2018-02-20 07:32

„Tamo“ į el. vadovėlį investuoja 200.000 Eur

Nauji vadovėliai papildys jau egzistuojančią el. mokymosi platformą EMA. Internetinio puslapio nuotr.
Nauji vadovėliai papildys jau egzistuojančią el. mokymosi platformą EMA. Internetinio puslapio nuotr.
Elektroninio švietimo grupė „Tamo“ rudenį pristatys el. vadovėlius, į kuriuos investuoja 200.000 Eur.

Šių metų rudenį rinkai bus pristatyti 5 klasės matematikos bei gamtos ir žmogaus dalykų el. vadovėliai. Šių vadovėlių sistema vadinsis „EMA pamokos“.

Kuriant vadovėlio koncepciją, kūrėjai siekė išsiaiškinti, kaip dirba mokytojas, kokias funkcijas jam gali padėti atlikti „dirbtinis protas“, kaip mokosi ir pateiktą informaciją įsisavina skaitmeninės kartos mokinys, VŽ atsiųstame komentare aiškina Jūratė Mikulevičiūtė, „Tamo“ grupei priklausančios el. mokymosi priemonių kūrėjos „E. mokykla“ ugdymo turinio grupės vadovė.

Vadovėlių koncepciją kūrė p. Mikulevičiūtė kartu su „E. mokyklos“ IT grupės vadovu Dariumi Ratkevičiumi. Į komandą pasikviesti ir Lietuvos gimnazijų mokytojai bei Vilniaus ir Vilniaus Gedimino technikos universitetų mokslininkai.

Kūrėjų teigimu, vadovėlis teorine medžiaga, papildomomis užduotimis, funkcionalumu ir žaidybiniais elementais papildys ankstesnį „E. mokyklos“ kūrinį – internetinių užduočių platformą EMA.

„Nekuriame vadovėlio popieriui ir neperkeliame jo turinio į elektroninę erdvę (kas dažniausiai vyrauja leidyboje), o turinį kuriame iš karto elektroninei versija“, – teigia p. Mikulevičiūtė.

„Tamo“ grupė teigia, kad „EMA pamokos“ bus pirmasis elektroninis vadovėlis šalies istorijoje. 

Vadovėlio turinys esą konstruojamas remiantis šiais principais: kritinis mąstymas, kūrybiškumo ugdymas, problemų sprendimas bendradarbiaujant, mokėjimas mokytis. Kūrėjai aiškina, kad vadovėlis turės žaidybinių elementų, leis įsivertinti, reflektuoti apie mokymąsi, atvaizduos mokymosi progresą.

„Kur vaikai naudos vadovėlį, priklausys nuo konkrečios mokyklos, klasės, mokytojo, tiksliau, nuo jų turimų technologinių galimybių – ar yra įrenginiai kiekvienam vaikui ir galimybė jį naudoti kiekvieną pamoką. Gali būti, kad dalį turinio mokytojai naudos demonstruodami lentoje (numatomas funkcionalumas, kuris leis išsididinti detales ir jas naudoti), o dalį skirs atlikti namuose, skaitykloje ir panašiai“, – dėsto p. Mikulevičiūtė.

„Tamo“ skaičiuoja, kad jų kurtus el. mokymosi produktus pamokoje mokytojai ir mokiniai naudoja apie 20-30% laiko. Pagrindine mokymosi priemone išlieka vadovėlis.

Pernai „Tamo“ grupės apyvarta buvo 673.000 Eur, o šiemet turėtų pasiekti 1 mln. Eur ribą, teigia bendrovė.  „Tamo“ grupė yra sukūrusi elektroninį dienyną, internetines mokymosi sistemas „egzaminatorius.lt“, „e-pratybos.lt“.

„Tamo“ grupė – ne vienintelė, kurianti el. švietimo priemones. Leidykla „Šviesa“ yra sukūrusi el. mokymosi platformą „Eduką“. Ją sudaro el. dienynas bei skaitmeninės užduotys, vadovėliai, užduočių kūrimo sistema ir taip toliau.

„Baltų lankų vadovėliai“ siūlo skaitmeninę ugdymo priemonę e. lankos.

52795
130817
52791