Lietuvių „TrackDuck" pradės nuo Londono rinkos
Pradedančioji įmonė iš Lietuvos „TrackDuck“ nori pradėti nuo Jungtinės Karalystės sostinės, nes čia įsikūrę daugybė tarptautinių interneto svetaines kuriančių agentūrų, iš čia diktuojama nemažai tendencijų, kaip turėtų atrodyti tinklalapiai. Savo sėkme kelyje užkariauti Europą lietuviai neabejoja, mat konkurentų, kuriuos pavyko rasti, įrankiai dažnai netobuli ir brangūs, be to, daugelis potencialių klientų iki šiol dirba negalvodami, kad galima daug daryti paprasčiau.
Reikėjo patiems
Edmundo Balčikonio ir partnerių iš Baltarusijos programuotojo Jevgenijaus Ivaškevičiaus bei dizainerio Antono Ševčenkos sukurtas „TrackDuck“ leidžia tiek interneto svetainės kūrėjams, tiek užsakovams, tiek svetainės lankytojams iš šalies lengvai, vienu mygtuko paspaudimu, nurodyti, kuri svetainės vieta klaidinga, kurią reikėtų pakeisti ar pataisyti. Toks įrankis pakeičia ilgus susirašinėjimus elektroniniu paštu ar diskusijas kitomis priemonėmis.
„TrackDuck“ kurtas produktas į jau egzistuojančią svetainę diegiamas įrašius vieną programinio kodo eilutę, be to jie sukūrė įskiepius porai naršyklių – juos turint, programinio kodo nebereikia. Poreikis, kaip ir dažna pradedančiųjų idėja, atsirado iš konkrečių problemų, su kuriomis susidūrė kūrėjai. „Mūsų dizaineris dirbo Lietuvoje, tačiau nekalbėjo lietuviškai ir labai blogai kalbėjo angliškai, tad jam kilo mintis apie priemonę, leidžiančią bendrauti su klientais nesusirašinėjant el. paštu, – tiesiog paliekant atgalinį ryšį svetainėje. Antonas išbandė ne vieną panašų įrankį, bet nė vienas jam nepatiko“, – pasakoja p. Balčikonis.
Mintį apie tokį įrankį p. Ševčenka atsivežė į Minske vykstantį renginį pradedantiesiems verslininkams, čia ir susibūrė „TrackDuck“ komanda. Patirties verslininkai sėmėsi ir Suomijos „Startup Sauna“ renginyje.
Klientai nežino
Pradinė „TrackDuck“ įrankio versija buvo sukurta per tris mėnesius, o jau pirmąją darbo savaitę, pasakoja p. Balčikonis, atsirado trys agentūros, kurioms idėja pasirodė įdomi. Bandomąją „TrackDuck“ versiją išbandė tinklalapių kūrėjai iš įvairių pasaulio šalių, viena iš labiausiai susidomėjusių, atskleidžia jis, buvo agentūra iš Pakistano, kūrusi ir vyriausybinius tinklalapius.
„Neturėjome rinkodaros plano, tad apie savo įrankį pasakojome kitiems pradedantiesiems, agentūroms, kuriose dirbome, rodėme laisvai samdomiems specialistams, pranešėme apie save socialiniuose tinkluose, tad daugiausia mūsų klientų iš Lietuvos, Suomijos, Baltarusijos, kitų šalių kaimynių“, – sako p. Balčikonis. Galutinė „TrackDuck“ versija verslininkams atneš ir pirmąją finansinę grąžą. Klientams siūloma pasirinkti sau tinkamiausią mokesčio už įrankį būdą – pradedant 9 USD laisvai samdomiems specialistams, baigiant 99 USD dideliems verslams. Iki šiol iš sukurto produkto pradedantieji verslininkai neuždirbo, išsilaikyti padėjo gauta 10.000 EUR investicija po Suomijos „Startup Sauna“ renginio.
„Kol kas nesiplėsime į mobiliuosius įrenginius, orientuosimės į interneto tinklalapius, mat šioje srityje yra ką nuveikti, turime daug idėjų, kaip pagerinti savo produktą“, – tikina p. Balčikonis. Konkurentų pradedantieji verslininkai nebijo. Žvelgdami į juos dažniausiai pamato trūkumų ir jų patys stengiasi neturėti. Tačiau dažniausia tendencija, su kuria susiduriama, – tinklalapius kuriančios agentūros apskritai nesinaudoja jokiais įrankiais, palengvinančiais jų darbą, ir retas kuris yra apie tokius girdėjęs.