Vartotojai labiausiai linkę rekomenduoti „Vytautą“

Labiausiai vartotojai yra linkę rekomenduoti „Vytauto“ prekės ženklą, arba net 48% jo vartotojų yra aktyvūs propaguotojai, o išskaičiuotas prekės ženklo rekomendavimo indeksas siekia 25%, rodo „Rait“ tyrimas.
Ant žemesnių laiptelių atsidūrusių „Džiugo“ ir „Rokiškio Naminio“ šis indeksas siekia atitinkamai 12% ir 11%.
„Kuo didesnis rekomendavimo indekso rodiklis, tuo didesnį augimo potencialą turi įmonė, nes, be tradicinių reklamos ir rinkodaros priemonių, ji reklamuojama iš lūpų į lūpas, o tai neabejotinai daro nemenką poveikį įmonės pardavimams ir klientų skaičiui“, – teigia Dovilė Radavičiūtė, „Rait“ projektų vadovė.
Tarp mėgstamiausių prekių ženklų (pirkėjai turėjo išreikšti savo požiūrį į teiginį „aš mėgstu šį prekių ženklą) rikiuojasi „Rokiškio Naminis“ ir „Dvaro“, antrą vietą dalijasi „Vytautas“ ir „Rokiškio“, trečioje – „Džiugas“. Toliau rikiuojasi „Grite“, „Gardėsis“ ir „Kėdainių konservai“.
Sako vienaip, daro kitaip
Pasak Artūro Urbonavičiaus, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovo Rytų Europai ir konkurso komisijos pirmininko, metai iš metų stebimos tos pačios tendencijos – pagal vartotojų apklausas, kurias šiam konkursui atlieka „Rait“ bendrovė, kaip mėgstamiausi prekių ženklai įvardijami visi pieno ir duonos prekių ženklai.
Šiuos kasdienio vartojimo produktų grupėms priklausančius prekių ženklus vartotojai inertiškai vertina palankiau nei, pavyzdžiui, alaus, stipraus alkoholio ir vadinamųjų „nesveikų“ produktų grupių – gazuotų gėrimų ar traškučių – prekių ženklus.
„Nenuostabu, kad didieji pieno kategorijos prekių ženklai – „Dvaro“ ir „Rokiškio“ – vartotojų apklausose nuolat rikiuojasi viršuje, – teigia p. Urbonavičius. – Tačiau kartu mes matome takoskyrą tarp to, ką žmonės sako ir kaip iš tikrųjų elgiasi ir ką perka. Pavyzdžiui, vartotojų įvardijami kaip „nesveiki“ prekių ženklai „Coca-Cola“ ar „Estrella“ sėkmingai didina savo pardavimus Lietuvoje, investuoja į inovacijas bei rinkodarą ir tai atsispindi bendrovių metiniuose rezultatuose.“
Tuo tarpu didieji pieno gamintojai rinkodarai skiria minimalias pajėgas ir labiau kovoja tik už vietą parduotuvių lentynose.
„Norėtųsi matyti didžiausių Lietuvos gamintojų aktyviau reiškiamą socialinę poziciją. Rinkoje laimi prekių ženklai, kurie yra inovatyvūs, nuolat bendrauja su savo vartotojais ir aiškiai perteikia savo socialines vertybes. Didiesiems pieno gamintojams derėtų skirti daugiau išteklių, siekiant pažinti savo vartotojus, bei aktyvesnei rinkodarai Lietuvoje“, – kritikos lyderiams pažeria p. Urbonavičius.
Stipriausią emocinį ryšį su vartotojais, remiantis „Rait“ apklausa, vėl demonstruoja didieji pienininkai, tačiau jiems ant kulnų lipa „Vytautas“, „Grite“ ir „Gardėsis“ (vartotojai turėjo išreikšti savo požiūrį į teiginį „šis prekių ženklas yra skirtas man, mano šeimai.“)
Nugalėtojai – jau greitai
Sėkmingiausias metų prekių ženklas, įvertinant visus kriterijus: prekių ženklų pardavimų pokytį 2013 m., „Rait “ vartotojų nuomonės apklausą, „Mediaskopo“ atliktą komunikacijos efektyvumo ir įvaizdžio žiniasklaidoje tyrimą, TNS LT pateikiamas rinkodaros išlaidas, prekių ženklo kūrybiškumą ir rinkodaros priemonių novatoriškumą, bus paskelbtas kasmetinėje „Verslo žinių“ rinkodaros konferencijoje „Password“ kovo 26 d.
Apdovanoti bus ir įdomiausi dizaino sprendimai, drąsiausi rinkodaros žingsniai, sėkmingiausiai lietuvišką prekių vardą užsienyje garsinę prekių ženklai, daugiausia simpatijų pelnęs internautų balsas.
Šis „Metų prekės ženklo“ konkursas yra trečiasis. Pirmajame konkurse laurus nuskynė „Pergalė“, antrajame sėkmė lydėjo „Vilkyškių“ prekių ženklą.
Balsuoti už savo mėgiamiausią prekės ženklą galite čia
*Vartotojai 5 balų sistemoje turėjo išreikšti savo požiūrį į teiginį „aš mėgstu šį prekių ženklą". Čia pateikiamas finalininkų TOP 15.
Šaltinis: "Rait".
* Vartotojai 5 balų sistemoje turėjo išreikšti savo požiūrį į teiginį „šis prekės ženklas yra skirtas man, mano šeimai". Čia pateikiamas finalininkų TOP 15.
Šaltinis: "Rait".