2020-09-19 22:23

Investuodami į vis naujus socialinius tinklus, nepamirškite ir seno gero el. pašto

Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
Socialiniai tinklai išlieka vienu patraukliausių pardavimų kanalų prekės ženklams, kurie ateina paskui augančią jų vartotojų auditoriją. Rinkos tyrimų bendrovė statista.com paskaičiavo, kad 2020 m. visame pasaulyje socialiniais tinklais naudojasi 3,6 mlrd. žmonių. Prognozuojama, kad 2025 m. šis skaičius išaugs iki 4,41 mlrd. Nors reklamai socialiniuose tinkluose skirta rinkodaros biudžeto dalis vis auga, turintys ribotus finansinius išteklius vis dar gali būti sėkmingi. Tik reikia žinoti, kada ir kokių veiksmų imtis.

Norint geriau suprasti, kaip veikia socialiniai tinklai, reikia žinoti jų gyvavimo ciklus. Šiuo metu pasaulyje populiariausias soc. tinklas „Facebook“ buvo įkurtas 2004 m. Verslai, kurie pradėjo naudotis šia platforma iki 2009 m., pasiekti savo tikslinę auditoriją galėjo lengvai ir pigiai. Portalo socialtoaster.com duomenimis, iki 2009 m. 90% prekės ženklo sekėjų matydavo įmonės įkeltas žinutes. Bėgant metams, ši dalis smarkiai traukėsi: 2010 m. šis skaičius siekė 30%, 2014 – 6,4%, o dabar skaičiuojama, kad įmonių žinutes pamato tik nuo 1 iki 5% sekėjų. Tai, kad nemokamas pasiekiamus mažėja, būdinga visiems soc. tinklams, įskaitant „Twitter“ , „Instagram“ . Jeigu naudojatės „TikTok“ arba „LinkedIn“ , turiu jus nuliūdinti – greitu metu žinučių pasiekiamumas ir ten pradės mažėti.

Taigi matome, kad socialiniai tinklai turi du ciklus – kai nemokamos žinutės sklaida yra didelė ir priešingai, kai nemokamas pasiekiamumas dramatiškai mažėja. Pirmajame cikle prekės ženklai daugiau investuoja į savo sekėjų bazės didinimą, nes į žinutės sklaidą investuoti praktiškai nereikia. Antrajame cikle paradoksalu, bet įmonės investuoja pinigus, kad pasiektų savo sekėjų bazę, kurią užsiaugino prieš tai. Taigi, kur įmonės daro didžiausią klaidą? Kai žinutės pasiekiamumas būna itin didelis ir praktiškai nemokamas, prekės ženklai neskiria dėmesio savo el. laiškų duomenų bazės didinimui. Kodėl tai svarbu? Būtent el. laiškai yra tas kanalas, kurio dėka jūs galėsite vėliau pasiekti savo auditoriją nemokamai, kai socialinis tinklas nutars pakeisti savo žaidimo taisykles ir mažinti žinutės pasiekiamumą.

El. laiškai arba 74% žmonių nori, kad verslai bendrautų būtent šiuo kanalu

Taigi šiuo metu, kai socialiniai tinklai tokie kaip „TikTok“ arba „LinkedIn“ vartotojų įkeltam turiniui suteikia ypatingai didelę sklaidą, išnaudokite šią unikalią galimybę, kuri, kaip rodo patirtis, greitai baigsis, ir padidinkite savo el. laiškų duomenų bazę, nes:

- Anot el. laiškų siuntimo įrankio „Sendgrid“ atlikto tyrimo, net 74% žmonių norėtų, kad verslai bendrautų su jais būtent per el. laiškus, o ne per socialinius tinklus;

- Pasak įmonės „Litmus“ tyrimo, investavus 0,84 Eur į elektroninio pašto rinkodarą, uždirbti galima 35 Eur;

- Kaip teigia „Sendgrid“, klientai, kurie buvo pasiekti ir el. laišku, ir „Facebook“ reklama, yra 22% labiau linkę pirkti:

- El. laiškų duomenų bazė visada bus jums prieinama. Ar prisimenate „Google+“ arba „Myspace“ socialinius tinklus? Jeigu tuo metu investavo į savo įmonės sekėjų didinimą, tai dabar savo surinktų kontaktų nepasieksite:

- „TikTok“ paskutinių mėnesių istorija rodo, kad socialiniai tinklai gali būti uždrausti. JAV vis aktyviau kalba, kad planuoja uždrausti šią programėlę savo šalyje, jeigu įmonė neatitiks tam tikrų reikalavimų. Švedijos televizija ir radijas saugumo sumetimais jau uždraudė savo darbuotojams saugumo sumetimais naudotis „TikTok“ savo tarnybiniuose telefonuose. Įsivaizduokite, jeigu Europos Sąjunga nutars taip pat uždrausti „TikTok“. Niekas jums negrąžins pinigų, kuriuos jūs investavote į savo įmonės paskyros žinomumo didinimą.

Pasidalinsiu keliais patarimais, ką daryti socialiniuose tinkluose, kad nemokamai gautumėte naujų kontaktų į savo duomenų bazę. Kaip ir įprastai dalinkitės savo turiniu su sekėjais, tačiau taip pat kurkite unikalų turinį, skirtą tik tiems, kurie užsiprenumeruoja jūsų naujienlaiškį. Karts nuo karto priminkite savo sekėjams apie unikalų turinį ir kaip jį galima pamatyti. Taip pat dovanokite nemokamas virtualias dovanas su sąlyga, kad jos skirtos tik tiems, kad užsiprenumeruoja jūsų naujienlaiškį. Dar vienas iš būdų – organizuoti virtualius pokalbius, kurie skirti tik naujienlaiškio prenumeratoriams.

Apibendrinant, kasmet išgirstame apie naują perspektyvų socialinį tinklą, kuris greitai užkariauja žmonių širdis. Prekės ženklas atėjęs į naują erdvę viską pradeda daryti nuo pradžių – investuoja į sekėjų didinimą, vėliau į žinutės sklaidos didinimą. Norint, kad investicija būtų efektyvesnė ir ilgalaikė, rekomenduoju, kad socialinio tinklo augimo laikotarpiu, kurį dabar kaip tik išgyvena „TikTok“ ir „LinkedIn“, būtų nepamiršta ir el. laiškų duomenų bazė. Būtent tai bus įmonės ilgalaikė investicija, kuri išliks net kai ir išblės socialinio tinklo populiarumas, o jo vietą užims staiga pasirodęs kitas.

Komentaro autorius — Robertas Šapalas, SME Finance rinkodaros vadovas

52795
130817
52791