Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-11 07:02
2025-09-11 05:45
2025-09-10 16:21
2025-09-10 11:03
2025-09-10 06:49
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Bankai tai kalba taip kaip palankiausia jiems patiems. Jeigu keliai būtų tiesiami, daroma didelio masto būstų renovacija, tai įsuktų ekonomiką ir būtų galima finansuoti tas įmonės, kurios naudoja lietuviškas medžiagas ir samdo mūsų šalies piliečius. Jiez gaudami atlygį, pirktų čia maistą, eitų čia į pramogas, naudotūsi paslaugomis, tokiomis kaip kirpykla ar privatūs pvz.odontologas. Pasakykite, kuo mes tokie prastesni, jog nekopijuoti taip gerai išvairavusios 2008 krizę Lenkijos? Dabar krūviai freelancerių, kurie ir šiaip pusiau juodai dirbdavo patenkins jų nagų klijavimo versliukis, nemąstydami kokią ilgalaikę pridėtinę vertę tai turės valstybei ir liaudiškai tariant - būsime tiesiog pravalgę pinigus. Valgyti reikia, sutinku, bet bado taigi dar nėra.
Atidėkite bankai paskolų mokėjimą pusmečiui, ne nuo savęs sukę veidrodžius, tai tikrai pagelbėsite turintiems paskolas, kurias, kaip žinia, pasiima vidutinės ir aukštesnes pajamas generuojantys gyventojai. O ant tokių ir laikosi pagrinde visą Lietuvos ekonomika. Jie ne minimumą uždirba, tad ir patrupinta 200€/mėn.parama yra niekinė. Vilniuje už kotedžiuko elementaraus paskolą šeima moka 500-800€/mėn. Tai kas jiems iš tos valstybinės paramos? Geriau jau galimybė persikvalifikuoti per tarkime pusmetį ir turėti garantuotai darbo valstybės subsidijuojamose darbo vietose, o kol persikvalifikuos, kad bankai nesmaugtų paskolomis.
Labai įdomu ar nors vienas centas pasieks Lietuvą dėl ECB veiksmų ar eilinį kartą viskas vėl nusės vokiečių finansinėse institucijose? Gal finansų ministras atsakys kiek Lietuvos bankams priklauso eurozonos bonds'ų??? O infrastruktūros projektai yra okey jeigu visai bus krachas, bet potencialiai tai yra nereali proga Lietuvai pasivyti vakarus. Finansų ministerija privalo jau dabar kurti žmonių užimtumo planą. Investuokim masiškai į saulės elementų gamybą (kuri jau vyksta Lietuvoje) ir įdarbinkime ten visą naujai atsiradusią darbo jėgą. Pradžioje bus labai sunku ir atlyginimai nebus dideli, bet tai yra mūsų ateitis.
Žinoma tik už. To gero pavyzdys taip vadinamas "Ruzvelto planas", kuris 30aisiais ištraukė JAV iš didžiosios depresijos.
Viskas gerai, bet. NE žvyrkelius reikia asfaltuoti. 100 metų ten jiems. Pastatykit bent Via Baltica iki Panevėžio ir iki Kalvarijos ar sienos. Jokiame žvyrkelyje nežūsta tiek žmonių kiek šiame mirties kelyje. O šis žvyrkelių asfaltavimo planas tai labiau panašus į regioninių bebrų valdomų kelių įmonių pašėrimą krizės metu..
Dabar reik valstybei skolintis ir liet pinigų į sektorius per infrastrukturos projektus, kad nelaužyt atsiskaitymo grandinių ir palaikyt bent kokią pinigų cirkuliaciją, kad nestotų galutinai ekonomika. Kad ir žvyrkelius asfaltuot. Klausimas dabar tik kiek yra medžiagų/atsargų, kad tuos darbus atlikt ir koks jų tiekimas.
Yra tame tiesos, bet infrastruktūros projektai krizės metu visada buvo pirmiausia užimtumo problemos sprendimas. Ir jie pasiteisina JEIGU visi valstybės gyventojai tiki tų infrastruktūros projektų nauda. Jeigu turėtume savo valiutą ir krizės metu pradėtume asfaltuoti žvyrkelius už skolintus ar išvis iš oro paimtus pinigus, tuomet greit prasidėtų nevaldoma infliacija. Ta infrastruktūra arba dar geriau - investicijos į perspektyvius sektorius - turi būti pagrįstos ir viskas bus gerai. Sakau, čia nereali proga ištraukti daug darbuotojų iš mažos pridėtinės vertės / žemo eksporto sektorių ir juos perkelti į potencialiai perspektyviausisu ateities sektorius. Tai yra neapibrėžta rizika ir jai reikia drąsos, nes galima suklysti, bet mūsų padėtyje su maža ekonomika dabar bus geriausias metas RIZIKUOTI.
Šiaip tai būtų 100X naudingiau jei būtų skirta investicijų nuotolinio mokymo platformoms, kokybiškoms nuotolinio mokymo programoms parengti, mokyklų atnaujinimo projektams. Taip pat - būtina investuoti į pažangius gamybos projektus: akivaizdu, kad po šios epidemijos daug gamybos grįš į Europą. Kelius statyti ir remontuoti būtinai reikia, sutinku, bet jų nauda bendrai ekonomikai nebūtų didelė: dauguma įmonių grupių stipriai integruotos, daugiausia naudos turėtų labai siauras žmonių ratas. Ši krizė - kitokia nei buvusios: dabar darbo netenka ne tie žmonės, kurie galėtų būti sėkmingai įdarbinti kelių tiesimo įmonėse, todėl efektas bus nedidelis.
Pritariu dėl nuotolinių mokymosi programų arba paprasčiausiai jau egzistuojančių kaip kad matematika Khan academy vertimo į lietuvių kalbą. Negalima vaikų be mokyklos palikti neapibrėžtą laiką
Iš karjero savininko tiesiog liejasi išmintis:) Remiasi XX a. pradzios praktika.
Infratsruktura, infrastrukturai nelygu. Pirmiausiai sprendimai, kurie veliau didintu Lietuvos ir jos miestų patrauklumą investicijoms - transporto spūsčių sprendimai; komunikacijų linijos ir pajėgumai pramonės zonoms; jūros ir oro uostų plėtra ir pasiekiamumas, telekomunikacijų infrastruktūra (5G); universitetų ir mokyklų atnaujinimas (visom prasmėm). Isasfaltavus zvyrkeli - yra trumplaikis efektas "isisavintos lesos", ilgalaikes naudos jie salies mastu neturi. Imoniu gelbejimas - abejotinas veiksmas (nebent tai butu strategine imone/pramones saka ), nes valstybė neturi kompetencijos nustatyti, kuri įmonė perspektyvi ir verta gelbėjimo, manau čia geriausia suveiktų valstybės garantijos už paskolas arba dalinis investavimas į rizikos kapitalo fondus, kurie investuotų į turnaroundus