2023-06-24 16:24

Europos automobilių pramonė gali prarasti 1,5 mln. darbo vietų

Juditos Grigelytės nuotr.
Juditos Grigelytės nuotr.
Iki 2040 m. Europos automobilių pramonė geriausiu atveju galėtų sukurti 800.000 darbo vietų, o blogiausiu – prarasti 1,5 mln. darbo vietų. Kuris scenarijus įvyks, priklausys nuo perėjimo prie naujų technologijų ir ekologiškos energijos.

Vadybos konsultantų BCG duomenimis, Europos automobilių pramonė gali prarasti pasaulinės rinkos dalį dėl Kinijos ir JAV automobilių gamintojų. Jei iki 2040 m. pasaulinės rinkos dalis sumažėtų nuo 26% iki 24%, būtų prarasta 300.000 darbo vietų, o ekonominė produkcija sumažėtų 37 mlrd. Eur, rašoma pramonės ekspertų tyrime, kuri cituoja Vokietijos portalas „Focus“.

Nauji konkurentai su nebrangiai gaminamais, skaitmenizuotais ir visiškai į tinklą sujungtais elektra varomais automobiliais galėtų įsitvirtinti kaip inovatyvūs prekių ženklai ir sumažinti Europos automobilių gamintojų prekės ženklo vertę. Pastarieji kovoja su kvalifikuotų darbuotojų trūkumu ir kylančiomis energijos kainomis. Plėtra priklausys nuo to, ar vietos automobilių pramonė sugebės išlaikyti technologinį pranašumą ir toliau gaminti ekonomiškai efektyviai, taip pat nuo geopolitinės aplinkos ir pardavimų rinkos Kinijoje.

Pesimistiškiausiu scenarijumi, prarastų darbo vietų skaičius gali siekti 1,5 mln.

Lems akumuliatorių gamyba

Tačiau yra ir gerų žinių. ES lenkia Kiniją pagal investicijas į akumuliatorių technologijas. Šiuo atžvilgiu EK ataskaita teikia optimizmo: joje teigiama, kad praėjusiais metais ES aplenkė rinkos lyderę Kiniją pagal investicijas į akumuliatorių technologijas.

„Europoje investuota tris su puse karto daugiau nei Kinijoje. Mums pavyko pritraukti 180 mlrd. Eur privataus kapitalo į Europos akumuliatorių sektorių“, – laikraščiui „Welt am Sonntag“ sakė Marošas Sefcovičius , EK pirmininko pavaduotojas.

Jis pabrėžė, kad ateinantį ketvirtadienį pietų Brandenburge, Švarcheidėje, atidaroma pirmoji BASF katodinių medžiagų gamykla užpildys svarbią Europos vertės grandinės spragą. Pasak jo, šiuo metu ES planuojama apie 30 didelių elektromobilių gamyklų, „tačiau mums visiškai trūksta aktyviosios katodinės ir anodinės medžiagos gamybos“.

Europos Audito Rūmai įspėjo, kad iki 2035 m. numatytą laipsnišką vidaus degimo variklių atsisakymą bus galima įgyvendinti tik tuo atveju, jei akumuliatorių gamyba bus plečiama daug sparčiau. Tačiau M. Sefcovičius mano, kad Europos tikslai vis dar yra pasiekiami.

„Mūsų pirmasis įvertinimas buvo, kad iki dešimtmečio pabaigos turėtume sugebėti patenkinti 80–90% akumuliatorių poreikio Europos automobilių pramonėje, ir tai vis dar yra mūsų tikslas“, – sako jis.

Pagal optimistinį scenarijų, jei visos tiekimo grandinės veiktų sklandžiai ir jei automobilių pramonė augtų, gali būti papildomai sukurta 800.000 darbo vietų.

52795
130817
52791