VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-07-23 05:30

„Prike Lietuva” vadovas Laimonas Jacevičius: 20 metų nuolatinio verslo augimo

Laimonas Jacevičius, „Prike Lietuva” generalinis direktorius. Nuotraukos autorius: Audrius Dzimidavičius.
Laimonas Jacevičius, „Prike Lietuva” generalinis direktorius. Nuotraukos autorius: Audrius Dzimidavičius.
„Prike AS”, įkurta daugiau nei prieš 30 metų, yra didžiausia Baltijos šalyse premium gėrimų platintoja, pardavimų ir rinkodaros įmonė. Ji buvo įkurta Estijoje, vėliau savo veiklą pradėjo Latvijoje, o prieš du dešimtmečius įsikūrė ir Lietuvoje. Darbus pradėjo du žmonės, dabar jų – beveik penkiasdešimt.

Apie tai, kaip „Prike Lietuva” auga, kaip sekasi sutarti su akcininkais estais pasakoja įmonės generalinis direktorius Laimonas Jacevičius, vadovaujantis bendrovei 14 metų.

Vienintelė sąlyga – dirbti be nuostolių

„Įmonės istoriją padalinčiau į du reikšmingus etapus. Pirmus ketverius metus verslas augo. Tada ištiko 2008-ųjų krizė. Įmonė atsidūrė sudėtingoje finansinėje situacijoje. Daug darbuotojų buvo atleista, beveik visos funkcijos atiduotos distribucinėms įmonėms. „Prike Lietuva“ praktiškai liko tik marketingo įmonė.

2011 metais buvau pakviestas vadovauti įmonei. Beveik viską reikėjo pradėti iš naujo. Dirbome dviese. Estams pasiūlėme planą, ką turėtume daryti, kad situacija gerėtų. Tuo metu akcininkai iškėlė vienintelę sąlygą – dirbkite be nuostolių“, – vadovavimo pradžią prisiminė L. Jacevičius.

Per keturiolika jo vadovavimo metų „Prike Lietuva” niekada nedirbo nuostolingai, kasmet stabiliai augo. Per tą laiką apyvarta išaugo keturiolika kartų. Prie sėkmės prisideda ir paprasti, pasitikėjimu grįsti santykiai su estais, kurie nesigilina į kiekvieną smulkmeną. Kasmet sutariami tikslai ir paliekama laisvė juos įgyvendinti. 

Pasaulinio garso vardai

„Prike” Baltijos šalyse atstovauja didžiausią stipriųjų gėrimų koncerną pasaulyje „Diageo“, kuriam priklauso „Johnnie Walker“, „Guinness“, „Tanqueray“, „Baileys“, „Captain Morgan“, „Gordon's“, „Don Julio“. Taip pat dirba su didžiausiu prabangos koncernu LVMH. Pastarasis savo portfelyje turi „Hennessy“, „Moët & Chandon“, „Veuve Clicquot“, „Dom Perignon“, „Glenmorangie“ ir kitus prekių ženklus.

Svarbią įmonės portfelio dalį sudaro vynas. „Prike“ yra vienas didžiausių vynų distributorių Baltijos šalyse, kurį importuoja iš visų pasaulio regionų. Portfelis nuolat atnaujinamas, bet pagrindinis atrankos kriterijus visada išlieka kokybė.

„Prike Lietuva” stendas renginyje „Vyno dienos 2025”. Nuotraukos autorius: Audrius Dzimidavičius.

Vienu didžiausių pasiekimų „Prike Lietuva“ vadovas laiko visų LVMH produktų distribucijos perėmimą. Tai įvyko 2018-aisiais, kuomet koncerną pavyko įtikinti, kad „Prike Lietuva” gali geriau dirbti su „Moët & Chandon“ bei „Hennessy“ produktais nei ankstesnis distributorius. Laikas parodė, kad pažadai tapo realybe. Tai įrodo skaičiai. Kai „Hennessy“ perėjo į „Prike Lietuva“ rankas, pagal pardavimus jis aplenkė „Courvoisier“ ir „Martell“ ir tapo perkamiausiu konjaku šalyje. Šiuo metu pardavimų verte „Hennessy“ lenkia pastaruosius konkurentus abu kartu sudėjus.

„Mums pavyko užauginti šį prekių ženklą, nors jo kaina už butelį yra apie 10 eurų brangesnė nei pagrindinių konkurentų“, – paaiškina L. Jacevičius. “Pirkėjai įvertino kokybę, tradicijas ir prestižą. Labai retai brangiausias produktas būna ir perkamiausias”.

„Prike Lietuva” taip pat pavyko ženkliai padidinti „Moët & Chandon“, „Dom Perignon“ ir kitų LVMH prekės ženklų populiarumą.

Komanda – didžiausia vertybė

Tačiau labiau už bet kokius pasiekimus „Prike Lietuva“ vadovas didžiuojasi savo komanda. „Nuo poros darbuotojų išaugome iki pusšimčio. Darbo rinkoje turime gerą vardą dėl geros psichologinės atmosferos. Dažnai šis kriterijus yra svarbesnis už didesnį finansinį atlygį. Mūsų darbuotojai yra stiprūs profesionalai, stengiamės išnaudoti jų žinias ir idėjas, skatiname rodyti iniciatyvą. Turime padėti vieni kitiems, konkuruoti rinkoje o ne tarpusavyje, todėl dauguma tikslų yra komandiniai. Džiugina, kad tai veikia, per metinius pokalbius visi pabrėžia: komanda yra didžiausias mūsų privalumas.

Kolektyvo branduolys dirba 5 ir daugiau metų. Pastovumas taip pat reikšmingai prisideda prie gerų rezultatų. Mums pasisekė ir su jaunimu. Į darbą jie žiūri atsakingai ir kūrybingai. Niekas jiems už nugaros nestovi ir neskaičiuoja, kiek valandų dirba, o kiek praleidžia prie stalo futbolo (juokiasi). Mes sudarome sąlygas visiems darbuotojams augti ir užimti aukštesnes pozicijas, jei tik žmogus turi tokių ambicijų. Beje, visus padalinių vadovus užsiauginome patys, dauguma yra pakeitę 2-3 pozicijas“, – pasidžiaugė L. Jacevičius.

Per keturiolika metų visiškai nuo nulio buvo sukurtas ir išvystytas HORECA (viešojo maitinimo ir svetingumo paslaugų sfera) padalinys. Jis toks sėkmingas, kad net estai ir latviai atvyksta iš kolegų lietuvių semtis patirties. „Prike Lietuva“ sukurti veiklos principai ir procesai vėliau pritaikomi kaimyninėse rinkose. 

„Prike Lietuva“ darbai įvertinti partnerių

“Savo veikloje mes visada bėgame maratoną, o ne sprintą. Kasmet ieškome, ką galime padaryti geriau, – pripažįsta įmonės vadovas. - Kartais nauji projektai atsiranda atsitiktinai. Taip atsitiko su parduotuve „Prike Drinks Boutique”. Kai mūsų biuras buvo „Forum Palace”, pristigo erdvės. Gavau pasiūlymą išsinuomoti papildomas patalpas pirmame aukšte. Eidamas jų apžiūrėti planavau ten perkelti buhalteriją. Tačiau apžiūrėjęs supratau, kad tai ideali vieta premium gėrimų parduotuvei: puiki lokacija, lengvas privažiavimas ir patogus parkavimas. Parduotuvė labai sėkminga, tačiau kurti parduotuvių tinklo nesiruošiame. Tai – ne mūsų veikla.

Prike Drinks Boutique. Įmonės nuotrauka.

Dabar daug dėmesio skiriame naujausiam projektui – elektroninei parduotuvei „Prikeshop”. Jos dėka kokybiškų gėrimų gali įsigyti net tolimiausių miestelių gyventojai”. 

Sėkmingą „Prike“ veiklą įvertina ir partneriai. Kasmetinėse konferencijose koncernas „Diageo“ rengia partnerių apdovanojimus. „Eastern Partner Markets“ regione yra daugiau nei dvidešimt šalių, nuo Kroatijos iki Armėnijos. Per dešimt metų „Prike“ du kartus yra laimėjusi „Metų distributoriaus“ apdovanojimą. „Prie paskutinio apdovanojimo „Prike Lietuva“ tikrai labai daug prisidėjo, neveltui 2023 metais konferencija buvo rengiama Vilniuje. Mums tai didžiulis įvertinimas ir garbė.

 „Prike” ir „Diageo” komanda koncerno „Diageo“ konferencijoje. Įmonės nuotrauka.

Per dvidešimt metų užaugome. Rinka konkurencinga, kiti savos rinkos žaidėjai skatina ir toliau ieškoti, ką galime daryti geriau, greičiau, efektyviau. Tendencijos pasaulyje ir Lietuvoje rodo, kad alkoholinių gėrimų vartojama mažiau, bet pirmenybė teikiama kokybiškiems gėrimams. Tai visiškai atitinka ir mūsų vertybes. Mūsų įmonė už atsakingą vartojimą, už žinių skleidimą apie gėrimų kultūrą”, – pripažįsta „Prike Lietuva” generalinis direktorius L. Jacevičius.

52795
130817
52791