„General Financing bankas“: vartojimo paskolų startuolio metamorfozė

Publikuota: 2020-07-09
Noelis Crameris, „General Financing banko“ generalinis direktorius: „Kaip bankas norime ne tik orientuotis ir pasiūlyti platų vartojimo paskolų, autolizingo, medlizingo, refinansavimo ir lizingo paslaugų paketą, tačiau ir galimybę taupyti palankiomis sąlygomis – terminuotuosius indėlius.“
svg svg
Noelis Crameris, „General Financing banko“ generalinis direktorius: „Kaip bankas norime ne tik orientuotis ir pasiūlyti platų vartojimo paskolų, autolizingo, medlizingo, refinansavimo ir lizingo paslaugų paketą, tačiau ir galimybę taupyti palankiomis sąlygomis – terminuotuosius indėlius.“

Daugiau nei 14 metų vartojimo paskolas, medlizingo, autolizingo, refinansavimo ir pirkimo išsimokėtinai paslaugas teikusi finansų bendrovė „General Financing“ gegužę tapo „General Financing banku“ ir klientams siūlo įdarbinti pinigus terminuotaisiais indėliais su ypač patrauklia palūkanų norma. Apie naująjį banką kalbėjome su jo generaliniu direktoriumi Noeliu Crameriu.

Kodėl, prieš daugiau kaip 14 metų savo veiklą kaip vartojimo paskolų startuolis pradėjusi finansų bendrovė „General Financing“, nusprendė tapti banku?

Prieš septynerius metus įvyko pokyčiai: Švedijos finansų grupei priklausanti kompanija „Marginalen“, kurios bendrovės veikia Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, įsigijo įmonę, teikiančią aukštos kokybės specializuotas finansines paslaugas – vartojimo paskolas iki 25.000 Eur, nuo šiol ir terminuotuosius indėlius. Įmonė įsigyta ne šiaip sau: galvota apie ateitį, planuota augti.

Pastaraisiais metais  įmonė sėkmingai plėtėsi. Natūralu, kad atėjo momentas, kai rinkai reikėjo pasiūlyti daugiau, ne tik platų paskolų vartojimo paketą.

Galėjome rinktis du variantus: arba steigti skandinavų banko filialą, arba įsteigti savo banką Lietuvoje. Pasirinkome pastarąjį variantą – steigti lietuvišką banką. Sulaukėme žalios šviesos iš Lietuvos institucijų dėl galimybės gauti specializuoto banko licenciją. Toks bankas gali vykdyti visas pagrindines paslaugas, kaip ir bet kuris bankas, tik neturi teisės teikti investicinių paslaugų.

Kokių pokyčių dėl to patyrė ir patiria bendrovė bei jos esami ir būsimi klientai?

Pradėkime nuo to, kad visuomet veikėme kaip bankas, nes griežtai laikėmės visų Lietuvos banko reikalavimų. Iš esmės tik įgijome oficialų banko statusą ir be skolinimosi galimybės dabar klientams suteikiame ir taupymo galimybę, beje, ypač palankiomis sąlygomis. Kaip ir anksčiau, visiems savo klientams siūlome itin platų „General Financing banko“ skyrių tinklą, kad skolinimosi ir taupymo klausimus būtų galima spręsti patogiai, netoli namų. Vartojimo paskolas jau perkėlėme ir į elektroninę erdvę, o ateityje į elektroninę erdvę taip pat turėtų persikelti ir indėliai. Nenutolstame nuo mūsų vizijos ir misijos – paslaugą teikti įvairiais būdais, kad vartotojas pats pasirinktų jam priimtiniausią. Analizuojame klientų poreikius, įsiklausome į jų nuomonę ir nuolat tobuliname savo veiklos principus.

Ar „General Financing banko“  paslaugos skiriasi nuo kitų šalyje veikiančių bankų?

Turėtumėte atsakyti, ar jums svarbus fizinis kontaktas. Jei taip, esame tie, kurie ne tik padeda ir konsultuoja, kai reikia, bet ypač vertiname gyvą kontaktą. Darome viską, kad kiekvienas klientas jaustųsi ypač vertinamas.

Šiuo metu šalyje veikia 18 „General Financing banko“ klientų aptarnavimo skyrių. Analizuojame, ar to pakanka. Siekdami kuo platesnio paslaugų prieinamumo, bendradarbiaujame su 2000 partnerių tinklu visoje šalyje, kad būtume kuo arčiau savo kliento ir galvojame, kaip šį bendradarbiavimą dar išplėsti.

Vienas iš esminių ir labai reikšmingų skirtumų, kad siūlome gyventojams savo santaupas įdarbinti ypač geromis sąlygomis, kai daugeliu atvejų mūsų konkurentai siūlo nulines arba labai mažas palūkanas. „General Financing bankas“ 1–36 mėn. laikotarpio indėliams šiandien siūlo itin patrauklią palūkanų normą iki 2%.

Kalbant apie skolinimąsi iš mūsų banko, gerą skolinimosi istoriją turintiems klientams visuomet esame lankstūs ir stengiamės pasiūlyti daugiau. Esame įsitikinę, kad gyvenime pasitaiko visokių situacijų, todėl, klientui uždelsus mokėti ar praleidus savo įmoką be reikšmingos priežasties, visuomet kalbamės su klientu, ieškome išeičių iš situacijos, siūlome konkrečiam atvejui pritaikytus unikalius sprendimus, kad ateityje klientas jaustųsi gerai ir nepatirtų nė menkiausių nesklandumų.

Kokie naujo banko produktai ir paslaugos turėtų ypač dominti šalies gyventojus?

Daugelį metų turiu viziją, kad produktai ir paslaugos turi atspindėti klientų, o ne paslaugą teikiančios įmonės, lūkesčius. Turime išgirsti ir įsiklausyti, ko reikia klientams. Puikus pavyzdys – pasaulį kasmet išvysta ne vienas startuolis, tačiau tik nedaugeliui pavyksta „prasimušti“ ir gyvuoti toliau. Daugelio startuolių problema ta, kad galbūt jie ir turi gerą idėją, tačiau pamiršta išsiaiškinti, ko reikia klientui ir rinkai. Klientui nereikia idėjų, kurios jam nesukuria pridėtinės vertės. Verslas privalo visuomet klausytis ir girdėti kliento poreikius.

Labai dažnai susiduriame su situacijomis, kai tam tikrame finansiniame klausime klientas nesijaučia stipriai, nes neturi pakankamo žinių bagažo, tokiu atveju mielai aptariame kliento klausimą, išsiaiškiname jo poreikius ir pasitelkę savo patirtį pritaikome konkrečiai situacijai skirtus, o ne šabloninius sprendimus.

Bankas turi užtikrinti bent du minimalius kliento poreikius: padėti klientams valdyti asmeninius finansus ir padėti pamatyti platesnį vaizdą. Mūsų užduotis – pasirūpinti kliento finansiniais klausimais įvertinant ilgalaikę perspektyvą, kas bus rytoj, kitą savaitę ar po metų. Kalbėjimas su klientu apie taupymą reiškia kalbėjimą apie tai, kaip pasiruošti nenumatytiems atvejams.

Kaip vertinate Lietuvos finansų rinką, ar joje yra vietos naujiems dalyviams ir kodėl?

Lietuvos finansų rinka nėra didelė, todėl ateityje, tikėtina, vyks įmonių, teikiančių vartojimo paskolas ir priimančių indėlius, konsolidacijos, nes vietos pakaks tik ribotam finansinių paslaugų teikėjų skaičiui.

Konkurencija bet kurioje rinkoje yra gerai. Vartotojams tai naudinga, tačiau jei konkurentų per daug, kainos automatiškai nesumažės. Tuomet įmanoma tik trumpalaikė nauda, o vartotojas atsiduria tik blogesnėje situacijoje, nes nepelningos įmonės išnyksta.

Itin palankiai vertinu Lietuvos Vyriausybės iniciatyvą, kad šalis sužibo „fintech“ pasauliniame žemėlapyje. Tai skatina investicijas, kurios kuria papildomas darbo vietas. Negana to, tokia iniciatyva stabdo protų nutekėjimą, o kai kuriais atvejais net sukelia priešingą reakciją – į šalį plūsta specialistai, kurie kuria pridėtinę vertę ir stiprina šalies ekonomiką.

Taip pat norėčiau pasidalinti ir savo asmenine nuomone, susijusia su banko licencijavimo taisyklėmis. Mano nuomone, Lietuvos bankas, kuris valdo šį procesą, turėtų užtikrinti, kad bankų licencijų gavėjai užtikrintų, jog generuojamas pelnas nepaliktų šalies ir būtų naudojamas ir Lietuvos ekonomikai kurti ir stiprinti. Reikėtų išanalizuoti, ar tikrai licencijavimo taisyklės tai užtikrina, ar jomis nėra piktnaudžiaujama, nes vos gaunama banko licencija Lietuvoje, galima veikti visoje ES teritorijoje.

Ko taip pat pasigendu, tai socialinė įmonių atsakomybė. Įmonės, kurios veikia Lietuvoje, turi ne tik prisidėti prie ekonomikos skatinimo, bet ir prie socialinių problemų sprendimo. Darnaus verslo modelis turi suderinti įmonės ekonominius interesus su siekiu kurti teigiamus pokyčius visuomeninėse srityse.

Kokius tikslus bankas kelia artimiausiam laikotarpiui ir keleriems metams?

Kaip bankas siūlome ne tik platų vartojimo paskolų, autolizingo, medlizingo, refinansavimo ir pirkimo išsimokėtinai paslaugų paketą, tačiau ir galimybę taupyti ypač palankiomis sąlygomis – terminuotuosius indėlius.  Mūsų artimiausiuose 2–3 metų planuose – sukurti klientams kuo didesnę pridėtinę vertę. Sieksime, kad mūsų paslaugos maksimaliai atitiktų klientų poreikius, be abejo, kursime naujas paslaugas bei produktus.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„General Financing bankas“: vartojimo paskolų startuolio metamorfozė Verslo tribūna

Daugiau nei 14 metų vartojimo paskolas, medlizingo, autolizingo, refinansavimo ir pirkimo išsimokėtinai...

Kai kuriems reikės pasitempti: įvardijo, kas bankuose klientus erzina labiausiai Verslo tribūna

Bankininkystės paslaugomis besinaudojantys gyventojai ne visuomet patenkinti bankų aptarnavimo kokybe. Be to,...

Virsmas banku: padėjo patirtis, susitelkusi komanda ir pasauliniai partneriai Verslo tribūna 3

„General Financing banko“ idėja įmonės vadovų galvose kirbėjo ilgą laiką. Tačiau tam, kad bankas galėtų...

Lietuviai minties vasarą atostogauti užsienyje neatsisako – tai ketina daryti kas penktas Verslo tribūna

Prie kelionių užsienyje vasarą įpratusių lietuvių planus šiemet sujaukė koronavirusas. Nepaisant to, vienas...

Psichoterapeutas O. Lapinas siūlo sužinoti savo finansinį charakterį: mūsų įpročiai pasako viską Verslo tribūna

Vieni pinigus mėgsta taupyti, kitiems – didžiausias malonumas juos leisti, treti linkę investuoti, o...

Kredito istoriją lengviau sugadinti nei pataisyti Verslo tribūna 4

Asmeninę kredito istoriją sugadinti lengviau nei pataisyti, pabrėžia finansų ekspertai. Iš pirmo žvilgsnio...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus