„Retal Europe“ įmonės 9 mėn.: augimą lėmė žaliavų perpardavimas

Giedriaus Viederio, „Retal Europe“ ir „Retal Lithuania“ vadovo, teigimu, tokį apyvartos augimą lėmė ne produkcijos pardavimo apimtys, bet žaliavų perpardavimas kitoms grupės įmonėms.
„Apyvartos augimas – grupės nuopelnai. Produkto gamyba ir pardavimai padidėjo, palyginti su pernai metais, tačiau ne taip smarkiai. Kadangi tam tikros įmonių grupės įmonės negauna atidėjimų mokėjimams už tam tikras žaliavas, mes jas įsigyjame ir perparduodame“, – rodiklių gerėjimą aiškino p. Viederis.
Tačiau tai nebuvo vienintelis pajamų augimą lėmęs veiksnys. Įmonės vadovas taip pat išskiria ir šiltus orus, kurie taip pat didino įmonės apyvartą.
„Mes gaminame plastiko tarą gėrimams, tiek gaiviesiems, tiek mineraliniam vandeniui, tiek alkoholiniams gėrimams, todėl kuo šiltesnis oras, tuo daugiau gėrimų žmonės suvartoja ir dėl to auga ir mūsų apyvarta“, – dėsto jis.
Pelno augimą lėmė ne tik pardavimų didėjimas, bet ir kompanijoje vykstantis kaštų optimizavimas.
„Energetikos pusėje įgyvendinome eilę techninių sprendimų, kurie sumažino elektros suvartojimą 10-15%, – kadangi perdirbdami žaliavas sunaudojame daug elektros energijos, toks sutaupymas pastebimai atsispindėjo kaštuose. Taip pat priėmėme keletą sprendimų dėl pakuočių gamybos, logistikos srityje taip pat pavyko sutaupyti“, – džiaugėsi vadovas.
Jis taip pat pastebėjo, kad mažinant gamybos kaštus nebuvo reikšmingai mažinamas darbuotojų skaičius.
Mažesnės, kamštelius ir plėvelę gaminančios „Retail Baltic“ rezultatai taip pat gerėjo: apyvarta per pirmuosius tris šių metų ketvirčius siekė 68 mln. Lt, tai yra 36% daugiau, nei 50 mln. tuo pačiu metu 2013 m. Tačiau p. Viederis teigia, kad jie galėjo būti dar geresni.
„Įmonė turi tris kamštelių gamybos mašinas, tačiau viena nėra iki galo paleista. Su ja kilo problemų iš rangovo pusės“, – teigė p. Viederis.
Nauja įranga turėjo būti paleista jau prieš metus, tačiau dėl besitęsiančių problemų, šiuo metu naujos įrangos paleidimas planuojamas tik kitų metų trečiajam ketvirčiui.