Karaliaučiaus SkGD terminalas atplaukė
Laivas yra kone identiškas klaipėdiškiui „Independence“: 170.000 kub. m SkGD talpos, galintis išdujinti 13,2 mln. kub. m gamtinių dujų per parą („Independence“ – apie 10,2 mln. kub. m per parą), plūduriuojantis terminalas buvo pastatytas Pietų Korėjos „Hyundai Heavy Industries“ laivų statykloje Ulsane. „Gazprom“ užsakymu statytas laivas kainavo 295 mln. USD.
„Maršalas Vasilevskis“ prisišvartavo jūrinėje išdujinimo stotyje, šiauriau Kulikovo uosto (oficialiai – Kaliningrado uosto teritorijoje). Su to paties pavadinimo kaimu jį jungia 3,5 km ilgio povandeninis dujotiekis. Čia jis atvyko jau su dujų kroviniu, į terminalą pakrautu Singapūre.
„Hyundai“ laivą į vandenį nuleido šių metų sausį, o pirkėjui – „Gazprom“ – jis buvo perduotas spalio 31 d. Pristatymo data buvo nukelta, nes bandymų metu vienas iš šešių „Mitsubishi“ pagamintų išdujinimo boilerių sprogo, padarydamas žalos ir kitai laivo įrangai.
„Reuters“ duomenimis, daugiau į terminalą pristatomų krovinių nėra suplanuota. Dujų tiekimas į terminalą turėtų būti užtikrinamas iš „Novatek“ ir „Gazprom“ statomos dujų skystinimo stoties Portovaja uoste prie Sankt Peterburgo, kurios paleidimas planuojamas 2019 m.
Visgi, šiuo metu dujų tiekimas iš Lietuvos nėra sutrikęs, o „Gazprom“ sutartyje su „Amber Grid“ numatyta „perduok arba mokėk“ sąlyga. Tad, neįvardijamų „Reuters“ šaltinių teigimu, Karaliaučių aprūpinti rusiškomis dujomis dujotiekiu yra pigiau.
„Platts“ analitikai tikisi, kad terminalas bus parengtas ateinančių metų sausį.
Tai yra pirmasis Rusijos FSRU tipo SkGD importo terminalas. Oficialiai skelbiama, kad jis yra skirtas užtikrinti dujų tiekimą į Karaliaučiaus sritį tuo atveju, jei tiekimas sutriktų dujotiekiu per Lietuvą. Tai jis atliks drauge su Karaliaučiaus požemine dujų saugykla.