JK schema sunkvežimių vairuotojams iš ES prisikviesti nebuvo sėkminga

Jungtinė Karalystė (JK) surado mažiau nei 10% sunkvežimių vairuotojų iš Europos Sąjungos, kuriems norėjo skubiai išduoti trumpalaikes vizas, kad jie padėtų spręsti aprūpinimo degalais krizę, antradienį po prieštaringų pranešimų patvirtino vyriausybė.
Šalis planavo išduoti vizas 300 sunkvežimių vairuotojų. Virtinėje interviu, paskelbtų antradienį ryte, ministras pirmininkas Borisas Johnsonas teigė, kad gautos 127 paraiškos beveik pusei siūlomų vizų, ir ginčijo ankstesnę naktį pasirodžiusį laikraščio The Times pranešimą, kad tokių paraiškų yra tik 27.
Vis dėlto po kelių valandų vyriausybė patvirtino gavusi tik 27 paraiškas, bet neatsakė į klausimus dėl B. Johnsono pareiškimo, kad skaičius yra kone penkiskart didesnis.
Tai pasaulinė problema, ir mes ištisus mėnesius glaudžiai bendradarbiaujame su šiuo sektoriumi, kad išsiaiškintume, kaip galime paskatinti vairuotojų pritraukimą, sakė atstovas.
JK jau daugiau kaip dvi savaites stebimos eilės ir paniškas pirkimas degalinėse, ypač Londone ir Pietryčių Anglijoje. Tai prasidėjo dėl tiekimo problemų laikinai užsidarius labai nedidelei mažmenininkų grupei.
Pirkėjams užplūdus degalines, padidėjo pristatymo benzinvežiais problemos, taip pat sunkumai visame pervežimo sektoriuje, o po Brexit taikoma imigracijos kontrolė, kaip teigiama, dar labiau padidino įsisenėjusį tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą.
Reaguodama vyriausybė pasitelkė dešimtis kariuomenės vairuotojų, kad jie padėtų artimiausiomis savaitėmis vežti degalus.
Be to, praėjusią savaitę vyriausybė paskelbė, kad skubiai bus išduota 300 pusmetį galiosiančių vizų benzinvežių vairuotojams, o bendrai ketina išduoti iki 10.500 laikinų 34 mėnesius galiosiančių darbo vizų sunkvežimių vairuotojams ir paukštininkystės sektoriaus darbuotojams, siekdama išspręsti nuolatinio darbo jėgos trūkumo problemą.
Vis dar atsilieka
Degalus pardavinėjantys mažmenininkai pranešė, kad padėtis sostinėje ir aplinkinėse grafystėse antradienį gerėjo, ir nurodė, kad visiškai degalų nebuvo tik 15% degalinių.
Nors tuščių vietų reikšmingai sumažėjo, šie rajonai vis dar atsilieka pagal turimą prieinamą abiejų rūšių degalų kiekį, palyginti su likusia JK dalimi, sakė Gordonas Balmeris iš degalų mažmenininkų asociacijos PRA.
Nariai praneša, kad kariuomenės vairuotojai jau veža degalus komerciniais benzinvežiais, tačiau būtini tolesni veiksmai siekiant patenkinti neproporcingai paveiktų rajonų poreikius, pridūrė jis.
Nusivylimas kai kur virto pykčiu, tarp automobilininkų, norinčių prisipilti degalų taip pat į kanistrus ir tuščius vandens butelius, net prasiveržė smurtas.
B. Johnsonas tvirtino, kad sunkvežimių vairuotojų trūkumas yra pasaulinė problema, nors pripažino ypatingą problemą Jungtinėje Karalystėje.
JK stebimą stygių dar labiau padidino Brexit, privertęs daugelį vairuotojų iš Rytų Europos grįžti namo įsigaliojus griežtesnėmis imigracijos taisyklėms.
Vairuotojų ir darbuotojų iš užsienio trūkumas sukėlė baimę dėl bendro prekių stygiaus šalyje, ypač artėjant Kalėdų laikotarpiui.
Visgi B. Johnsonas vėl atsisakė dar labiau palengvinti darbuotojų iš užsienio atvykimo į šalį taisykles, nors kelių sektorių, įskaitant mažmeninės prekybos ir svetingumo sektorius, vadovai teigia, kad jiems trūksta darbuotojų.
Tiekimo grandinės problemą didžiąja dalimi lemia ekonomikos atsigavimas, ir puikūs logistikos ekspertai mūsų prekybos centrų tinkluose, mūsų maisto perdirbimo pramonėje rimtai imsis šio reikalo, pareiškė B. Johnsonas.
Visgi trūkumas yra pasaulinis, ir aš sakau, kad negalime grįžti prie seno nesėkmingo modelio, kai pagrindinis dėmesys skiriamas menkai apmokamam žemos kvalifikacijos darbui, pridūrė jis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti