BTA vadovas: pandemija parodė, ar frazė „darbuotojas svarbiausias“ reali

Sakyčiau, net priešingai – motyvacinės priemonės gavo pagrindinį vaidmenį. Pandemija parodė, kokia reali yra frazė „darbuotojas svarbiausias“.
Pasaulyje atlikti tyrimai rodo, kad tiek nuotolinis darbas, tiek nežinia dėl ateities, tiek bendravimo apribojimai daugeliui sukėlė ir fizinį ir emocinį nuovargį, padaugėjo perdegimo atvejų, sumažėjo produktyvumas. Kad tai kompensuotų, darbdaviai skyrė daugiau dėmesio savo darbuotojų motyvavimui. Juk darbuotojai dirba taip, kaip jaučiasi, o įmonė veikia, kaip dirba jos darbuotojai.
Statistiniai duomenys rodo, kad išaugo papildomo darbuotojų sveikatos draudimo apimtys. Kokios priežastys tai lėmė?Pandemija paskatino daugiau žmonių atsigręžti į savo sveikatą ir persvarstyti poreikius. Taip pat ir sveikatos draudimą. Tai nėra kokia nors neįprasta reakcija, esame tai matę ir anksčiau. Pavyzdžiui, po 2003-ųjų SARS epidemijos Azijoje buvo pastebėtas draudimo nuo kritinių ligų šuolis. Šiuo metu stebima panaši reakcija į koronavirusą, tą rodo ir artimiausių metų draudimo sektoriaus prognozės.
Darbuotojų sveikatos draudimas tampa viena iš pagrindinių motyvacinių naudų, ypač pandemijos kontekste. Ir anksčiau jis kaip papildoma nauda jau figūravo įmonių ir organizacijų darbo skelbimuose, tačiau pastaruoju metu šioje srityje matome stiprų virsmą. Vis daugiau verslų nori darbuotojų sveikatos draudimą įtraukti į motyvacinių naudų krepšelį. Pernai darbuotojų sveikatos draudimo rinkoje augome beveik 19 proc..
Darbdaviai sveikatos draudimą mato kaip veiksmingą motyvacinę priemonę. O koks pačių darbuotojų požiūris į jį?Leiskime kalbėti skaičiams. 2020 m. pabaigoje atlikome 22-55 m. amžiaus respondentų iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio apklausą. Ja siekėme išsiaiškinti, kokių motyvacinių priemonių iš darbdavių sulaukia darbuotojai ir kokių sulaukti norėtų.
Tyrimo dalyviai dažniausiai įvardijo turintys galimybę dirbti lanksčiu grafiku (30 proc.) ir sveikatos draudimą (30 proc.). 31 proc. nurodė, kad sveikatos draudimo neturi, bet norėtų turėti. Šią motyvacinę priemonę pagal geidžiamumą aplenkė tik papildomi laisvadieniai su 34 proc. respondentų balsų.
Akivaizdu, sveikatos draudimas ir turimas, ir jo norima. Vadinasi, darbdaviai atrado priemonę, kuri darbuotojų yra labai vertinama ir juos veiksmingai motyvuoja. Ši priemonė ypač populiari tarp tarptautinio kapitalo, finansų ir IT sektoriaus įmonių, vis dažniau ją renkasi ir gamybos ir viešojo sektoriaus įmonės.
Kokių veiksmų jūsų bendrovė pandemijos metu ėmėsi komandos stiprinimo bei darbuotojų motyvavimo srityje?Mūsų pareiga yra rūpintis ne tik verslo rezultatais, bet ir emocine darbuotojų sveikata. Karantino metu atliktas kasmetinis BTA klimato tyrimas parodė, kad darbuotojų įsitraukimas per pandemiją ne sumažėjo, bet išaugo. Tačiau kartu išaugo darbo krūviai bei darbe patiriamas stresas – natūralu, kad sudėtingas laikotarpis atneša daugiau įtampos.
Dėl to daug dėmesio skiriame streso valdymui. Organizavome internetinį seminarą su dr. Eugenijumi Laurinaičiu, įgyvendindami tęstinį socialinės atsakomybės projektą „Be streso“ nuolat dalinamės su darbuotojais specialistų patarimais, kaip įveikti stresą, siūlome jogos mankštas. Be abejo, savo darbuotojus esame apdraudę papildomu sveikatos draudimu, kurį jie gali panaudoti ir emocinei savijautai gerinti.
Karantino metu daugiau dėmesio skiriame neformaliam kolegų bendravimui: virtualiems visos įmonės ir atskirų komandų renginiams, pramoginėms veikloms, tokioms kaip maisto gaminimo vakarėliai, protmūšiai ar žingsnių iššūkiai. Skatinome skyrių komandas organizuoti nuotolinius komandos formavimo renginius.
Šios priemonės neįprastomis darbo sąlygomis padeda palaikyti komandinę dvasią, kuri daugeliui mūsų yra svarbi varomoji jėga. Kaip parodė jau minėta Lietuvos didmiesčių darbuotojų apklausa, komanda ir pripažinimas yra du labiausiai pasitenkinimą darbu lemiantys veiksniai. Tad pandemija, atskyrusi mus fiziniais barjerais, dar labiau išryškino komandinio bendravimo ir bendradarbiavimo svarbą.