir technologijų. Įstatymų leidėjai apklausė vadovus, kaltindami juos, kad jie nesugebėjo tinkamai apsaugoti savo socialinės žiniasklaidos platformų nuo vaikams žalingos veiklos.

52795
130817
52791