2018-07-20 14:02

„Continental“ pradėjo statyti gamyklą Kauno LEZ

„Continental“ pradeda gamyklos statybas Kauno LEZ. E. Ovčarenko (15min.lt) nuotr.
„Continental“ pradeda gamyklos statybas Kauno LEZ. E. Ovčarenko (15min.lt) nuotr.
Vokietijos technologijų ir automobilių komponentų pramonės kompanija „Continental“ penktadienį pradėjo savo gamyklos Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statybas.

Gamyklą planuojama pastatyti per 9 mėn. Dalia Grybauskaitė, prezidentė, atidarymo ceremonijos metu pajuokavo, kad  jos namo statyba užtruks ilgiau. Ji pasidžiaugė, kad būtent Vokietijos pramonės įmonė ateina į Lietuvą - šios šalies verslas ir pramonė p. Grybauskaitei imponuoja savo skaidria ir efektyvia veikla.

TAIP PAT SKAITYKITE:

„Continental“ augina susidomėjimą Kauno LEZ: rekordinė investicija gali būti ne vienintelė

Gamykla, kartu su visomis kitomis patalpomis, užims 22.000 kv. m plotą ir atitinks A+ energinės klasės reikalavimus. Investicija į gamyklos statybą sudaro 95 mln. Eur. Tai viena didžiausių plyno lauko investicijų Lietuvos istorijoje. Gamybą planuojama pradėti 2019 m. antroje puseje.

Projektą įgyvendino inžinerinio konsultavimo ir projektų valdymo UAB „Baltic Engineers“ – ta pati, kuri anksčiau tapo langų gamybos komplekso, kylančio Marijampolės LEZ, statybų projektuotoja ir valdytoja.

Pasak Dariaus Kvedaro, „Baltic Engineers“ generalinio direktoriaus, „Continental“ gamykla buvo projektuojama pasitelkus pažangiausią 3D Informacinio pastato modeliavimo – BIM (angl. Building Information Modelling) – programinę įrangą bei BIM projekto valdymo standartus.

30-oji „Continental“ gamykla

„Mūsų pirmosios gamyklos Lietuvoje statybos yra svarbi bendrovės augimo Europoje strategijos dalis. Džiaugiamės, kad modernus Kauno regionas, su puikia infrastruktūra ir aukštos kvalifikacijos darbuotojais, tapo idealia vieta šioms statyboms“, – sako Helmut Matschi, „Continental“ vykdomosios valdybos narys ir automobilio salono padalinio vadovas.

„Lietuva ilgokai stengėsi pritraukti sudėtingų automobilių elektronikos komponentų gamintojus. Tačiau net galėdama pasiūlyti viską, ko reikia šios industrijos bendrovėms, Lietuva nepatekdavo į investuotojų sąrašus dėl rinkos dydžio ir atstumo iki automobilių gamintojų. „Continental“ yra viena pirmųjų bendrovių, pamačiusių šalies potencialą, ir jos atėjimas yra vienas veiksnių, padėjusių Lietuvą ant šios industrijos žemėlapio. Kadangi automobilių komponentų gamintojai vykdo daugiausia tiesioginių užsienio investicijų projektų Europoje, Lietuvai atsiveria dar daugiau galimybių“, – teigia Virginijus Sinkevičius, ūkio ministras.

„Didėjant technologinėms galimybėms ir transporto priemonėse naudojamų elektroninių sistemų skaičiui, sparčiai auga ir automobilių elektronikos rinka. Ši gamykla papildys 30-ies visame pasaulyje išsidėsčiusių mūsų gamyklų tinklą ir padės toliau didinti gamybos pajėgumus. Tokiu būdu galėsime dar efektyviau patenkinti augančią vartotojų paklausą“, – sako Dr. Hans-Jurgen Braun, „Continental“ elektronikos komponentų gamyklų vadovas .

Įmonei nauja gamykla tapo reikalinga, siekiant tenkinti nuolatinį produkcijos paklausos augimą.

Pranešimuose spaudai skelbta, kad Kaune bus gaminami durų ir sėdynių kontrolės elementai, išmaniosios automatinės langų tamsinimo sistemos, adaptyvios greičio palaikymo sistemos jutikliai ir priekiniai radarai automatinio stabdymo funkcijai. „Continental“ mastu gamykla Kaune bus didesnė nei vidutinė, o visa gamybai ruošiamų produktų gama bus nauja. Ilgainiui joje bus telkiamasi į automatinio automobilių valdymo sistemų gamybą.

Gamyklai Kaune reikės technikų, gamybos vadovų, gamybos, procesų, bandymų inžinierių, išmaniųjų technologijų, logistikos specialistų, vadybininkų – iš viso maždaug 1.000 darbuotojų.

„Continental“ iš viso turi 30 gamyklų 16 pasaulio šalių. Bendrovėje 2017 m.  dirbo 235.500 darbuotojų. Pajamos siekė 44 mlrd. Eur, 2016 m. pardavimų pajamos siekė 40,5 mlrd. Eur.  

Europoje bendrovė turi 13 automobilių elektronikos dalių gamyklas, 5 iš jų Vokietijoje ir 5 – Rytų Europoje.

Lietuvoje gaminti planuojami informacijos valdymo, susijusio su automobilio vidaus sistemomis ir išorės aplinkos elementais, sprendimai yra vienas kertinių bendrovės verslų. Bendrovė įkurta 1871 m.

Lūžio taškas

Mantas Katinas, „Investuok Lietuvoje“ vadovas, vokiečių pasirinkimą vadina lūžio tašku, dėl kurio Lietuva gali atsidurti automobilių industrijos dėmesio centre.

„Didieji automobilių gamintojai patys organizuoja komponentų logistiką iš šalia gamyklų esančių logistikos taškų iki automobilio galutinio surinkimo vietos. Tačiau automobilių komponentų gamintojų Lietuvoje iki šiol nėra tiek, kad automobilių gamintojai sutiktų organizuoti logistiką. Ilgą laiką tai buvo kritinis veiksnys, trukdęs pritraukti automobilių industrijos žaidėjus.“

VŽ penktadienį taip pat rašo, kad „Continental“ tampa pavyzdžiu ir argumentu, pritraukiant daugiau investuotojų, o rekordinė investicija gali būti ne vienintelė.

52795
130817
52791