Tyrimas: „Brexit“ be susitarimo Vokietijai kainuotų 100.000 darbo vietų

Tokius skaičius sekmadienį paskelbė „Welt Am Sonntag“, cituodami Halės ekonomikos tyrimų instituto ir Halės-Vitenbergo Martino Liuterio universiteto atliktą tyrimą.
Anot jo, nuo JK išgriuvimo iš ES be susitarimo labiausiai nukentėtų Volfsburgo ir Žemutinės Bavarijos regionai, kuriuose įsikūrusios BMW ir „Volkswagen“ gamyklos. Iš viso Vokietijoje darbo rizikuoja netekti iki 100.000 automobilių pramonės darbuotojų.
Jei derybos tarp ES ir britų būtų nesėkmingos, Vokietija nukentėtų labiausiai iš visų ES šalių. Antroje vietoje – Prancūzija, kur pavojus iškiltų 50.000 dirbančiųjų. Anot studijos, iš viso „kietas Brexit“ paliestų 600.000 dirbančiųjų visame pasaulyje. Iš jų 179.000 – ES, 433.000 – už ekonominio bloko ribų.
Jungtinė Karalystė apie savo pasitraukimą iš Europos Sąjungos Briuselį informavo beveik lygiai prieš dvejus metus, per kuriuos šalys turėjo sutarti dėl išstojimo ir tolesnio bendradarbiavimo sąlygų. Iki sutartos datos liko 46 dienos.
Theresa May, JK premjerė, yra pasiekusi susitarimą su Europos Sąjunga, tačiau jai nesiseka jo nauda įtikinti britų parlamentarų. Šią savaitę tikimasi kelių reikšmingų, bet ne galutinių balsavimų dėl išstojimo sutarties.
Automobilių pramonei rūpesčių netrūksta ir be „Brexit“. VŽ rašė, kad kredito draudikė „Coface“ vieninteliam Europos automobilių sektoriui (iš 13-os vertintų) padidino veiklos rizikos lygį nuo žemo iki vidutinio.
Pirmiausia tai padaryta dėl tikimybės, kad JAV iki balandžio gali įvesti 25% importo muitus Kinijos automobiliams ir jų dalims. Jei JAV įves importo tarifus automobiliams iš Kinijos, padarinių sulauks ir Kinijos tiekėjai, o didžiausias jų yra Vokietija. Padėtis taptų dar labiau komplikuota, jei JAV prezidentas Donaldas Trumpas įvestų importo muitus Europos automobilių ir jų dalių gamintojams.