2024-08-27 21:14

Pietų Korėjai – galvos skausmas dėl malonumų kartos nenoro turėti vaikų

Jung Yeon-je (AFP / „Scanpix“) nuotr
Jung Yeon-je (AFP / „Scanpix“) nuotr
Pietų Korėjos, kurioje gimstamumas pasaulyje yra pats mažiausias, valdžiai nesiseka įtikinti daugelio dvidešimtmečių ir trisdešimtmečių, kad tėvystė yra geresnė investicija nei stilingi drabužiai ar prabangūs restoranai.

2023 m. gimstamumas Pietų Korėjoje siekė 0,72 vaiko vienai moteriai – tai rekordiškai žemas rodiklis, kuris kasmet vis smunka. 2022 m. jis siekė 0,78.

Prognozuojama, kad gimstamumo rodiklis 2024 m. gali sumažėti iki 0,68.

Skaičiuojama, kad jei ši tendencija išliks, iki 2100 m. šalyje, kur dabar gyvena 51 mln., gyventojų gali sumažėti perpus.

Darbingo amžiaus žmonių gali sumažėti perpus jau po 50 metų, rašė BBC.

Ir visa tai, nepaisant milijardų dolerių, skirtų vyriausybės programoms, kuriomis siekiama įtikinti šeimas turėti daugiau vaikų: piniginės paramos naujagimių susilaukusioms šeimoms, ilgesnių apmokamų vaikų priežiūros atostogų, nemokamų kelionių taksi ir pan.  

Esamoms paskatoms nepadedant, ketvirtoji pagal dydį Azijos ekonomika dabar planuoja įsteigti netgi atskirą naują ministeriją, skirtą demografinėms problemoms spręsti.

Gegužę tyrimų bendrovės „PMI Co.“ atliktoje apklausoje finansiniai sunkumai buvo nurodomi kaip svarbiausia priežastis, dėl kurios Pietų Korėjos gyventojai nesusilaukia vaikų. 

Materialinės gerovės sureikšminimas

Vis dėlto ekspertai, aiškindami, kodėl jaunimas nereaguoja į vyriausybės subsidijomis grindžiamą gimstamumo skatinimo politiką, pirštu rodo į jaunų pietų korėjiečių tiesioginių malonumų siekį, rašo „Reuters“.

Sociologai teigia, kad 20–30 metų amžiaus korėjiečiai dėl savo gyvenimo būdo prioritetų vidutiniškai daugiau išleidžia ir mažiau taupo nei kiti gyventojai ar jų bendraamžiai kitose šalyse, o tai nėra palankios sąlygos šeimai sukurti.

„Reuters“ kalbinta Park Yeon, 28 metų mados instagramerė ir pradedanti dainininkė, dažniausiai renkasi drabužius ir keliones, todėl santuokai ir kūdikiams lieka nedaug lėšų.

„Aš susikoncentravusi į YOLO („you only live once“, liet. gyveni tik kartą), – sakė ji. –  Kiekvieną mėnesį, kai padarau ką nors, kad save apdovanočiau, nebelieka pakankamai lėšų santaupoms. Galbūt kada nors ištekėsiu, bet būti laiminga dabar – tai svarbiau, tiesa?“

Netgi agresyvus Pietų Korėjos palūkanų normų didinimas per pastaruosius trejus metus nesugebėjo pažaboti jaunimo išlaidavimo.

Pavyzdžiui, statistika rodo, kad 20–30 metų amžiaus pietų korėjiečiai yra tie, kurie daugiausiai išleidžia universalinėse parduotuvėse ir aukščiausio lygio viešbučiuose, o jų išlaidos kelionėms per pastaruosius trejus metus padidėjo nuo 33,3% iki 40,1%.

Korėjiečiai apskritai išleidžia daugiausiai pasaulyje prabangos prekių ženklams, skaičiuojant išlaidas vienam gyventojui, parodė „Morgan Stanley“ praėjusių metų tyrimas.

O 2021 m. JAV tyrimų centro „Pew Research Center“ atliktoje 17 išsivysčiusių šalių apklausoje, kurioje buvo klausiama, kas daro gyvenimą prasmingą, Pietų Korėja buvo vienintelė šalis, kurioje materialinė gerovė buvo pagrindinis atsakymas. Kitose šalyse tai buvo šeima arba sveikata.

52795
130817
52791