Iš lūpų į lūpas – nebūtinai gerai

Publikuota: 2014-04-19
Atnaujinta 2015-06-01 12:52
Arūnas Armalis, agentūros „Opinio“ vadovas.
Arūnas Armalis, agentūros „Opinio“ vadovas. Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Smulkieji verslininkai dažnai kaip pagrindinę rinkodaros priemonę nurodo klientų rekomendacijas savo pažįstamiems. Tačiau šis reklamos būdas labai nepatikimas. Pakanka blogos kliento nuotaikos, ir apie jūsų „abejotiną“ kokybę per vieną dieną gali sužinoti keliolika ar net keliasdešimt esamų ir potencialių klientų. Neigiami atsiliepimai labai greitai gali įgauti sniego gniūžtės efektą. Kaip tam priešintis?

Mokymuose dalyvaujantys smulkiojo ir vidutinio verslo atstovai gana dažnai teigia, kad pirmiausia nori sužinoti, kada verta imtis viešųjų ryšių ir ar jie jiems iš viso reikalingi. Tenka įsitikinti, kad vis dar gajus mitas, jog viešieji ryšiai – tai pusiau mistinė didžiųjų bendrovių ir politikų veikos niša. Apaugusi gandais ir, deja, ne visada teigiamais.Dažnai klausiama, ar produktas geras, nes yra žinomas? O gal atvirkščiai – žinomas, nes yra geras? Vienareikšmio atsakymo turbūt negali būti.Tačiau yra vienas labai aiškus atsakymas į kausimą, ką žmonės mano apie verslą, bendrovę ar jos vadovą, kai nieko apie juos nežino. Nieko nemano? Taip nebūna. Nuomonė yra visada. Tik, esant vadinamajam informaciniam vakuumui viešojoje erdvėje, nuomonė apie jus, kaip apie verslininką, kuriama iš gandų. Prekyba užsiimantys smulkieji verslininkai dažnai įsitikinę, kad jų vardą formuoja prekės, kuria jie prekiauja, įvaizdis. Kiti mano, kad klientų pasitenkinimas teikiamomis paslaugomis yra geriausia reklama.

Kova su gandais

Informacija iš lūpų į lūpas yra nepatikima. Pakanka blogos kliento nuotaikos, ir apie jūsų „abejotiną“ kokybę per vieną dieną gali sužinoti keliolika ar net keliasdešimt esamų ir potencialių klientų. Neigiami atsiliepimai labai greitai gali įgauti sniego gniūžtės efektą. Kaip tam priešintis? Daugelis mano, kad tiesiog reikia gerai dirbti. Arba komunikuoti.Jeigu prieš pasigirstant pirmoms blogoms naujienoms apie jus nebus informacijos, tuomet bet kuri rimtesnė bėda gali virsti krize. Arba išspręsti problemas gali kainuoti kur kas daugiau, nes reikės kovoti su nepagrįstais gandais. O jie, deja, visuomenėje prigyja labai greitai. Ar tai reiškia, kad reikia broko? Ne.Kaip pavyzdys galėtų būti plastikinių langų atėjimo į mūsų rinką istorija. Jiems pasirodžius daug kas ėmė keisti langus, tačiau greitai pradėjo sklisti informacija, kad plastikiniai langai blogai, nes juos sudėjus pradeda pelyti patalpos. Pirmiausia buvo suabejota langų kokybe, nors pelėsio priežastys veikiausiai buvo kitos – bloga ventiliacija ar tai, kad klientas nepasirinko orlaidžių. Langų gamintojai ir pardavėjai skyrė daug laiko ir lėšų informacijai, dėl ko gali atsirasti pelėsis, paskleisti. Tačiau ją juk buvo galima teikti ir pradėjus veiklą – tada ir lėšų būtų reikėję mažiau, ir žmonių nuomonė būtų buvusi ne tokia neigiama. Beje, šis mitas gajus iki šiol.

„Kaip visi“

Nuo ko pradėti? Tai irgi dažnas klausimas. Paklausus, ar skiriama laiko ir lėšų informacijai apie prekes ar paslaugas skleisti, labai dažnai atsakoma: „Dedame reklamą kaip visi, bet kažkodėl nejaučiame ryškaus pokyčio, apsukos didėja nesmarkiai arba nėra jokio poveikio.“Panagrinėjus išsamiau matyti, kad „reklama kaip visų“ dažnai ir būna skirta „visiems“. Nesistengiama išskirti tikslinių grupių ir suteikti informacijos, atitinkančios jų lūkesčius. Kartais išvis net nemėginama atsakyti į klausimą, o kas yra mano klientai?Kitas svarbus klausimas – kaip klientai sužino tai, kas juos domina? Ar informacijos apie naujas prekes bei paslaugas ieško vietos, ar nacionaliniame laikraštyje, kiek dėmesio skiria internetui? O gal skaito ekspertų komentarus feisbuke ir tinklaraščiuose?Tai sužinoti nesunku. Paprasčiausias būdas – paklausti to kiekvieno pirkėjo arba paprašyti užpildyti 2–4 klausimų anketą. Apklausą galima daryti ir savo interneto svetainėje. Dar galima samdyti rinkos tyrimų bendrovę. Daugelis mano, kad tai – brangus malonumas. Tačiau net nemėgina pradėti. Nes pasidomėjus paaiškėtų, kad tai ir smulkiesiems verslininkams prieinama paslauga.O jos vertė akivaizdi – išsiaiškinus, kur esami ar potencialūs klientai ieško informacijos, apie savo naujoves ir būtų galima skelbti tais būdais.Arūnas Armalis yra agentūros „Opinio“ vadovas.Straipsnis publikuotas „VŽ Premium“

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
Kodėl šparagai naudingesnis verslas negu auginti braškes Premium

Smidrų, dažniau vadinamų šparagais, augintojų skaičius kasmet auga. Darbo su šia daržove į valias, tačiau...

Gazelė
05:45
Estų bendrovė augina kriptovištas. Įmonės savininkas vadiną ją „kolūkiu 2.0“ Premium 3

Prieš trejus metus Tanelis Tangas Saremos saloje įkūrė bendrovę „Saaremaa Mahemunad“ (liet. – Saremos...

Finansai
2022.05.19
Efektyvus įsigijimas: kaip „Rivilė“ pasiekė startuolio spurto į sparčiausiai augusių Europoje sąrašą Premium

Trisdešimtmetį veikiančios įmonės sukaupta patirtis ir žinios kartu su nauju požiūriu į darbuotoją ir klientą...

Gazelė
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Užderėjo startuolių sandorių: ko reikia Lietuvai, kad galėtų pasileisti plaukus Premium

Rekordiniais 2021 m. lietuviški startuoliai pritraukė daugiau nei 430 mln. Eur investicijų, tačiau šie metai...

Inovacijos
2022.05.19
Pokalbis apie psichinę darbuotojo sveikatą: pasitikėjimo vadovu ženklas Premium

Pokalbiai apie psichikos sveikatą tarp vadovo ir kitų komandos narių turėtų būti normalizuoti – teiginiui...

Vadyba
2022.05.19
Subsidijos Ukrainos verslui: už įsikūrimą Lietuvoje – 10.000 Eur 1

Ukrainos verslai, po vasario 24 d. pradėję veiklą Lietuvoje, galės gauti subsidijas už įsikūrimą ir darbo...

Gazelė
2022.05.18
„Atvažiuojamasis“ verslas Palangoje: kai kurie vietas vaikams rezervavo dar pernai Premium

Vasaros sezoną pajūryje pradeda ne tik vietinis verslas, bet ir atvykstantieji, kurie, pritrūkę paslaugų...

Gazelė
2022.05.18
Abipusė meilė „eBay“: kaip 12.500 pardavėjų iš Lietuvos parduoda 147 mln. pirkėjų Premium 5

E. prekybos platformoje „eBay“ yra per 12.500 aktyvių pardavėjų iš Lietuvos, o kas 10 sekundžių iš jų...

Gazelė
2022.05.17
Siūlote algą vokelyje? Turbūt juokaujate 18

Kol darbuotojai nepradės atsisakyti dirbti įmonėse, kuriose atlyginimo dalis mokama neoficialiai, tol dalis...

Nuomonės
2022.05.17
Prasidėjo skaidrumo savaitė „Šioje šalyje nėra vietos šešėliui“ 2

Renkantis produktą ar paslaugą, vis stipresnę įtaką daro dar vienas kriterijus – vertinama, ar įmonė dirba...

Gazelė
2022.05.16
Išbandyti patarimai, kaip įmonei pritraukti užsienio talentų

Aukštos kvalifikacijos specialistų stygius Lietuvoje pastebimas įvairiuose sektoriuose, tad įmonės vis...

Vadyba
2022.05.15
Teismas pritaria, kad Gariūnų žemės nuomą galima nutraukti, turgavietės valdytojos ginklų nesudeda Premium 2

Dar vienas nepalankus teismo sprendimas valstybinės svarbos statuso netekusioms Vilniaus Gariūnų turgavietės...

Statyba ir NT
2022.05.14
Šeimos verslas: iš patarimų išauga naujų idėjų, o pirmųjų guzų galima susirinkti ir savarankiškai Premium

Šeimos verslo klasika – ilgainiui į vairininko vietą stoja jaunoji karta, o vaikams įsiliejus į tėvų įmones,...

Gazelė
2022.05.12
Seimas: restoranai neprivalo klientams duoti vandens iš čiaupo 2

Restoranai, kavinės ir barai ir toliau neprivalės pageidaujantiems klientams nei veltui, nei už atlygį duoti...

Verslo aplinka
2022.05.12
Neakivaizdžioji konkurencija bankų sektoriuje: ne turtas svarbiausia Premium 1

Specializuoti bankai ir rinkos naujokai sparčiai didina savo turtą, tačiau pagal šį rodiklį vis dar sudaro...

Rinkos
2022.05.12
Persiorientuojant į Vakarus, vežėjams neužteks vien atnaujinti automobilių parką Premium

Užsidarius Rytų rinkai, nežinomybėje atsidūrė vežėjai, dirbę tik Rusijos ir Baltarusijos kryptimis. Išeitis...

Logistika
2022.05.12
Kitoks turgus: Paupyje pasiekė 7,5 mln. Eur apyvartą, Benedikto turgus planuoja plėtrą Premium

Įprastoms turgavietėms atsigaunant po pandemijos klesti ir visiškai kitokių koncepcijų objektai, kurie irgi...

Prekyba
2022.05.12
Mažesnis atlygis dirbant iš namų – ar tokia taktika gali ateiti ir į Lietuvą? Premium 26

Viena Londono advokatų kontora pasiūlė darbuotojams galimybę nuolat dirbti iš namų, tačiau šis patogumas...

Vadyba
2022.05.11
Savininkas ar vadovas Ukrainoje, o deklaracijas teikti reikia: ką pataria institucijos Premium

Dalis iš 1.800 Lietuvoje veikiančių Ukrainos piliečių valdomų ar vadovaujamų įmonių susiduria su iššūkiais...

Gazelė
2022.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku