Tvarūs pokyčiai pakavimo sprendimų segmente – ranka pasiekiami

Reklama publikuota: 2021-11-17
svg svg

29 metus pakavimo medžiagų sektoriuje Pabaltijyje veikiančios „Somi“ tvarumo ir pakavimo produktų plėtros vadovas sako, kad ekologija ne visada lygi tvarumui. Vis tik, pasak jo, net ir pakavimo medžiagų segmente, sprendimų, kurie mažina pakuotės poveikį aplinkai, tikrai yra. Plačiau apie tvarumo sampratą ir aktualumą verslui bei pakavimo sprendimų pokyčius kalba tvaraus pakavimo ekspertas Povilas Vaišnoras.

– Europos Sąjungos žiedinės ekonomikos politika užtikrina, kad tvari veikla šiandien taptų vienu iš kiekvieno verslo prioritetų. Net ir jūsų pareigos talpina žodį „Tvarumas“. Kokias tvaraus verslo gaires yra apsibrėžusi įmonė „Somi“?

– Bendrovės „Somi“ veikla visada rėmėsi atsakingo verslo praktika. Įmonėje skaičiuoju jau 8 darbo metus, o šiemet mano pareigos pasipildė ir įmonės parduodamų produktų tvarumo vertinimu bei galimybių skatinti veiklos tvarumą paieška.

nuotrauka::1 right

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šiandien žengiame pirmuosius žingsnius tvarumo link ir tai yra bendrovės prioritetas. Pagrindinės „Somi“ tvarumo gairės – pristatyti klientams tvarius pakavimo sprendimus, skatinti netvarius produktus keisti tvariais ir siekti nulinės CO2 emisijos.

Savo pakavimo sprendimus kuriame ir vertiname remiantis žiedinės ekonomikos ir 3R (angl. Reduce, Recycle, Reuse) principais. Dirbame su didelėmis atsakingomis kompanijomis, kurios taip pat žengia tvarumo keliu ir gamina vis daugiau tvarių pakavimo produktų. Taip pat atliekame vidinį tiekėjų vertinimą.

– Kodėl, Jūsų požiūriu, tvarumas konkurencingam verslui šiandien ypatingai svarbus?

– Tvarumas – plati sąvoka, apimanti ir ūkinę veiklą ir aplinką. Vertinant šiandieninę situaciją rinkoje, tvari veikla padeda verslams išsiskirti, atrasti daugiau veiklos galimybių, formuoti patrauklaus darbdavio įvaizdį ir atsakingo prieš visuomenę ir gamtą verslo veidą. Žinoma, tvari veikla turi būti ne tik deklaracija, bet ir realūs veiksmai, kurie neša apčiuopiamą naudą ne tik verslui, bet ir aplinkiniams.

Tvaresni sprendimai – draugiški ne tik aplinkai, bet ir kišenei

– Ar įmanomas 100 proc. tvarus pakavimo sprendimas, vertinant tai, kad jo ekologiškumas privalo derėti su prekių saugos reikalavimais, būti patogus naudojimui bei logistikai? Jei ne, kokie galimi žingsniai siekti tvaraus pokyčio?

– Transportavimo pakuotė privalo apsaugoti produktą/krovinį nuo galimo sugadinimo ir užtikrinti saugumą jo transportavimo metu, kad nesukeltų pavojaus aplinkiniams. Tai pagrindiniai kriterijai, taikomi transportavimo pakuotei. Šiandien galiu teigti, kad 100 proc. ekologiško sprendimo šiame segmente nėra.

Ekologija ne visada lygi tvarumui, tačiau pakavimo sprendimų, kurie mažina pakuotės poveikį aplinkai, – tikrai yra. Jie ne tik tausoja aplinką, bet ir finansinius, žmogiškuosius resursus. Dalis transportavimo pakuotės jau dabar yra gaminama naudojant antrines (perdirbtas) žaliavas. Mūsų pagrindinė tvarios pakuotės koncepcija – kaip įmanoma mažesnis pakuotės kiekis supakuoti krovinį/gaminį ir homogeniškumas, kad būtų paprasta rūšiuoti susidariusias pakuotės atliekas ir jas perdirbti.

– Nemažai verslų vis dar nesiryžta imtis tvarių pakuočių/pakavimo sprendimų įgyvendinimo, kadangi tai investicijų reikalaujanti standartinių plastikinių pakavimo sprendimų alternatyva. Siekiant paskatinti imtis pokyčių ir edukuoti verslą, VšĮ „Gamtos ateitis“ iniciatyva įsteigtas ir „Ateities pakuotės“ klubas. Ar tikrai tvarūs pakuočių/pakavimo sprendimai gali būti ne tik palankūs aplinkai, bet ir finansiškai naudingi?

– Viskas priklauso nuo įmonės tikslo. Jeigu jis – atsisakyti plastiko ir naudoti pakuotes iš bioplastiko – tada, šiandienos perspektyvomis, kaštai bus didesni. Tačiau, mūsų praktika rodo, kad jeigu norima optimizuoti plastiko sunaudojimą ir sumažinti jo kiekį – kaštai bus mažesni. Atsisakyti plastiko greitai tikrai nepavyks, tačiau sumažinti jo sunaudojimą ir pakavimo kaštus – galima, tik reikia pasirinkti tinkamas pakavimo medžiagas.

– Dauguma vartotojų šiandien vis dar patiki kombinuotų (iš plastiko ir popieriaus gaminamų, tačiau vizualiai tvariai atrodančių) pakuočių tvarumu. Ar tai tiesiog lengvas kelias papirkti pirkėją, ar vis tik šioks toks žingsnis pokyčio link?

– Transportavimo pakuotės rinkoje su tokia pakuote susiduriame tik e. komercijoje. Kombinuotos pakuotės apsunkina ne tik perdirbimo procesus, bet ir patį rūšiavimą. Dėl šios priežasties siūlome rinktis vienalytę, lengvai rūšiuojamą ir perdirbamą pakuotę. Pirminė pakuotė pasiekia galutinį vartotoją, todėl labai svarbu, kad tiek gamintojai, tiek pakavimo medžiagų pardavėjai šiuo atveju skirtų didelį dėmesį tvariai pakuotei, nes galutinis vartotojas ne visada žino, kaip teisingai rūšiuoti pakuotės atliekas, kad jas gražintų perdirbti.

Mūsų teikiama transportavimo pakuotė galutinio vartotojo nepasiekia, ji savo kelionę baigia logistikos, prekių paskirstymo ar parduotuvių sandėliuose. Čia susidaro labai didelis plastiko atliekų kiekis ir jau šiandien „Somi“ turi sprendimą, kaip, nepakenkiant prekės saugumo faktoriui, sumažinti atliekų ir CO2 emisijų kiekį.

nuotrauka::2

Sukūrė tvaraus pakavimo programą

– Kalbate, kad tvari strategija padeda verslams išsiskirti rinkoje. Kokie yra „Somi“ konkurenciniai pranašumai, lemiantys bendrovei aukštą poziciją sektoriuje?

– Pirmiausia noriu pristatyti ir pasidžiaugti mūsų sukurta tvaraus pakavimo programa, skirta transportavimo pakuotėms – „From safe to save“. Jos pagrindinis tikslas – mažinti sunaudojamo plastiko kiekį visuose pakavimo etapuose bei gerinti krovinių saugumą ir stabilumą. Ją sukūrėme pasitelkę savo ir partnerių patirtį transportavimo pakuotės srityje. Vykdydami šią programą, klientams pristatome tvarių pakuočių naujoves, atliekame esamos situacijos vertinimą, parenkame tvarius pakavimo sprendimus ir juos įgyvendiname, organizuojame personalo mokymus ir atliekame tolesnius stebėjimus ir priežiūrą. Automatiniams įrenginiams skirtos pakavimo plėvelės kategorijoje pernai plastiko kiekį sumažinome net 107 t.

Taip pat šiemet rinkai pristatėme ypač ploną – 5,5 mikronų storio, rankiniu būdu vynioti skirtą pakavimo plėvelę. Ši plėvelė – mūsų siekio kurti pažangiausius produktus ir užimti pirmaujančią poziciją rinkoje patvirtinimas. „Somi“ strategija orientuota į inovacijas, jų ne tik ieškome, bet ir kuriame patys.

Taipogi, nuo 2022 m. mokėsime didesnius mokesčius už pakuotės atliekas, tad mūsų sprendimai gali ženkliai prisidėti prie mažesnės mokesčių sumos.

– Tvarumas versle matuojamas keliais esminiais principais: veiklos procesų efektyvumu, optimaliai išnaudojant resursus, minimaliu veiklos poveikiu aplinkai, produktų/pakuočių/pakavimo sprendimų draugiškumu aplinkai ir vartotojui, veiklos skaidrumu, indėliu į visuomenės bei darbuotojų gerovę. Kuris iš išvardintų principų jums aktualiausias?

– Aktualiausias mums tvarios veiklos principas yra veiksmai, kuriais galime daryti didžiausią teigiamą poveikį aplinkai ir svariai prisidėti prie atsakingų ir tvarių verslų. „Somi“ tai daro kurdama ir diegdama draugiškus aplinkai transportavimo pakuotės sprendimus.

– Kokie kiti projektai tvarumo link „Somi“ laukia artimiausioje ateityje?

– Tęsime pradėtus darbus ir vykdysime tvaraus verslo strategiją. Turime pasitvirtinę veiksmų planą, kaip pasiekti ir sudominti klientus, kad jaustų naudą ir kuo daugiau dėmesio skirtų tvariai pakuotei. Esame pasiruošę teikti ataskaitas, kurios deklaruotų, kiek klientas prisideda prie CO2 pėdsako mažinimo naudojant tvarius bendrovės produktus. Taip pat pradedame konsultacijas ir norime žengti žingsnius link įmonės, kuri būtų „neutrali klimatui“ – turėtų nulinį poveikį aplinkai. Tuo pačiu priklausome pakuotės distributorių asociacijai „PackSynergy AG“, kuri yra klimatui neutrali ir padeda kiekvienam savo nariui tuo keliu žengti dar sparčiau.

Pernai įkurtas „Ateities pakuotės“ klubas šiuo metu vienija 17 Lietuvos įmonių, tarp jų – gėrimų gamintojai, maisto pramonės, statybinių medžiagų, pakuočių gamybos ir kitų sektorių bendrovės. „Ateities pakuotės“ klubo tikslas – skatinti Lietuvos gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes, dalintis gerosiomis praktikomis šioje srityje, įgyvendinti aplinkosaugines iniciatyvas ir Lietuvos visuomenėje ugdyti ekologinį sąmoningumą.

VšĮ „Gamtos ateitis“ – licencijuota, viena didžiausių pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų Lietuvoje, koordinuojanti Lietuvos gamintojų ir importuotojų tiekiamų į Lietuvos Respublikos vidaus rinką pakuočių atliekų tvarkymą. Organizacijos tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, vystyti tvarią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą, taip pat – įvairiomis priemonėmis vykdyti visuomenės švietimą ir edukaciją, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Prieš patekdamos į rinką, „DS Smith“ pakuotės pereina žiedinio dizaino vertinimo barjerą Verslo tribūna

2020 m. rugsėjį su ambicinga tvarumo strategija „Šiandien ir rytoj“ (angl. Now and Next) žengusi tvarių...

Ateities pakuotė
2021.11.30
Tvariam pokyčiui šiandien kelią kerta ne plastikas, bet sąmoningo vartojimo stoka Verslo tribūna

Rinkoje jau daugiau nei 26 metus veikianti bendrovė „Manjana“ – didžiausia profesionaliomis valymo ir...

Ateities pakuotė
2021.11.29
Ekspertė apie tvarių pakuočių iššūkius Lietuvoje ir ES: kas trukdo skleistis žiedinei ekonomikai? Verslo tribūna

Tvarumas ir žiedinė ekonomika šiandien yra vis dažniau girdimi terminai, tačiau kiek įtakos jie turi mūsų...

Ateities pakuotė
2021.11.24
Tvarūs pokyčiai pakavimo sprendimų segmente – ranka pasiekiami Verslo tribūna

29 metus pakavimo medžiagų sektoriuje Pabaltijyje veikiančios „Somi“ tvarumo ir pakavimo produktų plėtros...

Ateities pakuotė
2021.11.17
„Mantingos“ tvarumo gairėse – be tvarios pakuotės, ir maisto švaistymo problemos sprendimas Verslo tribūna 1

„Mantinga“, daugiau nei 20 metų patirtį duonos, užkandžių bei šaldytų gaminių rinkoje skaičiuojantis šeimos...

Ateities pakuotė
2021.11.15
Tvarių pakuočių tendencijos: kodėl plastikas nebūtinai blogiau, o madingi sprendimai ne visuomet geriausi? Verslo tribūna

Sakoma, kad apie knygą nereikėtų spręsti iš viršelio, bet apie įvairius produktus ir gaminius neretai...

Ateities pakuotė
2021.11.10
Konditerijos ir kepyklų žaliavų tiekėjai turi ambicingų tikslų: su tvaresnėmis pakuotėmis – į švaresnį rytojų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa viena verslo sėkmės sąlygų, o atsakomybė gamtai ir visuomenei – vienu svarbiausių...

Ateities pakuotė
2021.11.08
Grindinio sprendimų įmonė: tvarumas prasideda nuo perteklinių dalykų atsisakymo Verslo tribūna

Tvarumas šiandien yra tarsi kompasas, daugeliui verslų rodantis tolesnės plėtros kryptį. Nuo pastangų šioje...

Ateities pakuotė
2021.11.04
Tvarumo kryptimi: kaip poveikį aplinkai mažina „Lidl“? Verslo tribūna 1

Ekologiniai iššūkiai, su kuriais susiduria žmonija, reikalauja iš esmės permąstyti mūsų santykį su aplinka ir...

Ateities pakuotė
2021.08.31
Tvaresnės pakuotės: kodėl popierius ne visada geriau už plastiką ir kas padeda sumažinti jo kiekį? Verslo tribūna 5

Šiandien, kai tvarumas tampa vis svarbesniu įmonių veiklos kriterijumi, daugiau dėmesio imama skirti produktų...

Ateities pakuotė
2021.08.11
Racionalus plastiko panaudojimas – pirminė strategija, apribojant jo taršą Verslo tribūna

Ne tik kalbėti, bet ir imtis realių sprendimų veiklos tvarumui padidinti šiandien pasiryžta vis daugiau...

Ateities pakuotė
2021.08.02
Vieno bendro tvaraus pakavimo sprendimo nėra, tačiau rasti sau tinkamiausią įmanoma Verslo tribūna

Klimato kaitos krizė – globali problematika, kurią spręsti privalo ne tik aplinkosaugininkai, valstybių...

Ateities pakuotė
2021.07.15
Dilema ieškant pakavimo sprendimo: ar tvariau reiškia brangiau? Verslo tribūna

Sąmoningi vartotojai, rinkdamiesi prekę, šiandien didesnį dėmesį kreipia ne į jos pakuotės dailumą, bet...

Ateities pakuotė
2021.07.07
Tvarumo tendencijos keičia gaminių pakuotes – įmonės ieško lengviau perdirbamų Verslo tribūna

Tvarumas šiandien tampa esminiu raktažodžiu tiek savo poveikį aplinkai mažinti siekiančioms įmonėms, tiek...

Ateities pakuotė
2021.06.30
Mažiau plastiko, daugiau galimybių perdirbti – kokios pakuotės tinkamiausios vaisiams ir daržovėms? Verslo tribūna

Jau įprasta, kad rinkdamiesi įvairias prekes Lietuvos vartotojai atkreipia dėmesį ne tik į jų kilmės šalį ar...

Ateities pakuotė
2021.06.22
Tvari pakuotė gėrimų industrijoje – misija ne tik įmanoma, bet ir būtina Verslo tribūna

Maisto ir gėrimų pramonėje tvarumas – nebe tik madingas žodis. Sąmoningiems vartotojams iš prekių ženklų vis...

Ateities pakuotė
2021.06.15
Nauja iniciatyva skatins gamintojus ir importuotojus naudoti ekologiškesnes pakuotes

Pakuočių atliekų tvarkymo organizacija VšĮ „Gamtos ateitis“ pradėjo naują iniciatyvą, kuri skatins Lietuvos...

Pramonė
2021.04.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku