Blockchain rinkoje įsitvirtinusi Ada Jonušė: „Tikiuosi, kad Web 3.0 projektuose bus daugiau moterų“

Reklama publikuota: 2022-05-23
„Blockchain Centre“ operacijų vadovė Ada Jonušė.
svg svg
„Blockchain Centre“ operacijų vadovė Ada Jonušė.

Pastarąjį pusmetį įspūdingą veiklos spurtą demonstruojantis „Blockchain centre“ jau sudarė kontaktų daugiau nei už 11 milijonų eurų. Centras ne tik pats aktyviai veikia įgyvendinant naujus Web 3.0 projektus, bet ir stebi jų dinamiką Lietuvoje ir Baltijos šalyse.

Blockhain profesionalus, investuotojus ir kūrėjus sutelkusios organizacijos ekspertai įsitikinę, kad drąsesnis požiūris į reguliacines galimybes startuoliams Lietuvai atvertų daugiau galimybių. 

Apie tai, ko Lietuva galėtų imtis ir sulaukti didesnės sėkmės, kodėl moterų misija technologijų projektuose ypač svarbi, ko reikia norint įsilieti į Web 3.0 projektus, kalbamės su „Blockchain Centre“ operacijų vadove Ada Jonuše. 

Startuolių bendruomenėje labiausiai esate žinoma kaip Lympo programėlės viena iš įkūrėjų, o nuo praėjusių metų vasaros užimate ir „Blockchain Centre“ Operacijų vadovės pareigas. Kaip prasidėjo jūsų kelionė į Web 3.0 pasaulį? 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Mano kelionė prasidėjo 2017 m. vasarą, kai buvo pirmoji žetonų platinimo (ICO) banga. Tuo metu, beje, ir nemažai lietuviškų projektų prisitraukė daug lėšų iš palaikytojų bendruomenės, staiga daug žmonių pradėjo mokytis, kas yra blockchain ir ką galima įgyvendinti su šia technologija. Man pats įdomiausias aspektas buvo ir iki šiol yra interneto decentralizacija, t. y. Web3 – naujos kartos internetas. Tokia idėja paremtas ir pirmasis „Lympo“ kompanijos produktas – programėlė, skatinanti žmones sveikai gyventi ir, surinkus tam tikrą duomenų kiekį, tiesiogiai dalintis šiais duomenimis su duomenų pirkėjais. Taip mes planavome įgalinti duomenų kūrėjus, t. y. visus sveikatingumo programėlių ir prietaisų naudotojus. 

Prieš beveik pusantrų metų „Lympo“ kompaniją pardavėme blockchain technologijų gigantei, 5 milijardų dolerių vertinamai Honkongo kompanijai „Animoca Brands“. Nuo tada „Lympo“ fokusuojasi į naują kryptį – GameFi, t. y. produktus, esančius tarp finansų ir žaidimų pasaulių. Toliau išliekame susiję su sportu ir dirbame su žymiais atletais visame pasaulyje, jų vardais ir kita intelektine nuosavybe yra paremti mūsų produktai. Pavyzdžiui, dirbame su geriausiu šachmatų žaidėju pasaulyje Magnus Carlsen ir kuriame blockchain technologija paremtą šachmatų žaidimą. 

Per šiuos metus sukaupiau daug patirties, išgyvenau daugybę įvairių situacijų, kartu su komanda išbandėme daug naujų blockchain technologijų. Norisi šia patirtimi pasidalinti ir padėti naujiems projektams ir kompanijoms įžengti į Web 3.0 erdvę. Todėl buvo įdomu prisidėti prie „Blockchain Centre“ veiklos. 

Lietuva yra viena iš FinTech industrijos lyderių pasaulyje, kaip manote, ko turėtume imtis valstybiniu ir verslo lygiu, kad Lietuva taptų patrauklia rinka vystyti blockchain projektus? 

Blockchain pasaulis yra labai tarptautinis, kompanijose dažniausiai dirba įvairių tautybių žmonės, dažnai ir gyvenantys įvairiose pasaulio šalyse, tačiau galiausiai kompanijas norima steigti ten, kur yra aiškus ir pažangus reguliavimas. Patys 2018-ais metais pasirinkome savo kompaniją kurti Estijoje, nes pagal tuometinį reguliavimą ten buvo viskas aišku norintiems sėkmingai įgyvendinti projektą, o Lietuvoje tuo tarpu klausimų buvo daugiau nei atsakymų. Tikiuosi, kad nuo to laiko mūsų šalyje daug kas pasikeitė. Nesu reguliavimo Lietuvoje ekspertė, bet žinau, kad jau yra pažangių finansinių institucijų ir bankų, kurie priima blockchain srityje dirbančius klientus – tai yra didžiulis privalumas. 

Šiuo metu viena iš įdomiausių blockchain sričių yra DAO (decentralized autonomous organisation – decentralizuota autonominė organizacija). Tai yra būdas burti žmones ir valdyti kompaniją nauju organizaciniu principu. Pavyzdžiui JAV, DAO žetonai (tokens) prilyginami vertybiniams popieriams ir jiems taikomas atitinkamas reguliavimas, kuris stabdo įmonių norą kurtis šioje šalyje. Sprendimus priimti įgalinantys žetonai nebūtinai turi visus vertybinių popierių požymius ir čia reikia palankesnio reguliavimo iš technologiją gerai suprantančių institucijų. Jei Lietuvoje galėtume pasiūlyti DAO kūrėjams saugią erdvę vystyti savo projektus  – daug kam tai būtų labai įdomu. 

Prieš keletą dienų „Instagram“ paskelbė, kad nedidelei influencerių grupei JAV leis naudoti NFT (angl. Non fungible token) savo paskyrose. „Starbucks“ planuoja išleisti savo NFT, o vis daugiau didelių prekinių ženklų priima atsiskaitymus kriptovaliutomis, kuriasi metavisatose. Kaip manote, ar per artimiausius keletą metų matysime panašių projektų Lietuvoje? Ar „Blockchain Centre“ galėtų padėti tradicinėms įmonėms įsilieti į Web 3.0 pasaulį? 

Į Lietuvą daug naujovių ateina šiek tiek vėliau. Dauguma „Blockchain Centre“ klientų nėra ir nebus iš Lietuvos. Kartais gauname ir vietinių užklausų, pavyzdžiui iš organizacijų, susijusių su sportu. Kadangi NFT galima išradingai pritaikyti pramogų, mados ar žaidimų sektoriuose, labai Įdomu stebėti, kuriose srityse ši technologija bus panaudota pirmiausiai. Jei matysime kad ir vieną labai sėkmingą projektą, tuomet gali atsirasti daug norinčių tai išbandyti. 

Dar 2018 metais esate gavusi metų Lietuvos technologijų lyderės apdovanojimą, per įvairias iniciatyvas padedate moterims įsitvirtinti tradiciškai ir stereotipiškai vyriškame technologijų pasaulyje. Ar blockchain ir Web 3.0 erdvė skiriasi nuo tradicinės tech erdvės? O gal joje moterų lyderystė ryškesnė? 

Šiuo metu erdvė yra labai dominuojama vyrų. Tačiau Web 3.0 pritaikymas kur kas platesnis nei pirmoje blokų grandinės bangoje, kuomet daugiausia buvo kuriami finansų infrastruktūrai aktualūs produktai. Dabar įsitraukia ir popkultūra, mada, žaidimai, menas. Pavyzdžiui, mačiau atvejį, kai blokų grandine paremtame žaidime moterys žaidėjos sukūrė sau naujus avatarus. Tradiciškai moterys žaidimuose vaizduojamos labai seksistiškai ir tai atgraso norinčias prisijungti, tačiau naujos kartos produktai duoda kur kas daugiau laisvės veikti. 

Man asmeniškai yra svarbu, kad į Web 3.0 prisijungtų kuo daugiau moterų. Jei norime interneto revoliucijos, negalime tikėtis sukurti masiškai naudojamus produktus, kuomet kūrybos procese dirbs tik viena visuomenės dalis su savo pasaulio matymu. Jau seniai yra įrodyta, kad įvairiapusiškos komandos geriau dirba nei homogeniškos. Web 3.0 apima labai daug produktų, todėl tikiuosi, kad daugiau moterų pamatys šį potencialą ir įsitrauks. Tai seniai nebėra moksliukų programuotojų niša. 

Ką tuomet patartumėte moterims, norinčioms pradėti karjerą Web 3.0 erdvėje? 

Mokytis, domėtis ir bandyti.  Negalvoti,, kad „Tai ne man“, o iš tikrųjų pabandyti suprasti, kaip veikia blokų grandinės technologija, kokie produktai šiuo metu yra kuriami, kam jie įdomūs ir kodėl. Nėra ko slėpti, „Blockchain Centre“ taip pat ieškome talentingų darbuotojų ir čia svarbu ne lyties, o motyvacijos klausimas. Norinčioms pradėti karjerą Web 3.0 nereikia nei techninio išsilavinimo, nei kažkokių specialių sunkiai gaunamų žinių. Internete gausu video ir rašytinės medžiagos, taip pat draugiška bendruomenė renkasi įvairiuose „Discord“, „Telegram“, „Reddit“ kanaluose. Žmonės nori padėti naujokams, nes supranta, kad kuo labiau augs ši sritis, tuo daugiau iš to laimės visi. 

Vilniuje įsikūręs ir tarptautiniu mastu veikiantis „Blockchain Centre“ padeda į blockchain ir Web 3.0 rinką norinčioms įsilieti įmonėms. Organizacija konsultuoja verslą dėl technologijų taikymo kasdieniuose procesuose, investuoja į naujus Web 3.0 projektus, įgyvendina akseleravimo programas, taip pat kuria Web 3.0 paremtus sprendimus. Čia veikia platus tarptautinis bendradarbiavimo tinklas, o pagrindinis „Blockchain Centre“ partneris – pasaulinė Honkonge įsikūrusi žaidimų bendrovė „Animoca brands“. 

Daugiau informacijos apie „Blockchain Centre“ ir karjeros Web 3.0 galimybes – https://blockchaincentre.io/ bei Linkedin - https://www.linkedin.com/company/blockchaincentre/.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Blockchain rinkoje įsitvirtinusi Ada Jonušė: „Tikiuosi, kad Web 3.0 projektuose bus daugiau moterų“ Verslo tribūna

Pastarąjį pusmetį įspūdingą veiklos spurtą demonstruojantis „Blockchain centre“ jau sudarė kontaktų daugiau...

Blockchain Centre
2022.05.23
Tadas Maurukas: Blockchain centro kontraktų vertė per 7 mėnesius viršijo 11 milijonų dolerių Verslo tribūna

Vilniuje įkurtas „Blockchain centras“ visai neseniai paskelbė apie atnaujintą veiklą, pokyčius vadovybėje ir...

Blockchain Centre
2022.05.16
“Blockchain Centre”: 4000 EUR per mėnesį - tik pradžia Verslo tribūna 1

Pasaulinės tendencijos rodo, kad interneto ateitimi laikomas Web 3.0 pirmiausia susiduria su darbuotojų...

Blockchain Centre
2022.05.11
Gintautas Nekrošius: „Nuojautos, kad WEB 3.0 netrukus bus kažkas tokio – pagrįstos“ Verslo tribūna

Vilniuje įkurto ir pasaulyje aktyviai veikiančio „Blockchain centre“ strategijos vadovas Gintautas Nekrošius...

Blockchain Centre
2022.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku