VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-10-18 09:00

Verslumo ugdymas mokykloje: kada pradėti?

„Erudito“ licėjaus ekonomikos ir verslumo mokytojos Kristina Celiešiūtė ir Kristina Abrutienė. Asmeninio albumo nuotr.
„Erudito“ licėjaus ekonomikos ir verslumo mokytojos Kristina Celiešiūtė ir Kristina Abrutienė. Asmeninio albumo nuotr.
Maži vaikai mėgsta įsivaizduoti, jog užaugę bus verslininkai. Kad tos svajonės taptų realybe, svarbu verslumo mokyti nuo pat mokyklos suolo.

„Verslumas – universalus gebėjimas, aktualus ne tik tiems, kurie nori ir geba kurti ir plėtoti verslą, bet visiems, kurie nori realizuoti save, atrasti naujų galimybių ir kurti ekonominę arba socialinę vertę, – teigia „Erudito“ licėjaus įkūrėjas ir direktorius dr. Nerijus Pačėsa. – Tad mokyti verslumo, vadinasi, ir sugebėjimo idėją paversti vertę visuomenei kuriančiu rezultatu, aktualu absoliučiai kiekvienam.“

Verslumas yra viena svarbiausių „Erudito“ licėjaus strateginių krypčių, o ekonomikos ir verslumo pamokos – privalomos ir tokios pat svarbios, kaip matematika ar lietuvių kalba. „Tai didelis pranašumas prieš kitus rinkos dalyvius, tačiau labai tikimės, kad verslumo ugdymas taps privalomas visose Lietuvos mokyklose“, – sako „Erudito“ licėjaus ekonomikos ir verslumo mokytoja Kristina Celiešiūtė.

„Erudito“ licėjus tapo viena iš trylikos šalies mokyklų, šiemet išrinktų dalyvauti antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo programų lyderių „Lietuvos Junior Achievement“ skaitmeninio verslumo ugdymo programoje 5–8 klasių moksleiviams. Šešiolika licėjaus mokytojų yra baigę „Junior Achievement“ kursus, nuolat tobulina savo kompetencijas. „Stengiamės vaikams sudaryti sąlygas ir galimybes kurti ir mokytis verslumo“, – tvirtina K. Celiešiūtė.

„Erudito“ licėjuje verslumas suprantamas ir ugdomas plačiąja prasme: tai ir tokių asmeninių kompetencijų, kaip lankstumas, adaptyvumas, strategijų kūrimas, gebėjimas analizuoti, darbas komandoje ir pan., ugdymas. „Kitaip tariant, ugdome kompetencijas, kurių, sakome, turi verslus žmogus, – teigia „Erudito“ licėjaus ekonomikos ir verslumo mokytojos Kristina Celiešiūtė ir Kristina Abrutienė. – Suprantame, kad tikrai ne kiekvienas taps verslininku, bet siekiame, kad kiekvienas pabandytų. Juk verslui kurti, be žinių, reikia ir drąsos, nebijoti rizikuoti. Mokytojo uždavinys – tikėti vaikais ir jų būsimais verslais, juos padrąsinti. Nesvarbu, ar jie pardavinės molinukus, ar svirplių miltų keksiukus, svarbiausia, kad išmanytų, kaip veikia rinka.“  

Kada pradėti mokyti vaikus verslumo? Pasak specialisčių, tam tikrą verslumo informaciją, požiūrį į pinigus vaikai atsineša iš šeimos, mato verslus savo aplinkoje. „Erudito“ licėjuje verslumo ugdymo pamokos pradedamos 5 klasėje. Nuo pat pradžių moksleiviai praktiškai imituoja mažųjų įmonių veiklą, mokosi kurti produktus (vieni pasiryžę gaminti nestandartinio skonio ledinukus, kiti – vaikų vikipedijos programėlės prototipą ir pan.), juos tinkamai pristatyti, dirbti kolektyve, pasiskirstyti vaidmenimis. „Dešimtoje klasėje mokytis verslumo jau per vėlu“, – tvirtina K. Celiešiūtė. „Erudito“ licėjaus ekonomikos ir verslumo mokytoja, SEO specialistė, informacinių švietimo projektų vaikodiena.lt, smalsusvaikas.lt ir stovyklumuge.lt įkūrėja ir vadovė K. Abrutienė teigia, kad vaikus finansinio raštingumo svarbu mokyti kuo anksčiau, nes to reikalauja pati rinka. „Šios žinios bus būtinos norint išauginti ekonomiškai raštingus žmones, – sako ji. – Ekonomika, rinka juda į priekį, o kartu su ja turi judėti ir jaunieji mūsų piliečiai. Džiugu matyti, kad „Erudito“ licėjaus moksleiviai yra labai smalsūs, žingeidūs, drąsūs, aktyvūs, kūrybingi, noriai įsitraukia į verslumo pamokas.“ 

52795
130817
52791