2011-03-13 01:01

Lexus CT 200h – tylioji revoliucija

„Premium“ (prabangių) klasės modelių gamintojas „Lexus“ sukūrė savo pirmąjį kompaktinės klasės modelį „CT 200h“, ir dar hibridinį. Automobilis, paženklintas ekologiškumo bei taupumo žyme, kainuos bent 102.860 Lt. Kaina neabejotinai didelė – tiek kainuoja du įprasti kompaktinės klasės modeliai, pavyzdžiui, dvi „Opel Astra“ (jos kaina 49.420 Lt) ar „Renault Megane“ (50.908 Lt). Tad susipažinkime, ką duos ir ką žada už tokią kainą gamintojas.

Naujojo hibridinio modelio atsiradimą japonai vadina „Tyliąja revoliucija“,

turėdami omenyje, kad pagaliau ir prabangių kompaktinių modelių klasėje atsirado hibridinę pavarą turintis automobilis.
Mašinos išvaizda džiugins nusipirkusio vairuotojo akį – ji turi savitų, originalių detalių, atrodo moderniai. Konstruktoriai būtinai pabrėžia, kad kėbulo oro pasipriešinimo koeficientas tik 0,28, o tai dar viena galimybė taupyti degalus.

„CT 200h“ jėgainė visiškai analogiška „Toyota Prius“ sistemai „Hybrid Synergy Drive“. Tai yra ją sudaro 1,8 l, benzininis variklis ir 60 kW elektros agregatas, kurių bendra galia – 136 AG. Tokia galia išskirtinės dinamikos

nesukuria – mašina iki 100 km/h įsibėgėja per 10,3 s, maksimalus greitis – tik 180 km.

Mašinos salono centrinėje konsolėje įrengtas hibridinės pavaros ir informacinio bloko valdymo centras. Galima nustatyti tris režimus: standartinį „Normal“, ekonomiškąjį „Eco“ ir sportišką „Sport“. Važiuojant lėčiau kaip 50 km/h greičiu, galima naudoti tik elektros variklį (užsidega lemputė EV).

Bagažinės dydis – kaip įprasto kompaktinės klasės modelio: 375 l („Toyota Auris“ – tik 355 l), nulenkus sėdynes – 985 l.

Kaip ir priklauso „Premium“ grupės modeliui, „CT 200h“ turi labai daug saugą ir patogumą didinančios įrangos. Tai 8 saugos oro pagalvės, prevencinė susidūrimų su priešais važiuojančiu automobiliu sistema „Pre-Crash safety“, šviesos diodų (LED) dienos žibintai, informacinė sistema su kietu atminties diskeliu, navigacija, galinio vaizdo kamera, labai kokybiška „Mark Levinson“ garso sistema ir kt.

„Lexus“, bandydamas pateisinti didelę „CT 200h“ kainą, išvardino punktus, kurie padėtų savininkui sutaupyti. Pirmiausia priminė, kad mašinos tarša yra tik

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
87 g/km (dabartinis pramonės šios klasės vidurkis – apie 120 g/km), o degalų sąnaudų vidurkis – tik 3,8 l/100 km (vėliau įsitikinau, kad tai su realybe nesusijęs skaičius). Maža tarša kai kuriose Vakarų Europos šalyse leis mokėti 1.000–4.000 EUR (daugiausia laimima Didžiojoje Britanijoje, Norvegijoje, Olandijoje ir Graikijoje) mažesnius mokesčius, be to, perkant tokį modelį teikiama valstybės parama (2.000–3.000 EUR Prancūzijoje ir Ispanijoje).

Kitas svarbus dalykas – mažesnis detalių kiekis (pavyzdžiui, nereikia stabdžių kaladėlių, diskų, starterio, generatoriaus ir kt.) atpigina, pasak

„Lexus“, net 40% eksploatacijos išlaidas. Mažesnis „CT 200h“ svoris, palyginti su įprastu turbodyzeliniu modeliu, leidžia labiau tausoti padangas (per 3 metus sutaupoma 465 EUR).

Prie vairo

Nuvažiavau daugiau kaip 300 km vakariausio žemyninės Europos taško – Rokos kyšulio (portug. Cabo de Roca) apylinkėse. Tai kalnuotas regionas kur aukščio skirtumai siekia daugiau kaip 300 metrų, o keliai – beveik vien serpentinai arba platūs greitkeliai. Pirmą dieną beveik pusę kelio (apie 90 km) dominavo mokami tarpmiestiniai greitkeliai (važiuodavau 130–180 km/h) ir vietiniai keliai

Atlanto pakrante. Mašina po 150 km neteko lygiai pusę bako benzino (22,5 l), baterijos išsikrovė apie 30%, tad vakare spaudos konferencijos metu klausantis, kad mašina ekonomiška, niekaip nesinorėjo tuo tikėti. O skelbiamas gamyklinis degalų sąnaudų vidurkis 3,8 l/100 km atrodė iš fantastikos srities. Be to, dar reikia atsiminti, kiek tokia ekologiška mašina kainuoja.

Kitą dieną vaizdelis pasikeitė kardinaliai. Beveik visa, apie 140 km trasa vingiavo kalnų serpentinais, driekėsi per nenutrūkstamą miestelių grandinę, kur didžiausias greitis – 50 km/h. Gavau raktelius mašinos, kurios baterija buvo

įkrauta apie 70%, kai atidaviau – ji buvo įkrauta apie 90%. Benzino rodyklė pajudėjo per tris pačias mažiausias padalėles (mano skaičiavimais – apie 6 l, tad vidurkis – 4,6 l/100 km).

Išvadą padaryti lengva – mašina didžiausią ekonominį efektą duos važinėjant miesto režimu.

Pinigai

„Šis modelis mums labai svarbus, – pristatydamas gamintojo politiką žurnalistams sakė „Lexus Europe“ Rinkodaros padalinio vadovas. – Pavyzdžiui, 2010 m. Europoje buvo parduotas 587.931 „Premium“ grupės kompaktinis

automobilis, o 2011 m. tikimasi, kad šis skaičius išaugs iki 640.000. Mūsų pramoninėje grupėje tokios klasės automobiliai sudaro trečdalį parduodamų.“

Pasak jo, naujas modelis pirkėjus domins dėl penkių kertinių dalykų – ekologiškumo, gražaus dizaino, geros kokybės, modernumo ir palankių eksploatacinių išlaidų. Tokios savybės turėtų pervilioti ir šiek tiek pirkėjų, kurie labiau iki tol mėgo didesnius, vidutinės klasės modelius. „Lexus“ rinkodarininkai neslepia, kad jie tikisi, jog bent pusę hibridinio „Lexus CT 200h“ pirkėjų sudarys moteriškos lyties vairuotojos. Jos, norėdamos pabrėžti

savo palankumą ekologiškiems modeliams, galės nebepirkti dvigubai brangesnių hibridinių „Lexus RX 450h“ ar „Lexus GS 450h“. Europinis „CT 200h“ šių metų pardavimų planas – 19.000 vnt., 2012 m. – 25.000.

„Lexus“ rinkodarininkai Baltijos šalims planuoja per metus trijose rinkose parduoti 120 „Lexus CT 200h“, prekybos tinklą sudaro 4 centrai (2 Lietuvoje, po 1 Rygoje ir Taline). 2010 m. „Lexus“ užėmė 12,6% Baltijos šalių rinkos (2007 m. – 13%, 2008 m. – 9,6%).

Pagal įrangą parengti trys „CT 200h“ variantai: „Eco“, „Comfort“ ir

„Executive“. Pigiausia naujojo hibridinio modelio versija („Eco“) kainuos 102.860 Lt (apie 13.000 Lt brangiau nei „Toyota Prius“), brangiausia – 139.310 Lt („Executive“). Pagrindiniai šio modelio konkurentai, pasak gamintojų, bus turbodyzeliniai „Audi A3“, BMW 1, „Mercedes-Benz B“ modeliai.

***

Kai kurie techniniai „Lexus CT 200h Eco“ duomenys

Varikliai: 1,8 l benzininis ir 60 kW elektros

Bendra galia, AG/kW: 136/100

Matmenys, mm: 4.320x1.765x1.430

Įsibėgėjimas iki 100 km/h, s: 10,3

Maksimalus greitis, km/h: 180

Bagažinės talpa, l: 375/985

Degalų bako talpa, l: 45

Vidutinės degalų sąnaudos, l 3,8*

Bazinės įrangos sąrašas: 8 saugos oro pagalvės, ABS, TRC, VSC, šviesos diodų (LED) dienos žibintai, beraktė užvedimo sistema, klimato kontrolės sistema,

elektriniai langai ir veidrodėliai, garso sistema su 6 garsiakalbiais, lengvo lydinio ratlankiai ir kt.

Kaina, Lt: 102.860

*Gamykliniai duomenys

Šaltinis: „Lexus“

Šis straipsnis publikuotas kovo 4 d. "Verslo žinių" rubrikoje "Automobiliai".

52795
130817
52791