„Sektorių lyderiai 2018“: paskelbtos ir apdovanotos 9-ios stipriausios įmonės

Sudarant reitingą, tame pačiame sektoriuje veikiančios įmonės lyginamos tarpusavyje. Vertinimas atliekamas pagal 6 rodiklius: ikimokestinį pelną, pardavimo pajamas, jų abiejų metinį pokytį, pelningumą ir vidutinį darbo užmokestį. „Sektorių lyderiai 2018“ reitinguojami, remiantis 2017 m. duomenimis.
Nuo rytojaus „Verslo žinios“ pradeda skelbti sektorinių analizių ciklą, kuriame bus apžvelgti 9-ių verslo sričių rezultatai, iššūkiai, rinkos tendencijos, kalbinami stipriausių įmonių vadovai.
[infogram id="13bbb447-726c-4c0d-9547-f3bd6d609a9d" prefix="b6y" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2018: Visi projekto nugalėtojai"]
Reitinge dalyvauja ne visos Lietuvos įmonės, o tik tos, kurios atitinka kelias sąlygas: patenka į „Verslo žinių“ sudarytą bendrovių tūkstantuko sąrašą pagal pardavimo pajamas, vertinamais metais uždirbtą pelną, turi daugiau nei 10 darbuotojų, ir jų atlyginimų vidurkis viršija sektoriaus vidurkį.
Reitinge „Sektorių lyderiai 2018“ iš didžiausių Lietuvos bendrovių tūkstantuko atmetus neatitinkančias kriterijų, liko 764 įmonės. Sektoriuose įmonės pasiskirsčiusios nevienodai. Į didžiausią apdirbamosios pramonės sektorių pateko 195 bendrovės, į mažiausią žemės ūkio verslo – tik 12 bendrovių.
Pasak Ugniaus Jankausko, „Verslo žinių“ generalinio direktoriaus, „Sektorių lyderių“ projektas – žingsnis įgyvendinant pagrindinį „Verslo žinių“ tikslą: didinti Lietuvos verslo konkurencingumą ir pateikti objektyvius, patikimus duomenis apie pačias stipriausias Lietuvos įmones.
Pagal naują metodiką
„Verslo žinių“ analitikai, kad galėtų sumuoti visų 6 rodiklių rezultatus, kiekvienam iš jų sudarė statistinį modelį. Tai reiškia, kad reitinge lyginamos ne įmonių pajamos eurais ar pozicija lentelėje, bet balas, atspindintis bendrovės pirmavimą, palyginti su kitomis sektoriaus įmonėmis, aiškina Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas.
„Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus“, – pasakoja jis.
Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių ypač išsiskiriančių rodiklių įtaka bendram vertinimui. Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms didinti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.
[infogram id="e3e9a945-ac8a-4dc4-ae2a-07889dd7775b" prefix="Mzx" format="interactive" title="Sektorių lyderių metodika"]
Pirmieji reitingai
Šį vasarį „Verslo žinių“ rengtoje konferencijoje „Verslo valdymas 2018: pergalių vadyba“ buvo paskelbti pagal naują metodiką išrinkti „Sektorių lyderiai 2017“. Jie buvo reitinguojami, remiantis 2016 m. duomenimis.
2017 m. mažmeninės prekybos sektoriaus lydere tapo UAB „Silberauto“, didmeninės prekybos – UAB „Dotnuva Baltic“, maisto pramonės – AB „Rokiškio sūris“, apdirbamosios pramonės – UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“, transporto – UAB „ME Trailers“, statybų – AB Panevėžio statybos trestas, technologijų – UAB „Tele2“, energetikos – AB „Litgrid“, agroverslo – UAB „Idavang“, paslaugų – UAB „Vilniaus vandenys“. Renkant 2018 m. sektorių lyderius, paslaugų bendrovės jau nebuvo vertinamos, nes paslaugoms priskirtinos itin įvairios veiklos, kuriomis užsiimančių įmonių rezultatai sunkiai palyginami.
„Sektorių lyderių“ reitingas – viena sudedamųjų „Lietuvos verslo lyderių“ projekto dalių. Šis pradėtas 2011 m. kartu su „Metų CEO“ ir įvairių kitų verslo nominacijų rinkimais. Pernai apdovanojimų sąraše, be „Metų CEO“, buvo „Metų verslas“, „Metų eksportuotojas“, „Metų darbdavys“, „Atsakingas verslas“, „Jaunasis metų CEO“ ir „Verslo žinių“ skaitytojų CEO“.