Per penkmetį banko nekeitė 8 iš 10 lietuvių: kas priverstų imtis pokyčių?

Publikuota: 2020-06-16
svg svg

Lietuviai ypač lojalūs savo finansinei institucijai – pastaraisiais metais savo banko nekeitė net 86 proc. šalies gyventojų, tačiau yra priežasčių, dėl kurių pokytį gyventojai svarstytų, rodo naujausio tyrimo duomenys.

Lojalūs, bet atviri pasiūlymams 

„General Financing banko“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas rodo – keisti savo pagrindinį banką į kitą būtų linkę tik 7 proc. respondentų, net 86 proc. apklaustųjų per paskutiniuosius penkerius metus savo pagrindinio banko nekeitė, o 6 iš 10 šalies gyventojų sąskaitą turi tik viename banke.

Tačiau penktadalį respondentų keisti savo pagrindinį banką paskatintų mažesni įkainiai bei mokesčiai, dalį respondentų – paslaugų patrauklumas bei banko reputacija ir patikimumas. Taip pat klientai svarstytų pokytį, jei būtų suteikiama galimybė už padėtus indėlius gauti palūkanas.

Verslo psichologės L. Rimkutės teigimu, prie bankų prisirišame iš įpročio ir dažnai sprendimus priimame iš inercijos, tačiau taip elgdamiesi, dažnai neišnaudojame mums palankių ir naudingų galimybių.

nuotrauka::1 left

„Didieji šalies bankai klientams labai dažnai siūlo panašias sąlygas ir klientai neturi didelio pasirinkimo. Dėl šios priežasties  gyventojai yra linkę rinktis palankesnį finansinį pasiūlymą ir ne pagrindiniame savo banke, kai tik rinkoje tokių pasiūlymų atsiranda. Tiesa, tuo pačiu reikia nepamiršti, kad be kainos yra ir kitų bendražmogiškų aspektų, galinčių daryti įtaką pokyčiui. Pavyzdžiui, ilgos eilės ar sudėtingi ir sunkiai suprantami procesai“, – apie gyventojų lūkestį bankams sako „General Financing banko“ klientų sėkmingos patirties vadovas Skirmantas Ketvirtis.

Ekspertas taip pat priduria, kad patirtis rodo, jog finansinių institucijų klientams ypač svarbus greitis, paprastumas ir kokybiškas aptarnavimas. Tai, anot S. Ketvirčio, tarsi trys banginiai, ant kurių laikosi visi klientų lūkesčiai.

Elgiamės nebūtinai kaip naudingiau mums

Verslo psichologės L. Rimkutės teigimu, prie bankų prisirišame iš įpročio ir dažnai sprendimus priimame iš inercijos, tačiau taip elgdamiesi, dažnai neišnaudojame mums palankių ir naudingų galimybių.

„Mūsų smegenys linkusios viską daryti kuo paprasčiau – jei gyvenimą galima pasilengvinti, tai taip ir pasielgsime. Kitaip tariant, kam priiminėti sudėtingus sprendimus, jei viską galima daryti savęs per daug neapsikraunant?“, – apie dažniausią pasirinkimą, bet ne būtinai patį naudingiausią kelią kalba L. Rimkutė. 

Finansuose pokyčiai būtini

S. Ketvirtis priduria, kad, žvelgiant iš finansų planavimo pusės, pokyčiai būtini, nes tik ieškodami alternatyvų, klientai gali gauti vertę. Pavyzdžiui, naudodamasis tik savo pagrindinio banko paslaugomis, gyventojas dažnai nesusimąsto, kad yra galimybės gauti geresnių ir jam palankesnių sąlygų.

„Įsivaizduokite, kad daugelį metų savo pinigus terminuotojo indėlio forma laikote viename banke su nulinėmis ar minimaliomis palūkanomis. Tęsdami sutartį metai iš metų ir nesidomėdami alternatyviais pasiūlymais galite prarasti galimybę savo santaupas įdarbinti ypač geromis sąlygomis ir dar iš to uždirbti“, – sako gyventojams terminuotuosius indėlius konkurencingomis palūkanomis pasiūliusio „General Financing banko“ atstovas.

Pasak S. Ketvirčio, „General Financing bankas“ klientams teikia ne tik aukščiausios kokybės paslaugas, lanksčiai prisitaiko prie poreikių, bet ir mezga nuolatinį dialogą, reguliariai teiraujasi, ar banko paslaugos tenkina. Taip pat, suteikia visas galimybes bendrauti – internetu, telefonu, fiziškai net 18 banko skyrių. Tarp banko ir kliento palaikomas glaudus ryšys.

„Siekdamas paskatinti klientus ieškoti kitų sprendimų, bankas privalo įsiklausyti į visus klientų poreikius, užtikrinti plačią veiklos geografiją, pasirūpinti profesionalia komanda bei siekti, kad tarp banko ir kliento būtų kuriamas betarpiškas ryšys. Tai esminiai klientų lojalumą lemiantys  kriterijai, kuriuos proaktyviai diegėme iki tapimo banku ir į kuriuos koncentruosimės ateityje“, – sako S. Ketvirtis.

[infogram id="ee13eb51-933a-41c2-a01a-664c2b61d018" prefix="5YG" format="interactive" title="TR:GF2"]

Apie „General Financing banką“:

„General Financing bankas” (anksčiau finansų bendrovė „General Financing”) finansų sektoriuje veikia jau 14 metų. Banko paskolų portfelis šiuo metu siekia beveik 71 mln. eurų. Lietuvoje bankas turi 18 klientų aptarnavimo skyrių. Banko paslaugomis 2019 m. pasinaudojo 25 000 klientų.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuviai minties vasarą atostogauti užsienyje neatsisako – tai ketina daryti kas penktas Verslo tribūna

Prie kelionių užsienyje vasarą įpratusių lietuvių planus šiemet sujaukė koronavirusas. Nepaisant to, vienas...

Psichoterapeutas O. Lapinas siūlo sužinoti savo finansinį charakterį: mūsų įpročiai pasako viską Verslo tribūna

Vieni pinigus mėgsta taupyti, kitiems – didžiausias malonumas juos leisti, treti linkę investuoti, o...

Kredito istoriją lengviau sugadinti nei pataisyti Verslo tribūna 3

Asmeninę kredito istoriją sugadinti lengviau nei pataisyti, pabrėžia finansų ekspertai. Iš pirmo žvilgsnio...

„Greitieji“ kreditai nugrimzdo į istoriją, šiandien – tik atsakingas skolinimasis Verslo tribūna 1

Pagundų būna visokių: įsigyti naujesnį telefoną, pažangesnį buities prietaisą, o ką jau kalbėti apie akyse...

Pinigai turi augti Verslo tribūna

Kalbai pasisukus apie pinigus ir taupymą, daugeliui viskas atrodo labai sudėtinga. Ir kur neatrodys, finansų...

Per penkmetį banko nekeitė 8 iš 10 lietuvių: kas priverstų imtis pokyčių? Verslo tribūna 5

Lietuviai ypač lojalūs savo finansinei institucijai – pastaraisiais metais savo banko nekeitė net 86 proc.

Indėlio ABC pagal „General Financing banką“: žinių apie lėšų laikymą niekada nebus per daug Verslo tribūna

Indėliai banke turbūt vienas žinomiausių lėšų, kurias norima turėti likvidžia forma, laikymo būdų. Nors tai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus