„Linavai“ kritikuojant sprendimą laikinai uždaryti pasienį VSAT sako, kad eismas labai nesutriko

Daugiau kaip 700 vežėjų įmonių vienijančios „Linavos“ generalinis sekretorius Narūnas Raulinaitis sako, kad asociacija griežtai kritikuoja sprendimą uždaryti sausumos punktus su Baltarusija.
„Valstybės institucijos turi teisę ir pareigą užtikrinti oro erdvės saugumą, tačiau šiuo atveju priimtas sprendimas kelia rimtų abejonių dėl proporcingumo. Oro incidentas neturi tapti priežastimi paralyžiuoti kelių transportą“, – pranešime teigė N. Raulinaitis.
Pasak jo, tokie veiksmai tiesiogiai smogia vežėjų sektoriui, kurio darbuotojai jau dabar patiria nepakeliamas laukimo sąlygas pasienyje.
„Vilkikų vairuotojai pasienyje praleidžia iki 22 valandų, o šis sprendimas tik dar labiau apsunkina situaciją. Tokia praktika sukuria chaotiškas eiles, trikdo tiekimo grandines ir daro žalą visos šalies transporto sektoriui“, – pranešime teigė N. Raulinaitis.
Asociacija teigė, kad Lenkija, patyrusi panašių saugumo incidentų, greitai atsisakė sprendimo uždaryti sieną, supratusi, kad tokios priemonės labiau žaloja ekonomiką nei padeda spręsti saugumo problemas.
„Oro saugumo klausimai turi būti sprendžiami oro erdvėje, o ne pasienio keliuose. Nekartokime kaimynų klaidų“, – pabrėžė N. Raulinaitis.
Pasak pranešimo, „Linava“ planuoja kreiptis į Prezidentūrą, Vyriausybę ir pasienio tarnybas ragindama nedelsiant peržiūrėti sprendimą dėl sienos su Baltarusija uždarymo ir ateityje užtikrinti, kad tokie veiksmai būtų pagrįsti realia grėsme, o ne pertekliniu atsargumu.
VSAT: eismo pralaidumas žymiai nesumažėjo
Kaip teigė VSAT atstovas Giedrius Mišutis, eismas ir srautai pasienio punktų uždarymo metu buvo minimalūs, todėl tai didelių problemų nesukėlė.
„Buvo pavienių lengvųjų automobilių, kurie prie punktų apsisuko, o krovininis transportas laukė vadinamosiose laukimo aikštelėse, kur vairuotojams yra tam sudarytos sąlygos, o ne kažkur pakelėse. Kai jie gauna signalą – vyksta į patikros punktą. Tas procesas maždaug 6 valandoms buvo sustojęs, bet nesklandumų nebuvo“, – sakė G. Mišutis.
Anot jo, valandą prieš eismo atnaujinimą Medininkuose prie sienos laukė iki 15 krovininių automobilių, o palaukimo aikštelėje – kiek daugiau nei 30. Apie 9.30 val. laukiančių automobilių nebebuvo.
Prieš atidarant eismą prie Šalčininkų punkto laukė apie 15 vežėjų, o laukimo aikštelėje – apie 115 vilkikų.
Pasieniečių atstovas teigė, kad palyginti su praėjusių parų srautais, situacija šią parą iš esmės nesikeitė, eilės prie pasienio punktų nebuvo susidariusios, nebuvo ir neigiamų reakcijų iš keleivių.
„Pats eismo pralaidumas per parą, įskaitant tą laikotarpį, kai buvo uždaryti pasienio punktai, buvo šiek tiek mažesnis, nors iš Medininkų punkto išvyko 350 lengvųjų automobilių, o krovininių – daugiau nei 150. Per Šalčininkų punktą – 200 lengvųjų ir 80 krovininių automobilių. Bendras pralaidumas nelabai buvo pakitęs ir didelių svyravimų nėra“, – BNS sakė G. Mišutis.
Sprendimas uždaryti vienintelius du punktus su Baltarusija naktį buvo priimtas į šalį iš Baltarusijos įskridus kelioms dešimtims kontrabandinių balionų, kurie sutrikdė ir Vilniaus oro uosto veiklą.
Eismas laikinai buvo sustabdytas nuo trečiadienio maždaug 2.30 val. VSAT vado Rustamo Liubajevo sprendimu, o asmenų ir transporto priemonių tikrinimas ir praleidimas per pasienio punktus buvo atnaujintas nuo 9 val.
Lietuvai uždarius dalį pasienio punktų su Baltarusija, įrengus fizinį barjerą prie sienos bei sustiprinus sienos apsaugą, meteorologiniai balionai tapo vienu populiariausių kontrabandinių rūkalų gabenimo būdu.