Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-03 05:45
2025-09-01 10:05
RĖMIMAS
2025-09-01 09:54
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Visiškai pritariu Dubnikovui, neatsikratoma pas mus tarybinių laikų mentaliteto, kad valstybė (tiksliau, centrinė valdžia, mokesčių mokėtojų pinigais) turi visur dalyvauti, visus gelbėti ir yra už viską atsakinga. Nė kiek neabejoju, kad verslas sugebėtų suteikti paskolas panašiomis sąlygomis daugeliui nurodytų įmonių (tai ir vyksta rinkoje bet kokiu atveju), todėl čia yra tiesioginė valstybės konkurencija su verslu. Baltcapai turi tiesioginį interesų konfliktą su savo "fondų fondo" protegavimu, todėl jų vertinimai turėtų būti priimami "with a grain of salt".
panašiomis sąlygomis daugeliui nurodytų įmonių ;-) tai teikite, o kas neleidžia?
spėju, kad VIVA neprisiima jokios finansinės rizikos, visa rizika - VPF ty mokesčių mokėtojams... Taigi, jokių šansų bet kam kitam sukonkuruoti su nemokamais ir 'niekieno' pinigais. Teisus Dubnikovas.
Matyt konkrečiais atvejais valstybinio (pigaus) kapitalo kaina yra mažesnė, o rizikos (socializuotos, nes sprendimų priėmėjams neskauda), apetitas - didesnis, nei privataus verslo, kad lemia dirbtinio kvėpavimo aparatų statymą įmonėms, kurios tiesiog turėtų bankrutuoti. Kodėl mokesčių mokėtojai turėtų pigiai prisiimti tokią riziką, kurios nenori privatus verslas?
nepykite, bet klausimu į klausimą - o kodėl mokesčių mokėtojai sušėrė 2 mlrd.€ subsidijų per metus LT verslams kovido laikotarpiu? o brangus privatus kapitalas ne? Atsakymas matyt paprastas, tik tikintys šv.rinkos efektyvumu gali nesuprast.
baikit, kokią finansinę riziką prisiima finansų tarpininkas? jokios, ji visa investuotojų ;-) tai jei nustosite spėlioti ir pasidomėsite, pamatysite, pusė kapitalo valstybės, pusė iš obligacijų rinkoje. Taip kad privatūs investuotojai verkia kartu su jumis, stovėdami prie jų eilėje ;-))) (Paklausa septynis kartus viršijo pasiūlą) https://www.lrt.lt/naujienos/verslas/4/1550685/pagalbos-verslui-fondo-investuotoja-isleido-20-mln-euru-vertes-obligacijas
Jei nebandyti redukuoti klausimo į dvejetainę sistemą (laisva rinka-komunizmas), o galvoti apie spektrą tarp vieno ir kito ir atskiras sritis, kuriose sprendimai galėtų būti skirtingose šio spektro taškuose, tada atsakymai į tai, kokie sprendimai yra teisingi, o kokie ne, matyt, nebebūtų tokie akivaizdūs, ar ne? Tai iliustruojantys atsitiktiniai pavyzdžiai: Lehman brothers ir co. gelbėjimas mokesčių mokėtojų pinigais - teisingas sprendimas, ar ne? Arba, arčiau Lietuvos - mažesnis PVM centriniam šildymui - gerai, ar ne? Daug galima prirankioti "kvestionuotinų" praktinių pavyzdžių, kur ("galimai") buvo perlenkta tiek į vieną, tiek į kitą pusę (natūralių monopolijų privatizavimas - pavyzdys į kitą pusę). Todėl man mano keliami klausimai atrodo adekvatūs. Grįžtant prie temos, nepykit, bet man sudėtinga suprasti, kodėl, pvz. batų retail'u užsiimanti įmonė (Danbalt) turėtų būti gelbėjama mokesčių mokėtojų pinigais, prisiimant padidintą riziką be adekvataus (rinkos supratimu) atlygio.
trumpai imho, Lehman - too big to fail atvejis, UK vyriausybė 2007-2008 supirkusi mažesnius ir 2 sistemiškai svarbius bankus iš jų uždirbo -23 mlrd.GBP nuostolio, bet tikėtina išvengė daug blogesnių pasekmių ekonomikai jei jie būtų atsidūrę po vandeniu; bet tokiems jau sukurti kiti mechanizmai. PVM lengvata šildymui yra anachronizmas, atpigus šildymui tiesiog reikėjo įvesti, o ne politikuoti ir atiduoti atsilaisvinusias lėšas vartojimui (prekybai). Į temą, nesu tikras, ar veiklos sritis turėtų būti kriterijus, na nebent lošimai ir alkoholis nekaip atrodytų, o Danbalt - kiek matosi, normalūs rodikliai iki pandemijos, bet 2020 nuostoliai kritus apyvartai, ir greičiausiai problemos su apyvartiniu, 172 darbuotojai.
Tai, dar kartą, kodėl valstybė turėjo finansuoti tokius verslus, kaip Danijos parduotuvės ar citybee? Irgi too big to fail?
sakyčiau, too medium to fail - jei pasiskaityti specialiuosius įpareigojimus "Vidutinių ir didelių įmonių likvidumo palaikymas, įgyvendinant skatinamąją finansinę priemonę „Pagalbos verslui fondas“. Leisti skęsti kai valstybei trūksta lėšų, kreditorius statant į dažniausiai beviltišką eilę, darbuotojus į biržą (2009 scenarijus) - ok, nebuvo kur dėtis, buvom nepasiruošę. Bet manau pasimokėm, kad apysveikių verslų bankrotų dėl likvidumo pasekmės skaudžios ir tempiasi dešimtmetį. Todėl kai dabar valstybė skolinasi neigiamom palūkanom, ir turi gerokai daugiau kompetencijos vadyboje, o skolinantis rinkoje sąlygos be užstato vis dar žvėriškai nepalankios net su kokia Invega garantija, net tiems kam reikia penkiaženklės sumos 1-3 metams (čia reikia gerokai daugiau), šiek tiek daugiau statizmo pereinamuoju laikotarpiu nepakenks.
Tai gal geriau darbuotojus paremt ismokom, o ne imone ? O darbuotojai nuspres, kur tuos pinigus, dotaciju pavidalu, isleist. Kam kazkokias salyginai nereiksmingas imone gelbet ? Tegul islieka stipriausi.
Taip gelbejom, taip gelbejom vargses imones, kad 3x Porsche Vilniaus centre padaugejo per pandemija. Keista, vienok...
Tikrai "apysveikis" verslas Lietuvoje be problemų gali pasiskolinti rinkoje, ypač dabartiniais prispausdintų eurų laikais. Bankroto institutas pasaulyje sugalvotas ne be reikalo, o tokios priemonės, kaip ši, pasiekia tik tiek, kad sumažina verslo riziką / atpigina finansines sąnaudas investuotojams platesnės visuomenės sąskaita. Tai absoliučiai neadekvatus valstybės lėšų - net ir už neigiamas palūkanas - panaudojimas.
na, generalizuotais užkeikimais apie stebuklingą bankrotų poveikį mes netikim, kol turtas neviršija įsipareigojimų ;-) "Tikrai" gali be problemų, kol nepabandai. O tada prispausdintų eurų laikais išlenda komiteto "ne", užstatas, arba *niolika proc. metinių, ir asmeninė garantija turtu, realiai - drūčiau nei prieš 20 metų. Čia mažiukams, o didesniems su 0,5 mln.€ nuostoliu nelabai galiu komentuoti.
Tai žinoma, kad tokiu atveju kraštiniais turėtų tapti mokesčių mokėtojai ir prisiimti visą riziką be turto įkeitimo, asmeninių laidavimų ar kt. priemonių, už tai gaudami 6-8% metinės grąžos ir išgelbėdami visuomenę nuo to, kad gali tekti pirkti batus kitokio pavadinimo parduotuvėje...
Palyginimui dar labai reikėtų informacijos, kiek per 2021 m. investavo kiti LT veikiantys skolos ir rizikos kapitalo fondai
"„Enerstenos“ atveju nieko košmariško nėra. Tiesiog reikia suprasti, kad klaidų padarė, ir išmokti tas pamokas“, – samprotavo „BaltCap“ partneris." Na taip, 6 MEUR klaida - nieko tokio, kai ne iš savų pinigų tas "klaidas" darai :) Šis atvejis turėtų būti ištirtas ir viešai išpublikuotas, nes tarp tokio dydžio paramos skyrimo ir įmonės bankroto, per mažas laiko tarpas...
... ir patikrinti ar po ,,klaidos" staiga kažkas asmeniškai neptaturtėjo ...
Valstybinis kapitalizmas - kas cia dabar per oksimoronas ? :))) Primena dabartinę Rusiją. Valstybė turi valdyt tik STRATEGINES įmones.
Patirtis parodė, kad paramą reikia dalint ne nuo virsaus, o nuo apačios (fizinio asmens). Fizinis asmuo pats nuspręs, kur tuos pinigus išleist. Bet, matomai, nelabai kažkam tas naudinga. Juk net monopolijos pradziamoksliai sako, kad lengviau susitart su vienu, nei su dageliu.
Kadangi mano prakaitu uždirbtus ir mokesčiu pavidalu nureketuotus eurus mano nerinkti biurokratai investuoja į mano konkurentų plytas, o likusius prabaliavoja, todėl asmeniškai renkuosi per mergelių salas nukreipti savo eurus investicijai į vilą bahamuose su dideliu baru...