Prieš patekdamos į rinką, „DS Smith“ pakuotės pereina žiedinio dizaino vertinimo barjerą

Reklama publikuota: 2021-11-30
svg svg

2020 m. rugsėjį su ambicinga tvarumo strategija „Šiandien ir rytoj“ (angl. Now and Next) žengusi tvarių pakuotės sprendimų tiekimo lyderė Baltijos šalyse „DS Smith Packaging Lithuania“ užsibrėžė įvykdyti ženklų pokytį žiedinės ekonomikos srityje. Bendrovės tvarumo politikoje didžiausias dėmesys skirtas tvaresnių pakuočių sprendimams, į kurių paieškas įtraukiami ir klientai. Savo kelią tvarumo link bendrovė šiemet paženklino žiedinio dizaino vertinimo sistemos, leidžiančios išanalizuoti pakuotės tvarumą, sukūrimu.

Savo 2020-aisiais pristatyta tvarumo strategija „Šiandien ir rytoj“ (angl. Now and Next), „DS Smith“ įsipareigojo iki 2025 m. parduotuvių lentynose pakeisti 1 mlrd. probleminių plastiko pakuočių, iki 2030 m. – optimizuoti kiekvieno plaušelio panaudojimą visoje tiekimo grandinėje, sumažinti anglies dvideginio emisijas gamyboje 30 proc. (atskaitos tašku laikant 2015 m.) bei į žiedinę ekonomiką ir žiedinį gyvenimo būdą įtraukti 5 mln. žmonių. Bendrovė viliasi, kad nuo 2030 m. visos bendrovės gaminamos pakuotės bus 100 proc. perdirbtos arba pakartotinai panaudotos.

„DS Smith“ grupė valdo daugiau nei 230 gamybos taškų visame pasaulyje, todėl suvokia savo vaidmenį, mažinant veiklos poveikį aplinkai. Siekdami sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį, per pastaruosius metus įgyvendinome nemažai iniciatyvų. To rezultatas – Lietuvoje, perėjus prie žaliosios energetikos, šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą sumažinome 1380 t.“, – pažymi įmonės „DS Smith Packaging Lithuania“ vadovė Katarzyna Kala-Kowalska.

Siekiant pokyčio tvarių pakuočių sektoriuje, ne tik klientams, bet ir visai rinkai šiemet bendrovė pristatė pakuotės žiedinio dizaino metriką – pažangią priemonę, leidžiančią įvertinti gaminamų pakuočių „žiediškumą“ ir taip paspartinti tvarius pokyčius rinkoje, ypač maisto pramonėje, mažmeninėje prekyboje ir e. komercijoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tvarumą matuoja aštuonių rodiklių skale

„DS Smith“ novatoriška žiedinio dizaino metrika pakuotės dizaino funkcionalumą matuoja pagal aštuonis rodiklius – tiekimo grandinės optimizavimą, perdirbamumą, perdirbamas medžiagas, pakartotinio panaudojimo galimybes, pilną žaliavų panaudojimą, atsinaujinančius šaltinius, anglies dvideginio pėdsaką ir saugumą planetai. Vertinimui naudojama pilnai automatizuota kompiuterinė programa, kuri, pagal projekto duomenis, įvertina pakuotės tvarumą procentais.

„Procentais išreikštą vertinimo rezultatą patogu palyginti su skirtingų pakuotės sprendimų rezultatais, kito tipo pakuotėmis bei įvertinti pažangą. Tai mums leidžia tobulėti ir didinti savo veiklos tvarumą, o klientams – greičiau pasiekti savo tvarumo tikslus“, – sako K. Kala-Kowalska.

Jos teigimu, pakuočių „žiediškumo“ metrika leidžia objektyviai įvertinti bendrovės pakuočių sprendimų efektyvumą ir pranašumą rinkoje. Kadangi daugiau nei 80 proc. pakuotės poveikio aplinkai padaroma dar jos projektavimo etape, metrika padeda iš karto įvertinti galimus pakuotės trūkumus dar jos kūrimo etape ir ieškoti alternatyvų. Taip maksimaliai sumažinamas atliekų kiekis ir tarša, užtikrinamas ilgesnis produktų ir medžiagų naudojimo laikas bei sumažėja sąnaudų.

Pereinant prie žiedinės ekonomikos, ypatingai svarbus tampa pakuočių perdirbimas, o šio proceso grandinėje privalo dalyvauti visi – nuo pakuočių gamintojų, prekių ženklų savininkų iki vartotojų. Pakuotės poveikis aplinkai turi būti įvertinamas dar jos projektavimo etape, todėl „DS Smith“ subūrė 700 dizainerių ir novatorių komandą, taikančią žiedinio dizaino principus pakuočių kūrimo procese, atsižvelgiant ir į verslo poreikius.

„DS Smith“ komanda naudoja unikalią grupės programinės įrangos platformą, taip užtikrindama, kad klientus pasiektų pažangiausios pakuočių idėjos. Džiugu prisiminti, kad dar neseniai dizaineris iš Lietuvos gamyklos pelnė „tvarios inovacijos“ Rytų Europos regione apdovanojimą, – kalba K. Kala-Kowalska. – Bendrovė taip pat savo „PackRight“ centruose siūlo klientams interaktyvias sesijas, kurių metu kartu nustatomi verslo prioritetai ir peržiūrimi visi pakuotės tiekimo grandinės etapai. Per šias kūrybines sesijas sukuriamas pakuotės konceptas, vėliau sukurta tvari pakuotė testuojama ir pristatoma klientui.“

nuotrauka::1

Plastikinius pirkinių maišelius keičia tvariomis dėžėmis

Šiais metais pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos VšĮ „Gamtos ateitis“ inicijuotas tyrimas parodė, kad 36 proc. Lietuvos gyventojų, įsigydami prekes, atkreipia dėmesį iš pakuotės tvarumą, galimybę ją rūšiuoti ir vėliau perdirbti. Rūšiuoti gyventojus skatina noras prisidėti prie aplinkos tausojimo (75 proc.) ir kovos su klimato kaita (34 proc.). Tačiau nors pirkėjų sąmoningumas auga, pasak tyrimo, net 62 proc. apklausos respondentų retai arba niekada nesidomi pasirinktos pakuotės tvarumu.

Siekdama paskatinti aplinkos tausojimą, „DS Smith Packaging Lithuania“ lapkričio mėnesį paskelbė iniciatyvą „Go Green“ – prekybos centruose pristatė daugkartines, tik iš atsinaujinančių išteklių pagamintas ir 100 proc. perdirbamas dėžes pirkiniams. Skaičiuojama, kad dėžė talpina didesnį prekių kiekį nei įprasti plastikiniai maišeliai ir yra patvaresnė už popierinius maišelius.

„Sėkme visada paženklinamos inovacijos, kuriamos galvojant ne tik apie save, bet ir apie kitus. Stengiamės kurti geresnę ateitį visai visuomenei bei tausoti aplinką, o šių pastangų dėka gimsta geriausi pažangūs tvaraus pakavimo sprendimai. Tad kurkite, bandykite ir galvokite „žaliai“, – linki K. Kala-Kowalska.

Siekiant ženklaus pokyčio tvarių pakuočių segmente, VšĮ „Gamtos ateitis“ iniciatyva pernai įkurtas ir „Ateities pakuotės“ klubas, šiuo metu vienijantis 29 Lietuvos įmonės, tarp jų – gėrimų gamintojus, maisto pramonės, statybinių medžiagų, pakuočių gamybos ir kitų sektorių bendroves. „Ateities pakuotės“ klubo tikslas – skatinti Lietuvos gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes, dalintis gerosiomis praktikomis šioje srityje, įgyvendinti aplinkosaugines iniciatyvas ir Lietuvos visuomenėje ugdyti ekologinį sąmoningumą.

VšĮ „Gamtos ateitis“ – licencijuota, viena didžiausių pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų Lietuvoje, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų tiekiamų į Lietuvos Respublikos vidaus rinką pakuočių atliekų tvarkymą. Organizacijos tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, vystyti tvarią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą, taip pat – įvairiomis priemonėmis vykdyti visuomenės švietimą ir edukaciją, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Prieš patekdamos į rinką, „DS Smith“ pakuotės pereina žiedinio dizaino vertinimo barjerą Verslo tribūna

2020 m. rugsėjį su ambicinga tvarumo strategija „Šiandien ir rytoj“ (angl. Now and Next) žengusi tvarių...

Ateities pakuotė
2021.11.30
Tvariam pokyčiui šiandien kelią kerta ne plastikas, bet sąmoningo vartojimo stoka Verslo tribūna

Rinkoje jau daugiau nei 26 metus veikianti bendrovė „Manjana“ – didžiausia profesionaliomis valymo ir...

Ateities pakuotė
2021.11.29
Ekspertė apie tvarių pakuočių iššūkius Lietuvoje ir ES: kas trukdo skleistis žiedinei ekonomikai? Verslo tribūna

Tvarumas ir žiedinė ekonomika šiandien yra vis dažniau girdimi terminai, tačiau kiek įtakos jie turi mūsų...

Ateities pakuotė
2021.11.24
Tvarūs pokyčiai pakavimo sprendimų segmente – ranka pasiekiami Verslo tribūna

29 metus pakavimo medžiagų sektoriuje Pabaltijyje veikiančios „Somi“ tvarumo ir pakavimo produktų plėtros...

Ateities pakuotė
2021.11.17
„Mantingos“ tvarumo gairėse – be tvarios pakuotės, ir maisto švaistymo problemos sprendimas Verslo tribūna 1

„Mantinga“, daugiau nei 20 metų patirtį duonos, užkandžių bei šaldytų gaminių rinkoje skaičiuojantis šeimos...

Ateities pakuotė
2021.11.15
Tvarių pakuočių tendencijos: kodėl plastikas nebūtinai blogiau, o madingi sprendimai ne visuomet geriausi? Verslo tribūna

Sakoma, kad apie knygą nereikėtų spręsti iš viršelio, bet apie įvairius produktus ir gaminius neretai...

Ateities pakuotė
2021.11.10
Konditerijos ir kepyklų žaliavų tiekėjai turi ambicingų tikslų: su tvaresnėmis pakuotėmis – į švaresnį rytojų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa viena verslo sėkmės sąlygų, o atsakomybė gamtai ir visuomenei – vienu svarbiausių...

Ateities pakuotė
2021.11.08
Grindinio sprendimų įmonė: tvarumas prasideda nuo perteklinių dalykų atsisakymo Verslo tribūna

Tvarumas šiandien yra tarsi kompasas, daugeliui verslų rodantis tolesnės plėtros kryptį. Nuo pastangų šioje...

Ateities pakuotė
2021.11.04
Tvarumo kryptimi: kaip poveikį aplinkai mažina „Lidl“? Verslo tribūna 1

Ekologiniai iššūkiai, su kuriais susiduria žmonija, reikalauja iš esmės permąstyti mūsų santykį su aplinka ir...

Ateities pakuotė
2021.08.31
Tvaresnės pakuotės: kodėl popierius ne visada geriau už plastiką ir kas padeda sumažinti jo kiekį? Verslo tribūna 5

Šiandien, kai tvarumas tampa vis svarbesniu įmonių veiklos kriterijumi, daugiau dėmesio imama skirti produktų...

Ateities pakuotė
2021.08.11
Racionalus plastiko panaudojimas – pirminė strategija, apribojant jo taršą Verslo tribūna

Ne tik kalbėti, bet ir imtis realių sprendimų veiklos tvarumui padidinti šiandien pasiryžta vis daugiau...

Ateities pakuotė
2021.08.02
Vieno bendro tvaraus pakavimo sprendimo nėra, tačiau rasti sau tinkamiausią įmanoma Verslo tribūna

Klimato kaitos krizė – globali problematika, kurią spręsti privalo ne tik aplinkosaugininkai, valstybių...

Ateities pakuotė
2021.07.15
Dilema ieškant pakavimo sprendimo: ar tvariau reiškia brangiau? Verslo tribūna

Sąmoningi vartotojai, rinkdamiesi prekę, šiandien didesnį dėmesį kreipia ne į jos pakuotės dailumą, bet...

Ateities pakuotė
2021.07.07
Tvarumo tendencijos keičia gaminių pakuotes – įmonės ieško lengviau perdirbamų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa esminiu raktažodžiu tiek savo poveikį aplinkai mažinti siekiančioms įmonėms, tiek...

Ateities pakuotė
2021.06.30
Mažiau plastiko, daugiau galimybių perdirbti – kokios pakuotės tinkamiausios vaisiams ir daržovėms? Verslo tribūna

Jau įprasta, kad rinkdamiesi įvairias prekes Lietuvos vartotojai atkreipia dėmesį ne tik į jų kilmės šalį ar...

Ateities pakuotė
2021.06.22
Tvari pakuotė gėrimų industrijoje – misija ne tik įmanoma, bet ir būtina Verslo tribūna

Maisto ir gėrimų pramonėje tvarumas – nebe tik madingas žodis. Sąmoningiems vartotojams iš prekių ženklų vis...

Ateities pakuotė
2021.06.15
Nauja iniciatyva skatins gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes

Pakuočių atliekų tvarkymo organizacija VšĮ „Gamtos ateitis“ pradėjo naują iniciatyvą, kuri skatins Lietuvos...

Pramonė
2021.04.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku